F1 - Πίσω και από τη Sauber: Το χειρότερο ξεκίνημα της Ferrari μετά από 16 χρόνια

Με το «αριστερό» ξεκίνησε η νέα χρονιά της Formula 1 για τη Scuderia Ferrari. H ιταλική ομάδα παρά τα θετικά δείγματα ταχύτητας στις δοκιμές της Παρασκευής στο GP Αυστραλίας, τα πράγματα άλλαξαν το Σάββατο στο FP3 καθώς έδειξε να δυσκολεύεται και να βρίσκεται πίσω από τους αντιπάλους της.
Στις κατατακτήριες δοκιμές οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον ήταν στις θέσεις 7 και 8, ενώ στον αγώνα της Κυριακής τερμάτισαν στις θέσεις 8 και 10. Η Ferrari SF-25 δεν είχε το ρυθμό για να απειλήσει τα μονοθέσια των McLaren και τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ η στρατηγική της ιταλικής ομάδας είχε ως αποτέλεσμα οι δύο οδηγοί της να χάσουν θέσεις.
Πίσω ακόμα και από τη Sauber
Έτσι η Scuderia έφυγε με 5 βαθμούς από την Αυστραλία έπειτα από ένα απρόσμενο και παράλληλα φτωχό αποτέλεσμα. Ο προβληματισμός είναι έντονος στο ιταλικό γκαράζ, μιας και όσο περνούσε το τριήμερο το μονοθέσιο αντί να κέρδιζε απόδοση έχανε.
Έτσι στη βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών η Ferrari είναι μόλις στην 7η θέση, πίσω ακόμη και από τη Sauber που είχε ως καλύτερο πλασάρισμα στις κατατακτήριες τον Γκάμπριελ Μπορτολέτο στη 15η θέση. Η ελβετική ομάδα τερμάτισε τελευταία στη βαθμολογία το 2024.
A thrilling race but it doesn’t end in our favour 🇦🇺 pic.twitter.com/aLGrdysRv3
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) March 16, 2025
Μνήμες από το «μαύρο» 2009
Οι 5 βαθμοί που σκόραραν οι Σαρλ Λεκλέρ και Λιούις Χάμιλτον είναι η μικρότερη συγκομιδή βαθμών για τη Ferrari σε πρεμιέρα σεζόν μετά το 2009. Τότε, η ιταλική ομάδα είχε δει τους Κίμι Ράικονεν και Φελίπε Μάσα να εγκαταλείπουν τον αγώνα.
Το δεύτερο χειρότερο ξεκίνημα της Ferrari μετά από αυτό του 2025 είναι το 2012 όταν ο Φερνάντο Αλόνσο είχε τερματίσει 5ος στην Αυστραλία και είχε πάρει 10 βαθμούς. Ο τότε teammate του, Φελίπε Μάσα, είχε εγκαταλείψει τον αγώνα.
Η Ferrari έχει μόλις 5 ημέρες να βρει λύσεις καθώς ο επόμενος αγώνας είναι το Grand Prix Κίνας το τριήμερο 21-23 Μαρτίου.
You don't see drivers going around the outside of Lewis Hamilton very often! 😱
— Formula 1 (@F1) March 16, 2025
An impressive final lap overtake from @OscarPiastri 🙌#F1 #AusGP pic.twitter.com/ExoIhXuonO
Φωτογραφίες: ScuderiaFerrari/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
Ocelotos
Καλησπέρα φίλοι μου. Αρχικά να πω πως ο "V" είναι από τους ελάχιστους που μπορείς να κάνεις μια σοβαρή κουβέντα και να έχεις έναν ωραίο διάλογο. Στα της Ferrari τώρα, δεν έχουμε να πούμε κάτι το διαφορετικό πέρα από αυτό που λέμε κάθε χρόνο και πέρα από την τοποθέτηση όπως πολύ σωστά τα είπε ο “V”. Τα ίδια και τα ίδια. Τα έχουμε αναλύσει τόσες πολλές φορές που πλέον έχει φτάσει σε σημείο ξενερώματος. Να τοποθετηθώ λίγο στο σχόλιο του αγαπητού C.N.P που δεν έχω να χωρίσω τίποτα με τον άνθρωπο και δεν το λέω ειρωνικά. Κάποτε αν θυμάται και ο ίδιος όταν με το Budget cap που γίνανε μειώσεις κτλ κτλ που είχαμε μια διαφωνία εκεί για το bοnus της Ferrari, του είχα πει τότε ότι και που το παίρνει το bonus η Ferrari, από την στιγμή που κουμάντο κάνουν οι μακαρονάδες και ο καθένας περνάει από εκεί για το βιογραφικό του, δεν πρόκειται ποτέ να δουν τίποτα και ότι παρά μόνο από τους οδηγούς της ότι κάνουν. Ο ίδιος είπε πως δεν καταλογίζει την Ferrari σαν ομάδα, αλλά ως τσίρκο και άδικο δεν έχει τελικά. Και τότε και τώρα, άσχετα με τα πόσα χρήματα παίρνει η ομάδα σύμφωνα και με το που θα τερματίσει κτλ, βλέπουμε οτι κυμαίνονται σε ένα μοτίβο και κάνουν κύκλους. Όταν έλεγα ότι ο ερχομός του Hamilton δεν πρόκειται να τους αλλάξει σε τίποτα την ομάδα, δεν το είπα τυχαία. Πέρασε Alonso, πέρασε Kimi, πέρασε Vettel, τώρα περνάει ο Hamilton και το πάτο, τι? Όταν ο Speed έλεγε ότι ο Sumi την έκανε ομάδα (μαζί με άλλα 3-4 ονόματα) πέφτανε ορισμένοι και λέγανε τα δικά τους. Τότε η Ferrari δεν είχε μακαρονάδες να πίνουν εσπρεσάκια και να κοροϊδεύουν όπως γίνεται τώρα. Πλέον η Ferrarι κατάντησε μια ομάδα για να παίρνει κανείς σύνταξη και να την βάζει στο βιογραφικό της, όπως θα κάνει τώρα ο Hamilton και κακό δεν είναι. (Θα ήθελα όμως να το δω να κάνει εκείνες της εξαιρετικές εμφανίσεις που έκανε ο Alonso με τριτοτέταρτο μονοθέσιο Ferrari, για να με κάνει να αναθεωρήσω για εκείνον και να μου αποδείξει πως μπορεί να οδηγήσει και μονοθέσιο εκτός πρωταθλητισμού και να το βάλει όχι απλά στους βαθμούς, αλλά να κυνηγάει πρωτάθλημα). Πρώτος αγώνας και η γκρίνια πήγε σύννεφο μαζί με τα σύννεφα που ήταν απλωμένα στην Αυστραλία. Συνεχίζω και για να κλείσω, να τοποθετηθώ στον Lorem, πραγματικά δεν ξέρω πως σκέφτεσαι και γιατί ξεκίνησες μια τέτοια κουβέντα την στιγμή που έχεις πει τόσα και τόσα για την Ferrari χωρίς να τεκμηριώνεις ποτέ αυτά που λες, αλλά με λόγια του αέρα ίσα ισα να γεμίζεις σχόλια και έρχεσαι να μας πεις ότι θα έρθει 2η. Ψάξε λοιπόν τόσο το άρθρο του SkySport όσο και τις αναλύσεις που γίνανε για τα ελεύθερα της Παρασκευής να δεις λίγο που πραγματικά είναι η Ferrari και όχι απλά να ανοίγεις ένα άρθρο μόνο και μόνο για να προκαλέσεις αντιδράσεις. Φέτος η Ferrari θα φάει ανελέητο ξύλο και δεν θα μου κάνει εντύπωση αν την περάσει και η Williams. Επίσης φέτος ο Hamilton θα βλέπει την πλατούλα του αγαπημένου σου Russell και θα βγαίνεις να λες τα δικά σου. Δεν τον λέω εγώ, οι αναλύσεις και οι αγώνες θα το κάνουν. Όσο για τον Bάσερ πολύ εύκολα έκανες του 4 μήνες…..14. Όλες οι ομάδες κάνανε πρόοδο μπροστά και η Ferrari έκανε πίσω.
Lorem Ipsum
Ναι μεν η Φεράρι δε δείχνει διεκδικητής τίτλου, το έλεγαν άλλωστε αυτό οι περισσότεροι κι από τις χειμερινές δοκιμές, αλλά τέτοια στατιστικά δε λένε τίποτα. Γκραν Πρι ειδικών συνθηκών, όπως και πέρυσι στα γκραν Πρι βροχής οι μικρές ομάδες πήγαν ψηλά (πέρυσι αλπιν ας πούμε). Η Φεράρι φέτος θα διεκδικήσει τη 2η θέση κατά τη γνώμη μου.
V for ventetta
Ήμασταν εδώ όταν λέγαμε κάποια πράγματα και ακούγαμε πολλά και διάφορα για Αλόνσο Φετελ Λεκλερ κτλ.. ότι δηλαδή το πρόβλημα ήταν εκεί στους οδηγούς!!Τώρα όμως συνειδητοποιούν κυρίως οι φίλοι του Χάμιλτον ότι τελικά όντως το πρόβλημα δεν είναι στους οδηγούς αλλά κάπου αλλού!! Εμείς τα λέγαμε αυτά από το 2010 και φτάσαμε στο 2025 για να το συνειδητοποιήσουν ορισμένοι!! Δεν πειράζει έστω και έτσι τους πήρε λίγο.. αλλά το κατάλαβαν!!! Γίνομαι λίγο επιθετικός γιατί υπήρχε από αυτή την μερίδα οπαδών και ισχυρογνωμοσύνη και εμπάθεια!!! Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πλέον προς πάσα κατεύθυνση ότι το πρόβλημα της Φεράρι είναι αλλού ( εμείς γνωρίζουμε που) και όχι οι οδηγοί της!! Που έχουν περάσει οι καλύτεροι των καλυτέρων μην τρελαθούμε και ξεχάσουμε αυτά τα οποία γνωρίζουμε όλα αυτά τα χρόνια!! Αυτά γιατί πρέπει να τα πει και κάποιος!!!
Dinei pono o Russell
Από εμένα φίλε ventetta για μια ακόμη φορά Respect!! Όσα έχεις πει και ό,τι έχεις πει είναι μέσα!! Όπως είχες πει τώρα και για την Mercedes ότι θα είναι πολύ δυνατή και με τον Russell να ηγείται και να κάνει πολύ καλούς αγώνες και έτσι και έγινε! Πως την βλέπεις την πορεία?
V for ventetta
Φίλε του Ράσελ αρχικά να σε ευχαριστώ για αυτή την τοποθέτηση σου! Κατά δεύτερον να ξαναπώ και να θυμίσω ότι εγώ προσωπικά είμαι εδώ για να καταθέτω πρώτα μέσα από αρκετό ψάξιμο και διάβασμα στοιχεία αναλύσεις και δεδομένα που έρχονται μέσα από τις ίδιες της ομάδες μέσα από τους μηχανικούς, τους αγωνιστικούς διευθυντές και τους οδηγούς και σαφώς από έγκριτους αναλυτές της F1. Σε δεύτερο χρόνο έρχεται η προσωπική μας άποψη ( και αυτό γιατί πολλές φορές το τι πιστεύουμε ή το τι θα θέλαμε μπορεί να απέχει από λίγο ως πολύ από την πραγματικότητα και την αντικειμενικότητα των πραγμάτων). Τώρα ναι είχα πει είχα αναφέρει όποιος διαβάσει λίγο πιο πίσω σε προηγούμενο άρθρο ότι η Mercedes θα εμφανιστεί πολύ δυνατή έχοντας λύσει σημαντικό μέρος του προβλήματος της από πέρσι και ενδεχομένως να είναι εκεί στο 2 με 3! Και φυσικά με Ράσελ πού θα έχει την απόλυτη στήριξη να ηγηθεί της ομάδας και με τον Αντονελι που θα είναι μία περίοδος "εκμάθησης". Και ναι επίσης είχα πει ότι η Φεράρι ήρθαν δεδομένα από το GPS προσομοιώσεων που έκαναν σε σύγκριση και με τις άλλες ομάδες και έβγαινε έως 4η ομάδα σε δυναμική και επιβεβαιώθηκε και αυτό! Βέβαια πήγε ακόμη λίγο πιο πίσω αλλά θα το αφήσω αυτό στις "παράξενες καιρικές συνθήκες'" Τώρα για το τι αναμένουμε στην πορεία, θα έλεγα όπως πολύ σωστά έχουν αναφέρει εδώ κάποιοι φίλοι θα χρειαστεί να δούμε ακόμη δύο με τρεις αγώνες για να έχουμε πιο σωστή εικόνα για το πού ακριβώς θα είναι η διαφορές ανάμεσα στις τρεις πρώτες ομάδες, που είναι σαφώς η McLaren και έπειτα RB και Mercedes που θα εναλλάσσονται και αυτές μεταξύ τους!! Η Φεράρι όπως φαίνεται έχει πολύ δρόμο να καλύψει περίπου 8 δέκατα από την McLaren! Δεν ξέρω εάν είναι εύκολο μέσα στη χρονιά αν είναι εφικτό γιατί και οι μπροστά ομάδες δεν θα πετάνε χαρταετό! θα φέρνουν και αυτές αναβαθμίσεις για να βελτιωθούν. Μακάρι φυσικά να έρθουν πολύ κοντά οι χρόνοι μεταξύ αυτών των ομάδων και να έχουμε ένα πάρα μα πάρα πολύ ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό μέχρι το τέλος πρωτάθλημα!
C.N.P.
Εγώ τώρα να ρωτήσω αγαπητέ V τι κάνουν οι Φερραριστι καθε χειμωνα στο Μαρανελο και βρισκονται τοσο πισω να κυνηγανε? Και η Μακλαρεν και η Φερραρι αλλαξανε ολο το μονοθεσιο. Η Μακλαρεν εχει καταφερει να της λειτουργουν ολα και ολες οι αναβαθμισεις (βεβαια μαλλον εχουν βοηθησει οι νεες ολοκαινουριες εγκαταστασεις και η αφροκρεμα του προσωπικου που εχει μαζεψει) ενώ η Φερράρι με τόσα δώρα χρημάτων που παίρνει από την ΦΙΑ και τόσο καλές εγκαταστάσεις και προσωπική πίστα πάλι κυνηγάει με τεράστια διαφορά.
Lorem Ipsum
Προφανώς συμφωνείτε. Οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος.
Lorem Ipsum
Εσείς λέγατε επίσης πως ο Αλόνσο θα φύγει από τη Φεράρι και θα διεκδικήσει τίτλο. Το λέτε από το 2010 κι αυτό .. Το ότι φταίει η ομάδα , είναι γνωστό, άλλωστε οι Ράικονεν φέτελ κτλ είναι οδηγαρες. Και ο Σαινθ το ίδιο. Βασικά δε ξέρω ούτε έναν που να έλεγε αυτά που λες, όλοι τη Φεράρι κράζουν και εκραζαν... Απλά όλοι κατανοούν πως ο βασερ κάνει σωστή δουλειά και βήματα προς το τίτλο δε γίνονται σε 4 μήνες...
V for ventetta
Εσύ προσωπικά Lorem ήσουν από τους πρώτους πρώτους που έλεγαν και υπονοούσαν πολλά πράγματα και κυρίως για τον Αλόνσο επι θητείας του στην Φερράρι! Και εδώ αυτό το γνωρίζουν όλοι!! Οπότε μην προσπαθείς να το γυρίσεις τώρα διότι πολύ απλά περισσότερο εκτίθεσαι!! Επίσης ο Βασερ προς ενημέρωση σου ( αν και δεν αναφέρθηκα σε αυτόν περί του προβλήματος) στην Φεράρι βρίσκεται από τις αρχές του 2023!!
Lorem Ipsum
Κι αυτό ακριβώς λέω για τον βασερ. Αν κράζετε τη Φεράρι, της κάνετε κακό, γιατί για να δείξει ο άνθρωπος τη δουλειά του δεν μπορεί να τα ξηλώσει όλα σε...14 μήνες. Ξεκίνησε κι άλλαξε πολλά πράγματα, έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές στους μηχανικούς κτλ. Η δουλειά θέλει χρόνο. Η Ρεντ Μπουλ μέχρι να γίνει διεκδικητής πόσες χρονιές έχανε;; Αρκετές. Έτσι πάνε αυτά. Αλλά εσείς που...τα λέγατε (;), συνεχίστε να κάνετε πόλεμο στη Φεράρι. Για μένα πολύ πιο προβληματική ομάδα δείχνει η Άστον Μάρτιν ας πούμε, αλλά δε...πουλάει να το γράψουμε, σωστά;;