Νέος ΚΟΚ: Ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση, τι αλλαγές εξετάζει η κυβέρνηση
Στη φάση επεξεργασίας των σχολίων και προτάσεων που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση περνάει πλέον ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Η περίοδος αυτή θα διαρκέσει περίπου 10 ημέρες και στη συνέχεια θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή.
Μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ θα δοθεί τρίμηνη προθεσμία μέχρι την έναρξη ισχύος του, κάτι που προγραμματίζεται να γίνει προς τα τέλη του Μαΐου.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν αποκλείουν αλλαγές σε ορισμένα άρθρα του ΚΟΚ και συγκεκριμένα:
στο άρθρο 20 που ορίζει νέο όριο 30 χλμ/ώρα στο αστικό οδικό δίκτυο. Ίσως αλλάξει η διατύπωση των εξαιρέσεων «σε μονόδρομους στους οποίους υπάρχουν δύο τουλάχιστον λωρίδες κυκλοφορίας διαχωριζόμενες με κατά μήκος διαγραμμίσεις και σε οδούς διπλής κατεύθυνσης, μέσα στις κατοικημένες περιοχές, διατηρείται το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας των 50 χιλιομέτρων την ώρα, εκτός αν άλλως ορίζεται με ειδική σήμανση», ώστε να γίνεται πιο αντιληπτός ο διαχωρισμός.
στο άρθρο 17 για τη νομιμοποίηση της διήθησης των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα, που αναφέρει μέγιστη ταχύτητα τα 30 χλμ/ώρα. Εδώ υπάρχει θέμα με το πώς μπορούν να γίνονται οι έλεγχοι στα φανάρια αν οι μοτοσικλέτες ξεπερνούν αυτό το όριο.
σχετικά με το αν θα επιτρέπεται η είσοδος των ταξί με πελάτες στις λεωφορειολωρίδες. Είναι ένα αίτημα των συνδικάτων ταξί, το οποίο εξετάζουν στο Υπουργείο.
«Είμαστε έτοιμοι να ενσωματώσουμε όποιες παρατηρήσεις είναι σωστές, έτσι ώστε να καταθέσουμε το σχέδιο νόμου στη Βουλή», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Σχετικά με το αν θα επιτρέπεται στα έμφορτα ταξί να κυκλοφορούν στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ: «Θα το δούμε συνδυαστικά και με μια άλλη πρωτοβουλία, την τοποθέτηση καμερών στα λεωφορεία, για την αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων. Είναι κάτι που πάμε να δρομολογήσουμε πιλοτικά».
Photo Credits: Gazzetta
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!