MotoGP. Βινιάλες: «Αν η Yamaha με άκουγε, θα ήμουν πρωταθλητής»
Ο Μάβερικ Βινιάλες, ένας από τους πιο ταλαντούχους αναβάτες του MotoGP, υποστηρίζει ότι η Yamaha δεν έλαβε υπόψη τις συμβουλές του κατά τα πρώτα χρόνια της συνεργασίας τους, στερώντας του την ευκαιρία να διεκδικήσει έναν τίτλο παγκόσμιου πρωταθλητή. Οι αποκαλύψεις του έρχονται μέσα από το ντοκιμαντέρ Maverick: two lives που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον ισπανικό σταθμό Dazn.
Ο Βινιάλες εντάχθηκε στη Yamaha το 2017, αντικαθιστώντας τον τρεις φορές πρωταθλητή Χόρχε Λορένθο. Ήδη από τις πρώτες του εμφανίσεις έδειξε το ταλέντο του, κερδίζοντας τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν σε Κατάρ και Αργεντινή και συνεχίζοντας με μια νίκη στο Λε Μαν. Ωστόσο, η δυναμική αυτή δεν είχε συνέχεια, με τον Ισπανό να τερματίζει την ίδια χρονιά τρίτος στο πρωτάθλημα, πίσω από τον Μαρκ Μάρκεθ (Honda) και τον Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ducati).
Οι αλλαγές που στέρησαν τον τίτλο
Στο ντοκιμαντέρ, ο Βινιάλες αποκαλύπτει ότι η Yamaha έκανε σημαντικές αλλαγές στην εξέλιξη της μοτοσικλέτας παρά τις αντίθετες οδηγίες του. «Όταν ανέβηκα στη Yamaha στις δοκιμές της Βαλένθια, ερωτεύτηκα τη μοτοσικλέτα. Ζήτησα να μη γίνει καμία αλλαγή. Με αυτή τη μοτοσικλέτα θα κερδίσω το πρωτάθλημα», δήλωσε.
Όμως, κατά τη διάρκεια των δοκιμών στη Σεπάνγκ, η μοτοσικλέτα είχε αλλάξει, και σύμφωνα με τον ίδιο, αυτή η απόφαση της ομάδας του κόστισε την ευκαιρία για τον τίτλο. Παρότι δεν αναφέρει άμεσα ότι η Yamaha ακολούθησε τις προτιμήσεις του τότε ομόσταυλου Βαλεντίνο Ρόσι, ο Βινιάλες εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τις αλλαγές που θεωρεί ότι επηρέασαν αρνητικά την απόδοσή του.
Η νέα πρόκληση στην KTM
Μετά τον επεισοδιακό χωρισμό του από τη Yamaha το 2021, ο Βινιάλες βρήκε νέα ώθηση στην Aprilia και επέστρεψε στις νίκες στο GP των ΗΠΑ το 2024. Ωστόσο, για το 2025, θα μετακομίσει στην Tech3 KTM, με πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη από την αυστριακή εταιρεία.
«Το όνειρό μου παραμένει να κερδίσω το πρωτάθλημα. Είμαι έτοιμος να δεχτώ την πρόκληση με την KTM. Με την Ducati, ως δορυφορική ομάδα, είναι σχεδόν αδύνατο να νικήσεις την επίσημη ομάδα. Έτσι, επέλεξα να πάω εκεί που μπορώ να είμαι πραγματικός διεκδικητής», ανέφερε.
Ο Βινιάλες έκανε επίσης μια ενδιαφέρουσα σύγκριση μεταξύ των ομάδων με τις οποίες έχει συνεργαστεί: «Η Suzuki ήταν καθαρό πάθος, η Yamaha μια "επιχείρηση" και η Aprilia ένας συνδυασμός και των δύο».
Φωτογραφίες: Yamaha/Aprilia
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!