Παρουσίαση KIA EV3: Στον αστερισμό των best sellers

Παρουσίαση KIA EV3: Στον αστερισμό των best sellers

Νίκος Γιαννούλας
Παρουσίαση KIA EV3: Στον αστερισμό των best sellers
Τώρα που το downsizing των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν αφορά τετράτροχα μικροκινητικότητας αλλά «κανονικά» αυτοκίνητα, τα πράγματα γίνονται πολύ ενδιαφέροντα.

Σε μια όμορφη εκδήλωση και με τα στελέχη της έμπλεα αισιοδοξίας -όχι γενικώς, ειδικώς όμως για το νέο τους μοντέλο- η αντιπροσωπεία της Kia παρουσίασε το, αμιγώς ηλεκτρικό EV3 στον ελληνικό Τύπο αυτοκινήτου. Το χαρμόσυνο κλίμα λογικό, καθώς το αυτοκίνητο έρχεται να αντιπαρατεθεί με πολύ έντονο ανταγωνισμό μεν, στην πιο εμπορική κατηγορία της ευρωπαϊκής και την ελληνικής αγοράς δε: αυτή των B-SUV.


Το EV3 μάλιστα αποτελεί, μαζί με τα EV6 και τα EV9 που προηγήθηκαν, τη νέα γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας, τα οποία πολύ σύντομα θα συμπληρωθούν από τα EV2 και EV4. Έτσι η Kia θα διαθέτει πλέον από ένα αμιγώς ηλεκτρικό και απόλυτα επίκαιρο μοντέλο σε όλο το εύρος των κατηγοριών που παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον.


Τα στοιχεία μιας αναμενόμενης επιτυχίας


Προφανώς, η «πίτα» των ταξινομήσεων για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα πολύ μικρή στη χώρα μας. Αυξάνεται όμως κάθε χρόνο και ειδικά για ένα νέο μοντέλο που αναμένεται να βρίσκεται κοντά μας περίπου έως το 2031 τουλάχιστον, ένα «πρώτο τραπέζι πίστα» σε αυτή είναι πολύ σημαντικό.

 

Kia EV3


Και είναι γεγονός ότι το Kia EV3 στο τραπέζι που κάθεται σχεδόν ακουμπάει το πάλκο, καθώς έχει όλα αυτά τα στοιχεία που μπορούν να το κάνουν επιθυμητό σε ένα τεράστιο εύρος δυνητικών αγοραστών. Είναι πολύ προσεγμένο σχεδιαστικά, ασχέτως αν τα σχήματα του είδους αρέσουν ή όχι στον εκάστοτε παρατηρητή. Επιπρόσθετα, εδώ η φόρμα εξυπηρετεί την πρακτικότητα η οποία, μαζί με τους χώρους, βρίσκονται στο ανώτατο επίπεδο της κατηγορίας, με κορυφαία άνεση για τους επιβάτες και όγκο αποσκευών που φτάνει στα 460 πίσω, με επιπλέον 25 κάτω από το εμπρός καπό.

Kia EV3


Ας μην ξεχνάμε ότι αναφερόμαστε σε ένα συμπαγές αμάξωμα μήκους 4,3 μέτρων, το οποίο όμως διαθέτει ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο 2,68 μέτρων. -αντίστοιχο αυτού του σημαντικά μεγαλύτερου σε μήκος αμαξώματος Sportage. Επομένως έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ συμμαζεμένο αυτοκίνητο ιδανικό για την πόλη, το οποίο σε επίπεδο χώρων ανταγωνίζεται προτάσεις της επόμενης κατηγορίας.

Kia EV3


Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει δύο εκδόσεις χωρητικότητας μπαταρίας, αμφότερες με κινητήρα και κίνηση εμπρός, ο οποίος αποδίδει 204 ίππους ισχύος και 283 Nm ροπής: μία με μπαταρία χωρητικότητας 58,3 kWh και μια με 81,4 kWh. Τι σημαίνουν όμως αυτά τα νούμερα σε αυτονομία κίνησης; Κατά μέσο όρο και με βάση το πρότυπο WLTP οι δύο εκδόσεις μπορούν να καλύψουν 436 και 605 χλμ. αντίστοιχα.


Και πάλι λοιπόν, παρότι «μικρό», το EV3 σε επίπεδο αυτονομίας συναγωνίζεται κάθε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Έχουμε λοιπόν μέχρι στιγμής «κυκλώσει» τρεις κυρίαρχους τομείς επιλογής ενός αυτοκινήτου, στους οποίους το EV3 είναι κορυφαίο.

Kia EV3


Δεν θα συνεχίζουμε σε όλους τους υπόλοιπους, καθώς το αυτοκίνητο το είχαμε οδηγήσει στη Λισσαβόνα οπότε μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα με ένα κλικ εδώ, ενώ σύντομα θα το οδηγήσουμε και για εκατοντάδες χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους, για μια πληρέστατη πλέον αξιολόγηση.


Τι -προλάβαμε και- είδαμε στην πράξη


Μερικές δεκάδες χιλιόμετρα δεν αρκούν για να κρίνεις ένα αυτοκίνητο και να το τοποθετήσεις έστω και μέσα στο μυαλό σου απέναντι στον ανταγωνισμό. Αρκούν όμως για να πάρεις μια γεύση ώστε να ξέρεις αν το κυρίως πιάτο είναι γκουρμέ ή «βρώμικο».


Το Kia EV3, με εστιατορικά κριτήρια, πάει για αστέρι Michelin. Δεν είναι άμεμπτο, αλλά τα οποία ελάχιστα μειονεκτήματα καταφέραμε να εντοπίσουμε, όπως το χωρίς αίσθηση τιμόνι, δεν είναι τόσο σημαντικά σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων.

Kia EV3


Παρότι οδηγήσαμε τη βασική έκδοση, ούτε στοιχεία εξοπλισμού εντοπίσαμε να λείπουν, ούτε δυναμισμό στην οδήγηση ούτε και -το σημαντικότερο ίσως- επαρκή αυτονομία κίνησης. Όλα αυτά, μέσα σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά εργονομικό, στιβαρό, ποιοτικό και ευχάριστο, που ενισχύει σημαντικά την απόλαυση της οδήγησης σε κάθε διαδρομή.

Kia EV3


Αναμένουμε λοιπόν με μεγάλες προσδοκίες το Kia EV3 για μια πλήρη δοκιμή και έως τότε σας υπενθυμίζουμε και πάλι τα κόστη των τριών εκδόσεών του, για να έχετε κάτι να ασχολείστε στο ενδιάμεσο.

Kia EV3

Photo Credit: Kia/gmotion team

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!