F1 - Οι «εμφύλιοι» του 2024: Οι Μπότας και Ζου δεν άξιζαν αυτή τη σεζόν
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 για το 2024 ολοκληρώθηκε και είναι η ιδανική στιγμή για τα πρώτα συμπεράσματα και απολογισμούς μετά από 24 Grand Prix. Αυτό αφορά και στις εσωτερικές μονομαχίες, γιατί ως γνωστόν, σε αυτό το άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, πρώτος σου αντίπαλος κάθε οδηγού δεν είναι άλλος από τον teammate του.
Σταδιακά θα δούμε το τι έκαναν οι οδηγοί στις… ενδοοικογενειακές τους μονομαχίες σε κάθε μία από τις δέκα ομάδες του grid. Ξεκινήσαμε από τη McLaren Racing, η οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2024 και έφτασε τα 9 στην ιστορία της στη Formula 1. Ακολούθησε η Scuderia Ferrari, έπειτα oι Red Bull Racing, Mercedes-AMG F1, Aston Martin F1, Alpine F1, Haas, RB και Williams Racing. H 10η και τελευταία ομάδα της σειράς είναι η Sauber.
How many Santa hats can you count? 🎅 pic.twitter.com/uiU86eQHin
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) December 21, 2024
Ώρα λοιπόν να δούμε τι θα γίνει σε αυτόν τον «εμφύλιο» διάρκειας 24 αγώνων ανάμεσα στους Βάλτερι Μπότας και Γκουάνγιου Ζου. Έπειτα από το τέλος της σεζόν το επί μέρους σκορ στους αγώνες είναι στο 14-10 υπέρ του Μπότας. Η αδυναμία της ελβετικής ομάδας να δημιουργήσει και να βελτιώσει το μονοθέσιό της είχε ως αποτέλεσμα το ένα κακό αποτέλεσμα να διαδέχεται το άλλο. Το καλύτερο αποτέλεσμα του Ζου στο 2024 ήταν η 8η θέση, ενώ του Μπότας η 11η θέση σε Grand Prix.
🍩 Donuts? Of course I did. 😎#AbuDhabiGP #TeamZHOU pic.twitter.com/Nz9WTfpb0L
— 周冠宇 | Zhou Guanyu 🇨🇳 (@ZhouGuanyu24) December 8, 2024
Στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Μπότας κέρδισε 19 φορές τον teammate του, ενώ έχασε μόλις 4 φορές. Παρά την υπεροχή του Φινλανδού σε κατατακτήριες και αγώνα όταν είχαν ως ομάδα την ευκαιρία να πάρουν βαθμούς, τους κατέκτησε ο Ζου. Το καλύτερο πλασάρισμά του σε θέση εκκίνησης ήταν η 9η θέση για τον Μπότας και η 12η θέση για τον Ζου.
Στη βαθμολογία ο Κινέζος κατέκτησε 4 βαθμούς σε 24 αγώνες και τερμάτισε 20ος, ενώ ο Μπότας δεν κατάφερε να σκοράρει βαθμούς. Αμφότεροι κατά τη διάρκεια του 2024 είχαν από 2 εγκαταλείψεις.
Η Sauber πρέπει να αναθεωρήσει τη στρατηγική της για την επόμενη σεζόν, καθώς το 2024 ήταν κατώτερο των προσδοκιών. Αυτή η ομάδα το 2026 θα μετονομαστεί σε Audi και είναι εμφανές πως χρειάζονται βελτιώσεις όχι μόνο στο μονοθέσιο αλλά και στο εσωτερικό του εργοστασίου στην Ελβετία.
Το 2025 η Sauber θα πάρει μέρος στο πρωτάθλημα της Formula 1 έχοντας για οδηγούς τους Νίκο Χούλκενμπεργκ και Φράνκο Κολαπίντο.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για την κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών της F1 από τη McLaren, τον τελευταίο αγώνα του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes και όλα όσα έγιναν στο GP Άμπου Ντάμπι.
Φωτογραφίες: Sauber media
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!