F1 - Η McLaren έφτασε κοντά στην πτώχευση πριν από την πορεία του πρωταθλητισμού
Έπειτα από 26 χρόνια η McLaren Racing κατάφερε να κατακτήσει πρωτάθλημα κατασκευαστών στη Formula 1. Αυτός ήταν ο πρώτος της τίτλος μετά το πρωτάθλημα οδηγών του Λιούις Χάμιλτον το 2008 και σήμανε την επιστροφή της στην κορυφή έπειτα από ορισμένες δύσκολες σεζόν.
Η ομάδα του Ουόκινγκ για να φτάσει στο σημείο να πάρει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, έπρεπε να περάσει πολύ δύσκολες ημέρες. Ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, αποκάλυψε πως η οικονομική κατάσταση της ομάδας του το 2020 ήταν τέτοια που το σενάριο πτώχευσης ήταν υπαρκτό.
«Μετά το Άμπου Ντάμπι του 2020 ήμασταν πολύ κοντά στην πτώχευση. Πληρώναμε όλους τους φόρους μας, όμως βλέπαμε πως ήμασταν μερικούς -όχι πολλούς- μήνες μακριά από αυτήν. Γνωρίζαμε πως θα βγάζαμε τη σεζόν, όμως ήμασταν σε μία κατάσταση όπου εάν δεν είχαμε εισροή χρήματος στην ομάδα, τότε θα ρισκάραμε τα χειρότερα», ανέφερε ο Αμερικανός.
On cloud nine 🧡#ThisTeam #McLaren pic.twitter.com/0h3rMRgxkA
— McLaren (@McLarenF1) December 8, 2024
Για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της και η διατήρηση του προσωπικού που έφτανε τα 1.000 άτομα, η McLaren πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Μπαχρέιν. Παρά την κίνηση αυτή, ο Μπράουν τόνισε πως δεν είχαν λυθεί τα προβλήματα: «Βρισκόμασταν σε μία πολύ άβολη θέση. Ήμουν όμως σίγουρος πως οι μέτοχοι δεν θα άφηναν την ομάδα να χρεοκοπήσει, όμως ήταν ξεκάθαρο πως χρειαζόμασταν επενδύσεις. Μπορούσα να κοιμηθώ τα βράδια γνωρίζοντας πως θα μας στηρίξουν εάν έπρεπε, όμως ήμασταν σε οριακό σημείο πριν έρθει εν τέλει η ανακούφιση».
Anyone else tearing up? 🥹🧡
The boys had a 2024 to remember. 🫶 pic.twitter.com/QlpFVh4Xnb— McLaren (@McLarenF1) December 22, 2024
Τα πράγματα έγιναν πολύ καλύτερα όταν το επενδυτικό σχήμα MSP Sports Capital αγόρασε το 15% της McLaren Racing. To μέγεθος της επένδυσης ήταν στα 185 εκατομμύρια λίρες και αυτό επέτρεψε στον Μπράουν και την ομάδα του να κάνουν σχέδια για ένα υγιές και επιτυχημένο μέλλον.
Στο εργοστάσιο έγιναν σημαντικές αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό και τις εγκαταστάσεις, η απόδοση στην πίστα βελτιώθηκε και αυτό «τράβηξε» πολλούς χορηγούς, οι οποίοι πλέον κάνουν… ουρές για να εμφανιστούν πάνω στο πορτοκαλί μονοθέσιο.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για την κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών της F1 από τη McLaren, τον τελευταίο αγώνα του Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes και όλα όσα έγιναν στο GP Άμπου Ντάμπι.
Φωτογραφίες: McLaren F1/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!