Fiat Grande Panda: Εξοπλισμός και εκδόσεις του νέου αυτοκινήτου πόλης
Το Panda είναι από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης στην Ευρώπη, παρά τα αρκετά χρόνια που... κουβαλά στην πλάτη του. Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η Fiat λανσάρει το διάδοχό του, με το όνομα Grande Panda. Οι εξωτερικές του διαστάσεις (μήκος 3,99 μέτρα, πλάτος 1,76 μ. και ύψος 1,57 μ.) είναι αρκετά compact και όμως προσφέρει μία ευρύχωρη καμπίνα και ικανοποιητικό χώρο αποσκευών (έως 361 λίτρα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση).
Στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Άρα λογικά μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα μάθουμε τις τιμές του. Ενδεικτικά, στην Ιταλία αρχίζουν από τα 16.950 ευρώ για το υβριδικό μοντέλο και από τα 23.900 ευρώ για το ηλεκτρικό.
Εξοπλισμός
Ο βασικός εξοπλισμός του Grande Panda περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων που αναλαμβάνουν την άνεση, την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού. Μεταξύ άλλων υπάρχουν πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, μαζί με ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης στην λωρίδας κίνησης.
Everyday life: simplified ✔️
— Fiat (@fiat) January 25, 2025
Fiat Grande Panda.
Stay tuned to catch the event and dive into all there is to know about Grande Panda! pic.twitter.com/5Dy8zRCVcc
Κορυφαία είναι η ψηφιακή τεχνολογία του νέου μοντέλου, περιλαμβάνοντας ψηφιακό πίνακα οργάνων 10”, οθόνη αφής 10,25” για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης.
Διαθέσιμες είναι και υπηρεσίες Connected Services, καθώς και σύστημα πλοήγησης που στην ηλεκτρική έκδοση μπορεί να σχεδιάζει την ιδανική διαδρομή αναφορικά με τη φόρτιση. Προτείνει δηλαδή πού και για πόση ώρα πρέπει να φορτίσει το αυτοκίνητο για να φτάσει στο συντομότερο χρόνο στον τελικό προορισμό.
Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι η RED και η La Prima των φωτογραφιών.
Σύστημα κίνησης
Το πρώτο μέλος της νέας οικογένειας μοντέλων της FIAT θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική και υβριδική έκδοση, αμφότερες με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Η πρώτη κινείται από σύστημα με μπαταρία 44 kWh και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 113 ίππους (83 kW). Χάρη σε αυτό το συνδυασμό, το Grande Panda έχει αυτονομία 320 χλμ. στον μεικτό κύκλο μέτρησης WLTP και ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 11”. Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 km/h, προκειμένου να μη γίνεται σπατάλη ηλεκτρικής ενέργειας και περιορίζεται άσκοπα η αυτονομία.
Μια ιδέα που έχει εφαρμοστεί στο ηλεκτρικό Grande Panda είναι το σπιράλ καλώδιο φόρτισης που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και έχει μήκος 4,5 μέτρα. Κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Έτσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά.
Είναι διαθέσιμο και συμβατικό καλώδιο για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), το οποίο κουμπώνει σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό. Με τη βοήθειά του η φόρτιση μπορεί να αγγίξει τα 11 kW, οπότε η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας ολοκληρώνεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Για την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC) η ισχύς μπορεί να φτάσει τα 100 kW, κάτι που ρίχνει το χρόνο φόρτισης στα μόλις 27 λεπτά της ώρας.
Η δεύτερη έκδοση του Grande Panda θα διαθέτει υβριδικό σύστημα κίνησης με 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης ισχύος 100 ίππων και έναν ηλεκτρικό που λειτουργεί υπό τάση 48V τροφοδοτούμενος από μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων.
Η ισχύς του είναι 21 kW και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1 km, ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση.
Η λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller εξασφαλίζει αποδοτική και καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 123 g/km και η μέση κατανάλωση τα 5,4 lt/100 km (τιμές προς έγκριση).
Photo Credits: Stellantsi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!