
Mazda: Μειωμένη επένδυση στα ηλεκτρικά και επιστροφή των βενζινοκινητήρων

- Ευέλικτη παραγωγή ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων
- Ο νέος κινητήρας SkyActiv-Z κάνει ντεμπούτο στο Mazda CX-5
- Προσαρμογή αντί ριζικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση
Η Mazda Motor Corporation ανακοίνωσε ένα νέο στρατηγικό σχέδιο με την ονομασία «Lean Asset Strategy», το οποίο αποσκοπεί στην προσαρμογή της εταιρείας στις αλλαγές της παγκόσμιας αγοράς, διατηρώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητά της. Σύμφωνα με το σχέδιο, η Mazda μειώνει την επένδυσή της στην ηλεκτροκίνηση από 12,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε 9,4 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030, επιλέγοντας πιο αποδοτικές λύσεις μέσω συνεργασιών και τεχνολογικής βελτιστοποίησης. Η απόφαση αυτή έρχεται ως απάντηση στις διακυμάνσεις της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων και στη στρατηγική της εταιρείας να παραμείνει ευέλικτη.
Ευέλικτη παραγωγή ηλεκτρικών και θερμικών μοντέλων
Μία από τις βασικές αλλαγές του πλάνου αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών και θερμικών οχημάτων στην ίδια γραμμή παραγωγής, κάτι που αναμένεται να μειώσει το κόστος εγκατάστασης κατά 85% και να μειώσει τον χρόνο προετοιμασίας για μαζική παραγωγή κατά 80% σε σχέση με τη δημιουργία νέου εργοστασίου αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό σημαίνει ότι η Mazda θα μπορεί να προσαρμόζει γρήγορα την παραγωγή της ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς, χωρίς να επιβαρύνεται με υπέρογκα κόστη ανάπτυξης νέων εγκαταστάσεων.
Ο νέος κινητήρας SkyActiv-Z κάνει ντεμπούτο στο Mazda CX-5
Παράλληλα με τη στρατηγική της στην ηλεκτροκίνηση, η Mazda επιβεβαίωσε την εξέλιξη του νέου κινητήρα SkyActiv-Z, ο οποίος θα κάνει το ντεμπούτο του στο επόμενο Mazda CX-5 μέχρι το τέλος του 2027. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Mazda παρουσιάζει τον SkyActiv-Z σε μοντέλο παραγωγής, σηματοδοτώντας την εξέλιξη των βενζινοκινητήρων της με τη βοήθεια υβριδικών τεχνολογιών. Ο νέος κινητήρας θα πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, ενώ θα αποτελέσει τη βάση για μελλοντικούς εξακύλινδρους και περιστροφικούς κινητήρες, διατηρώντας την τεχνολογική ποικιλομορφία στη γκάμα της εταιρείας.
Προσαρμογή αντί ριζικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση
Η Mazda διατηρεί τη θέση της ως μια εταιρεία που επικεντρώνεται στην απόλαυση της οδήγησης, χωρίς να προχωρά σε πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση. Με το «Lean Asset Strategy», στοχεύει να συνδυάσει τη διατήρηση των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης με την ανάπτυξη υβριδικών και ηλεκτρικών τεχνολογιών, προσφέροντας στους πελάτες της μεγαλύτερη ευελιξία επιλογών. Αυτή η στρατηγική της επιτρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική, ενώ παράλληλα διατηρεί το DNA της μάρκας, που βασίζεται στην οδηγική εμπειρία και την τεχνολογική καινοτομία.
Φωτογραφίες: Mazda
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!