
Audi: 7.500 απολύσεις στο πλαίσιο προγράμματος εξοικονόμησης 1 δισ. ευρώ

Η Audi ανακοίνωσε την περικοπή έως και 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία μέχρι το 2029, στο πλαίσιο ενός φιλόδοξου προγράμματος εξοικονόμησης 1 δισ. ευρώ ετησίως. Οι περικοπές θα επικεντρωθούν κυρίως σε διοικητικές και ερευνητικές θέσεις, χωρίς να επηρεάσουν τους εργαζομένους στα εργοστάσια παραγωγής.
Σύμφωνα με τον CEO της Audi, Γκέρνοτ Ντόλνερ, η εταιρεία πρέπει να γίνει «ταχύτερη, πιο ευέλικτη και πιο αποδοτική» προκειμένου να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις της αγοράς και να διασφαλίσει την κερδοφορία της. Όπως δήλωσε στις 17 Μαρτίου, οι μειώσεις προσωπικού κρίνονται απαραίτητες ώστε να καταστεί δυνατή η απαραίτητη χρηματοδότηση για τον εξηλεκτρισμό της γκάμας και την ανάπτυξη νέων μοντέλων.
Οι περικοπές στην Audi έρχονται ως μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής περιστολής δαπανών που εφαρμόζει ο όμιλος Volkswagen, υπό την ηγεσία του Όλιβερ Μπλουμ. Μέχρι στιγμής, οι ανακοινωθείσες απολύσεις σε όλο τον όμιλο αγγίζουν τις 48.000 θέσεις εργασίας. Η Volkswagen έχει δρομολογήσει περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας, η Porsche θα προχωρήσει σε 3.900 απολύσεις, ενώ η Cariad, η εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού του ομίλου, θα μειώσει το προσωπικό της κατά 1.600 θέσεις.
Η Audi είχε ήδη μειώσει το προσωπικό της στις γραμμές παραγωγής κατά 9.500 θέσεις από το 2019, προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, παρά τις κινήσεις αυτές, η οικονομική της απόδοση παραμένει απογοητευτική. Το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους έπεσε στο 4,5% στους πρώτους εννέα μήνες του 2024, από 7% την προηγούμενη χρονιά, λόγω χαμηλών πωλήσεων και της απόφασης να κλείσει το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες.
Επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση
Παρά τις περικοπές, η Audi επενδύει 8 δισ. ευρώ στην ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων και στην αναβάθμιση των εργοστασίων της στη Γερμανία. Ένα νέο ηλεκτρικό entry-level μοντέλο θα παραχθεί στο εργοστάσιο του Ίνγκολσταντ, ενώ υπό εξέταση βρίσκεται η προσθήκη ακόμη ενός νέου μοντέλου στο εργοστάσιο της Νέκαρσουλμ. Η Audi επιδιώκει να καθησυχάσει τους εργαζομένους της, διατηρώντας εγγυήσεις απασχόλησης στις γερμανικές της μονάδες. Η εταιρεία επέκτεινε τη συμφωνία διατήρησης θέσεων εργασίας έως το 2033, ώστε να προστατεύσει τους εργάτες παραγωγής από μελλοντικές περικοπές.
Παρά τις φιλόδοξες ανακοινώσεις για ηλεκτρικά μοντέλα, η Audi αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις σε αγορές-κλειδιά όπως η Κίνα, όπου σημείωσε πτώση πωλήσεων 12% το 2024. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί τεράστιες επενδύσεις, ενώ ο ανταγωνισμός από κινεζικές και αμερικανικές εταιρείες, όπως η BYD και η Tesla, εντείνεται. Οι περικοπές προσωπικού ενδέχεται να δώσουν στην Audi την απαιτούμενη χρηματοδοτική ευελιξία, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν ανησυχίες για τη μακροπρόθεσμη στρατηγική και την ικανότητά της να καινοτομήσει.
Με την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων να μεταβάλλεται ραγδαία, το ερώτημα που τίθεται είναι αν η Audi θα καταφέρει να διατηρήσει τον ρόλο της ως premium ηγέτης ή αν θα χάσει έδαφος απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό.
Φωτογραφίες: Audi
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
F1 motorsport
Τα νούμερα μιλάνε μόνα τους , δεν ευθύνεται ο εξηλεκτρισμός και η ανάπτυξη του ηλεκτρικού στόλου , αλλά ο ανταγωνισμός. Κάποτε υπήρχαν 3 αυτοκινητοβιομηχανίες , μετά έγιναν 10, 20, 30 και τα τελευταία χρόνια ο ρυθμός νεοεισερχομένων αυτοκινητοβιομηχανιών στη παγκόσμια αγορά είναι αν μη τι άλλο εκρηκτικός ! Δεν σταματάει εκεί το θέμα . Οι "μικρες" ή low budget ή καινουργιες αυτοκινητοβιομηχανίες ανεβάζουν ολοένα και περισσότερο τη ποιότητα τους , και σε συνδυασμό με την πολλές φορές κατά πολύ μικρότερη τιμή τους, η αγορά ο λαος δηλαδή , σπεύδει σε αυτή τη λύση. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επαναδιατυπώσουν , να βρουν τρόπο να γίνουν πιο προσβάσιμα οικονομικά τα αυτοκίνητα τους , ειδάλλως θα χάνουν ολοένα και περισσότερο από τον ανταγωνισμό , θα έχουν λιγότερο καθαρό κέρδος , θα απολύουν βάναυσα χωρίς ουσιαστικό πλάνο , εν ολίγοις ένα δομινο που θα επιφέρει τον αργό ίσως , αλλά με τον έναν ή τον άλλο τρόπο βέβαιο τετελεσται. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως η μία μετά την άλλη ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία , ακόμα και η Ford από την Αμερική , προσφέρει στα μοντέλα της εκπτώσεις από 4 έως 8 χιλιάδες πλέον της κρατικής επιδότησης ! Volvo , BMW και επεται συνέχεια με όλες τις γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες. Πρόκειται για τεχνικολογιστικο τρικ με τη μορφή τεχνητού μοχλού πίεσης προς τις άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες , διότι αφενός είναι δύσκολο ξαφνικά να ρίξουν όλες οι εταιρείες ταυτόχρονα και ξαφνικά κάτω το κόστος 5-7 χιλιάδες , αφετέρου έτσι προλαβαίνουν να ρίχνουν τις τιμές σταδιακά αλλά να ελέγχουν και την αγορά των υλικών από την Ασία . Με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια …Οκ , θα δούμε τι θα γίνει αλλά σε κάθε περίπτωση η Ευρώπη συνολικά πρέπει να κινηθεί άμεσα , αποφασιστικά , κυβερνώντες και εταιρείες μαζί , και το πιο σημαντικό απολα με σεβασμό στις εταιρείες από άλλες χώρες εκτός Ευρώπης . Οι δασμοί δεν βοηθανε . Όταν η Ευρώπη βάζει δασμούς στις κινεζικές εταιρείες , τότε η Κίνα θα σου πουλήσει ανταλλακτικά και οτιδήποτε σε πολλαπλάσια τιμή , με καθυστέρηση .
chrishar11
Όλες οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες έχασαν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πωλήσεων τα τελευταία χρόνια στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, εκεί που πωλούνται ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα τον μήνα και τα μισά από αυτά είναι ηλεκτρικά. Μιλάμε για την Κίνα. Πως το έχασαν? Πολύ απλά, τόσα χρόνια έδιναν σε Κινέζικες εταιρείες την κατασκευή των μοντέλων τους. Αυτό γινόταν γιατί δεν μπορούσες να κάνεις εξαγωγή όλα τα μοντέλα σου στην Κίνα, έπρεπε να έχεις εργοστάσιο, αλλά δεν επέτρεπε η κινεζική κυβέρνηση να κάνεις μόνος σου εργοστάσιο, έπρεπε να συμπράξεις με κινεζική εταιρεία και να τα κάνεις μαζί τους. (Ο μόνος που κατάφερε να κάνει εργοστάσιο στην Κίνα χωρίς σύμπραξη ήταν ο Μασκ με την Τέσλα) Οι κινέζοι από φέρετρα με ρόδες που έπεφταν οι πόρτες στην πρώτη λακούβα, έμαθαν να φτιάχνουν ποιοτικά και ασφαλή αυτοκίνητα με πολύ χαμηλό κόστος. Κάποια στιγμή άρχισαν να βγάζουν δικά τους μοντέλα με το μισό κόστος ενός AUDI, VW Mercedes κλπ, ίσως όχι τόσο ποιοτικά αλλά πολύ κοντά και με την μισή τιμή, άρχισαν να επενδύουν στα ηλεκτρικά που ακόμη κανείς δεν είχε ακόμη κάνει κίνηση εκτός από Τεσλα και Νισσάν και κατάφερεαν να προσπεράσουν τους πάντες. Η VW έχασε το 70% των πωλήσεων της στην Κίνα ττα τελευταία 10 χρόνια, το ίδιο και η Porsche και η Mercedes. Μιλάμε για χιλιάδες αυτοκίνητα που δεν μπορούσαν να πουλήσουν, εκατομμύρια χαμένων πωλήσεων και το στο τέλος φτάνουν να διώχνουν το προσωπικό από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια γιατί το κόστος είναι τεράστιο.