BMW Motorrad Roadshow 2025: Το ζήσαμε και το χαρήκαμε

Στα πλαίσια των BMW Motorrad Roadshows, η αντιπροσωπεία της Βαυαρικής φίρμας μάς προσκάλεσε να ζήσουμε μία μοναδική εμπειρία. Όλα έγιναν στην Οινότρια Γη στο Καπανδρίτι, όπου το εν λόγω κτήμα περιλαμβάνει ένα μικρό αλλά πολύ σύγχρονο οινοποιείο που αξιοποιεί αποκλειστικά την παραγωγή των ιδιόκτητων αμπελώνων του. Όμως, η Οινότρια Γη είναι κάτι πολύ περισσότερο. Σε ένα συγκρότημα 10.500 τ.μ. φιλοξενούνται το Μουσείο Οίνου Κώστα Λαζαρίδη, χώροι για τη διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων, αίθουσες συνεδρίων και φυσικά οι υπόγειες κάβες για την παλαίωση των κρασιών.
Βρεθήκαμε λοιπόν εκεί μια ηλιόλουστη μέρα, σχεδόν όλοι οι δημοσιογράφοι μοτοσικλέτας, προκειμένου να ακούσουμε τον υπεύθυνο της μάρκας κ. Γιάννη Δουλγερίδη να μας παρουσιάζει τη γκάμα μοντέλων BMW 2025, να μας κάνει έναν απολογισμό για την πορεία ρεκόρ της μάρκας στην Ελλάδα το 2024 (1.062 ταξινομήσεις, +7,6% σε σχέση με το 2023), αλλά και να μας προετοιμάζει για αυτά που θα έρθουν από τα τέλη της εφετινής χρονιάς και μετά. Όπως για παράδειγμα μία πλήρης σειρά μοντέλων με το νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα των 450cc που γνωρίσαμε στο πρωτότυπο F 450 GS. Πέραν αυτού, που προβλέπω ότι θα κάνει μεγάλη εμπορική πορεία, θα δούμε μοντέλα F 450 R (Street Naked) και F 450 RR (Supersport) να συμπληρώνουν μία άκρως ενδιαφέρουσα οικογένεια. Από την άλλη μάθαμε ότι η σειρά G 310 καταργείται, όπερ σημαίνει πως το διπλής χρήσης GS, το γυμνό R και το Supersport RR (που δεν ήρθε ποτέ στην Ευρώπη) περνούν στο χρονοντούλαπο.
Η ώρα της οδήγησης
Παρατεταγμένα μας περίμεναν 22 BMW, σχεδόν ολόκληρη η γκάμα της εταιρείας δηλαδή, από τα scooter C 400 X/GT μέχρι τα θηριώδη K 1600 GT και R 18 Roctane. To πρόγραμμα αφορούσε σε μία ομαδική εξόρμηση σε Κιούρκα, Ιπποκράτειο Πολιτεία και Μαρκόπουλο Ορωπού, με πλοηγούς και «σκούπες» να έχουν την όλη εποπτεία. Ο επίσημος εκπαιδευτής και πρεσβευτής της BMW Motorrad Βασίλης Μπούδρος και η ομάδα του φρόντισαν να χαράξουν μία ευχάριστη όσο και ασφαλή διαδρομή για το test ride. Από τα 22 μοντέλα που ήταν διαθέσιμα, κάθε δημοσιογράφος μπορούσε να επιλέξει να οδηγήσει έως 4 εξ αυτών. Και καθόσον σε τέτοιου είδους συνθήκες είναι αδύνατον να κρίνεις μία μοτοσικλέτα οδηγώντας την για μικρό χρονικό διάστημα, εγώ προσωπικά προτίμησα να επικεντρωθώ σε δύο εξ αυτών. Η πρώτη ήταν το νέο F 900 GS και η δεύτερη το κοσμαγάπητο R 1300 GS, δύο μοντέλα με διττό χαρακτήρα μεν, αλλά και τόσο διαφορετικά δε. Για το 900, με το οποίο έκανα τα περισσότερα χιλιόμετρα της διαδρομής και το οποίο ομολογώ πως με ενθουσίασε, θα γράψω εκτενέστερα λίαν συντόμως καθώς το έχω ήδη στα χέρια μου για μία εβδομαδιαία συμβίωση. Οπότε, πάμε στο θηριώδες 1300, που όλως περιέργως δεν το είχα οδηγήσει μέχρι εκείνη τη μέρα.
R 1300 GS ASA
Επέλεξα να «τεστάρω» την έκδοση με το προαιρετικό Automated Shift Assistant (ASA) και δεν το μετάνιωσα. Ανεβαίνοντας στη σέλα του νόμιζα πως ήμουν σε άλλη μοτοσικλέτα. Και ο λόγος είναι απλός, σε σχέση με τον προκάτοχο 1250 GS δεν έχει καμία σχέση και εξηγούμαι. Κατά πολύ μικρότερος ο όγκος, θαρρείς πως οδηγείς μοντέλο με πολύ μικρότερο κυβισμό και δεν είναι μόνο τα 12 λιγότερα κιλά του 1300 αλλά η λεπτότερη σιλουέτα και το βελτιωμένο ζύγισμα της όλης κατασκευής. Στο κιβώτιο υπήρχε σχέση και -ως είθισται- πήγα να πατήσω τη μανέτα του συμπλέκτη για να βρω τη «νεκρά».
Αμ δε. Πουθενά η μανέτα, άφαντη και τότε ακούω στα αυτιά μου τη φωνή του Γιάννη Δουλγερίδη να μου λέει πως το 1300 που αποφάσισα να οδηγήσω είχε στον εξοπλισμό του το σύστημα ASA. Όπερ σημαίνει δύο πράγματα. Μέσα από ένα κουμπί στην αριστερή πλευρά του τιμονιού έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα σε δύο λειτουργίες, την «D» ή την «Μ», δηλαδή αυτόματες αλλαγές ταχυτήτων ή... καρφωτές. Σαν τα παπιά, για να καταλάβετε. Και το φοβερό είναι πως σταματάς στο φανάρι με ταχύτητα στο κιβώτιο και δεν σβήνει. Έχει προχωρήσει πολύ η τεχνολογία και το πεπαλαιωμένο μυαλό μου δυσκολεύτηκε να το χωνέψει. Γρήγορα όμως το ξέχασα και αφέθηκα να οδηγώ μια απολαυστική μοτοσικλέτα σε κάθε λειτουργία του ASA. Όσο οδηγούσα σκεφτόμουν πότε θα έρθει η ώρα να πάρω το 1300 για μία κανονική δοκιμή και παράλληλα σχεδίαζα τις διαδρομές που θα κάνω μαζί του.
Ανάλαφρη αίσθηση και ευστροφία κινητήρα, που σου δίνουν την εντύπωση ότι τα 145 άλογα είναι περισσότερα. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται πίσω από τις αισθητά πιο υπερτετράγωνες διαστάσεις των κυλίνδρων του και στην αυξημένη σχέση συμπίεσης. Η δύναμη είναι απλωμένη παντού, ο επίπεδος δικύλινδρος ανεβάζει στροφές με μανία και τα... 230+ χλμ/ώρα στο ταχύμετρο δείχνουν την υπερβολή του πράγματος. Εκεί ψηλά πάνω από τις 7.000 στροφές ο κόσμος αλλάζει και οι κραδασμοί που έρχονται στην επιφάνεια σου θυμίζουν ότι δεν είσαι σε Supersport αλλά σε μοτοσικλέτα On/Off. Κλείνω το γκάζι, επιλέγω λειτουργία «D» και αρχίζω να το πιέζω στα στροφιλίκια. Βράχος μοναχός το GS, δεν γλιστράει, δεν κουνάει και σου δίνει την εμπιστοσύνη να το πιέσεις όλο και περισσότερο. Κάτι φοβερό που έχει είναι πως κάθε φορά που έρχεται η ώρα να φρενάρεις, αντί να το κάνεις χειροκίνητα απλά πιέζεις ελαφρά τη μανέτα του φρένου και ..τσουπ μία σχέση κάτω. Την ξαναπιέζεις, άλλη μία κάτω.
Τα ξαναλέμε
Αφού κατέβηκα από τη σέλα κατάλαβα γιατί όλοι οι συνάδερφοι που το είχαν οδηγήσει μού έλεγαν πως η μοτοσικλέτα είναι εξαιρετική. Σύντομα θα ζήσω περισσότερες στιγμές μαζί του, θα το οδηγήσω κάτω από κάθε συνθήκη, θα σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου και μάλλον θα δυσκολευτώ να το πάω πίσω στην αντιπροσωπεία..
Στο επανιδείν λοιπόν.
Φωτογραφίες: BMW Motorrad
Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!