Αράχωβα: 5 μύθοι και αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο κρύο
Οι εικόνες με αυτοκίνητα να έχουν σχηματίσει ουρές χιλιομέτρων γύρω από την Αράχωβα και το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού ανήμερα τα Χριστούγεννα, ήταν ό,τι χρειαζόταν για τα κανάλια σε μια μέρα που συνήθως έχει ελάχιστη επικαιρότητα.
Στην αρχή οι ρεπόρτερ αποφάνθηκαν ότι ευθύνονταν όσοι οδηγοί δεν είχαν βάλει αλυσίδες στα οχήματά τους. Όμως η πραγματικότητα ήταν διαφορετική, διότι όσα οχήματα επέστρεφαν το απόγευμα από το χιονοδρομικό κέντρο έφεραν αλυσίδες. Η ανακοίνωση της ΕΛΑΣ έκανε λόγο για «τεχνικά προβλήματα» ορισμένων ηλεκτρικών οχημάτων.
Όπως πληροφορήθηκε το Gazzetta, γύρω στα 5-6 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκαν καθώς άδειασε η μπαταρία τους. Ως αποτέλεσμα δεν μπορούσαν να περάσουν τα εκχιονιστικά μηχανήματα και σύντομα δημιουργήθηκε ουρά χιλιομέτρων. Πριν όμως ρίξουμε το ανάθεμα στα EV, καλό είναι να γνωρίζουμε ορισμένα δεδομένα.
Μύθος 1ος: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να κινηθούν στο πολύ κρύο
Αλήθεια: Όπως όλα τα αυτοκίνητα, έτσι και τα ηλεκτρικά επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες. Ειδικά οι μπαταρίες χάνουν αρκετή από την απόδοσή τους στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Όμως κινούνται κανονικά, όπως βλέπουμε στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης ή της Βόρειας Αμερικής.
Μύθος 2ος: Η μπαταρία αδειάζει αμέσως στις χαμηλές θερμοκρασίες
Αλήθεια: Η μπαταρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων χάνει αρκετή από την απόδοσή της (και άρα την αυτονομία που προσφέρει) όταν το θερμόμετρο δείχνει αρκετούς βαθμούς κάτω από το μηδέν. Όμως δεν αδειάζει αμέσως. Έχουμε παρατηρήσει σε χιονοδρομικό κέντρο της Αυστρίας (πάνω από τα 2.000 μέτρα και στους -20 βαθμούς Κελσίου) ότι η πλήρως φορτισμένη μπαταρία έδειχνε σχεδόν το μισό της κανονικής αυτονομίας.
Μύθος 3ος: Δεν δουλεύουν οι φορτιστές σε σημεία με χιόνια
Αλήθεια: Στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζεται αρνητικά και η διαδικασία φόρτισης. Αυξάνεται δηλαδή ο χρόνος για τη φόρτιση της μπαταρίας. Όμως η φόρτιση συνεχίζεται, έστω και με πιο αργό ρυθμό.
Μύθος 4ος: Δεν μπορώ να κάνω τίποτα για να αυξήσω την αυτονομία
Αλήθεια: Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να βελτιώσουμε την αυτονομία του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου. Καταρχάς, σε αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα υπάρχει η δυνατότητα για προετοιμασία της μπαταρίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η μπαταρία προθερμαίνεται πριν φθάσουμε στον φορτιστή ώστε να βρίσκεται κοντά στο ιδανικό παράθυρο λειτουργίας και να είναι πιο γρήγορη η φόρτιση.
Επίσης μπορούμε να επιλέξουμε το ιδανικό πρόγραμμα (π.χ. Eco ή Range) ώστε να αυξήσουμε την αυτονομία. Ή να επιλέξουμε την λειτουργία θερμαινόμενων καθισμάτων αντί για το σύστημα θέρμανσης της καμπίνας. Όση λιγότερη ενέργεια ξοδεύουμε, τόσο περισσότερη αυτονομία προσφέρει η μπαταρία.
Όταν χρησιμοποιούμε σωστά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, «κερδίζουμε» πολύτιμα χιλιόμετρα.
Μύθος 5ος: Δεν μπορώ να προβλέψω τα απρόοπτα που θα προκύψουν
Αλήθεια: Ο σωστός προγραμματισμός θα μας σώσει από μία δύσκολη στιγμή και από την πολύωρη ταλαιπωρία. Όταν ξεκινάμε για έναν χειμερινό προορισμό με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να έχουμε πλήρως φορτισμένη την μπαταρία. Δεν μπορούμε να αρκεστούμε στην πιθανότητα φόρτισης σε έναν δημόσιο φορτιστή, όπου π.χ. μπορεί να υπάρχει ουρά ή να μην λειτουργεί.
Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για παν ενδεχόμενο: Π.χ. να υπάρξει χιονοθύελλα και να μείνουμε ακινητοποιημένοι μέσα στο όχημά μας επί ώρες.
Πριν λοιπόν κατηγορήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα πρέπει να σκεφτούμε: Κάναμε όσα θα έπρεπε ως οδηγοί;
Photo Credits: Audi AG
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!