F1, Βασέρ: «Οι εύκαμπτες πτέρυγες μπορεί να έπαιξαν ρόλο στη μάχη του τίτλου»

Κώστας Παστρίμας
F1, Βασέρ: «Οι εύκαμπτες πτέρυγες μπορεί να έπαιξαν ρόλο στη μάχη του τίτλου»
Η Ferrari και η Red Bull σε έντονη αντιπαράθεση με McLaren και Mercedes για τις «εύκαμπτες πτέρυγες» και τις επιπτώσεις τους στο πρωτάθλημα.

Η Formula 1 το 2024 σημαδεύτηκε από έντονες διαμάχες γύρω από τις «εύκαμπτες πτέρυγες» (flexi-wings), ένα τεχνολογικό τέχνασμα που φαίνεται να επηρέασε καθοριστικά τη μάχη του πρωταθλήματος. Ο επικεφαλής της Ferrari, Φρεντερίκ Βασέρ, δεν δίστασε να δηλώσει ότι η χρήση αυτών των πτερύγων, καθώς και η στάση της FIA απέναντί τους, διαδραμάτισαν κρίσιμο ρόλο στο αποτέλεσμα του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

Η διαμάχη για τις εύκαμπτες πτέρυγες

Η Ferrari και η Red Bull ήταν οι πρώτες που ζήτησαν διευκρινίσεις από τη FIA σχετικά με τις φήμες ότι McLaren και Mercedes χρησιμοποιούσαν εύκαμπτες μπροστινές πτέρυγες. Οι πτέρυγες αυτές φέρεται να παρείχαν πλεονεκτήματα σε ευθεία γραμμή και στροφές, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση και βελτιώνοντας την απόδοση.

Παρά την εισαγωγή καμερών παρακολούθησης στις πτέρυγες από το Grand Prix του Βελγίου, η FIA δήλωσε ότι τα σχέδια ήταν σύμφωνα με τους κανονισμούς και δεν προχώρησε σε αλλαγές στις δοκιμές αντοχής.

Ο Βασέρ, σε πρόσφατες δηλώσεις του, τόνισε την απογοήτευσή του για την καθυστέρηση της FIA να πάρει αποφάσεις και το κόστος που συνεπάγεται αυτό σε ένα περιβάλλον με αυστηρό όριο προϋπολογισμού.

 

«Η καθυστέρηση δύο μηνών για να αποφασιστεί αν οι πτέρυγες είναι νόμιμες ή όχι μας κόστισε πολύτιμο χρόνο και πόρους. Με το κόστος που επιβάλλει το όριο προϋπολογισμού, κάθε εξέλιξη πρέπει να είναι απολύτως στοχευμένη. Αν ξοδέψεις 600.000 ευρώ σε κάτι που τελικά απορρίπτεται, δεν μπορείς να επενδύσεις αλλού», ανέφερε ο Βασέρ.

Η πίεση για λεπτομέρειες ήταν ιδιαίτερα έντονη σε αγώνες όπως το Grand Prix της Μόντσα, όπου τα περιθώρια ανάμεσα στα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα, με πέντε μονοθέσια να βρίσκονται μέσα σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου.

Η απάντηση της Ferrari

Η Ferrari εισήγαγε τη δική της εύκαμπτη πτέρυγα στο Grand Prix της Σιγκαπούρης, αλλά η καθυστέρηση αυτή θεωρείται ότι επηρέασε τις πιθανότητες της ομάδας για τον τίτλο. Σύμφωνα με τον Βασέρ, η στενή μάχη στο πρωτάθλημα καθιστά κάθε μικρή τεχνική βελτίωση καθοριστική.

«Όταν η διαφορά ανάμεσα στα μονοθέσια είναι έξι δέκατα, οι λεπτομέρειες δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία. Όταν όμως μιλάμε για διαφορές της τάξης ενός δέκατου, κάθε πτέρυγα και κάθε εξέλιξη παίζει καθοριστικό ρόλο», κατέληξε.

Η μάχη για τις εύκαμπτες πτέρυγες αποδεικνύει ότι η Formula 1 βρίσκεται σε μια νέα εποχή, όπου ο σκληρός ανταγωνισμός και οι αυστηροί κανονισμοί απαιτούν ακρίβεια σε κάθε τομέα. Η Ferrari, η McLaren, η Mercedes, η Red Bull και οι υπόλοιπες ομάδες συνεχίζουν να εξελίσσονται, αναζητώντας το παραμικρό πλεονέκτημα που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε μια τόσο ισορροπημένη μάχη.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!