Τεστ αυτονομίας ηλεκτρικών στα χιόνια: Ποιο έχει απόκλιση 32% από τη θεωρητική

Κώστας Μπιτσικώκος
Τεστ αυτονομίας ηλεκτρικών στα χιόνια: Ποιο έχει απόκλιση 32% από τη θεωρητική
Πόσο έχασαν από την αυτονομία τους 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις χαμηλές θερμοκρασίες της Νορβηγίας.

Είναι γνωστό ότι το κρύο είναι ο μεγάλος «εχθρός» για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάτι που διαπίστωσαν με άσχημο τρόπο οδηγοί στην Αράχωβα, ανήμερα τα Χριστούγεννα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες ρίχνουν αρκετά την απόδοση της μπαταρίας και άρα την αυτονομία που παρέχει.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήθηκε στη Νορβηγία το El Prix, το τεστ αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Φέτος συμμετείχαν 24 μοντέλα, αρκετά εκ των οποίων είναι διαθέσιμα και στην Ελλάδα.

Φέτος οι συνθήκες ήταν αρκετά ήπιες με βάση τα δεδομένα στη Νορβηγία, με τη θερμοκρασία να φθάνει έως τους 5 βαθμούς Κελσίου. Και όμως υπήρξε αυτοκίνητο που η πραγματική του αυτονομία ήταν κατά 32% χαμηλότερη από την θεωρητική με βάση το πρωτόκολλο δοκιμών WLTP.

Πρόκειται για το Peugeot E-3008, το οποίο από τα 510 χλμ. θεωρητικής αυτονομίας διένυσε μόλις 347 χλμ. Μεγάλη ήταν η απόκλιση (-24%) και του Tesla Model 3, το οποίο από τα 702 χλμ. «έπεσε» στα 531 χλμ. Στο άλλο άκρο, την μικρότερη απώλεια αυτονομίας (μόλις 5,18%) σημείωσε το Polestar 3 (από 560 στα 531 χλμ).

 

EV range test

Αναλυτικά τα αποτελέσματα για τα 24 ηλεκτρικά αυτοκίνητα:

ΜοντέλοΑυτονομία WLTPΑυτονομία τεστΑπόκλιση %
Tesla Model 3702531-24
Audi Q6 e-tron616481-22
Porsche Taycan592499-16
Kia EV3590499-15
Polestar 3560531-5
VW ID.7 GTX Tourer571440-23
Lotus Emeya500436-13
Porsche Macan552429-22
Xpeng G6550429-22
Hyundai Ioniq 5546436-20
Hongqi EHS7540452-16
BYD Tang530482-9
Ford Explorer525437-17
Peugeot E-3008510347-32
NIO EL8503412-18
BYD Sealion 7502436-13
BYD Seal U500421-16
BMW i5 Touring497392-21
Peugeot E-5008488361-26
Voyah Dream482344-29
Volvo EX30472371-21
Mercedes-Benz G-Class443381-14
smart #3415346-17
MINI Countryman399355-11

Photo Credits: Motor/NAF

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!