F1, Μάρκο: «Δεν καταστρέψαμε τον Λόσον, του σώσαμε το μέλλον»

Η Red Bull το έκανε ξανά. Με μόλις δύο αγώνες στη σεζόν, ο Λίαμ Λόσον μεταφέρθηκε από τη βασική ομάδα πίσω στη Racing Bulls, ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα πήρε τη θέση του δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν – και μάλιστα ακριβώς πριν από τον αγώνα της πατρίδας του, στη Σουζούκα. Ο Χέλμουτ Μάρκο, ο άνθρωπος πίσω από πολλές από τις πιο αμφιλεγόμενες αποφάσεις της ομάδας τα τελευταία χρόνια, έδωσε μια συνέντευξη-ποταμό στο motorsport.com, εξηγώντας τα πάντα.
«Δεν τον ρίξαμε, τον βγάλαμε από το ρινγκ»
Ο Μάρκο αρνείται ότι η κίνηση αυτή αποτελεί υποβάθμιση για τον Λόσον. Αντίθετα, υποστηρίζει ότι είναι μια κίνηση στρατηγικής σωτηρίας: «Ο Λίαμ (Λόσον)δεν υποβιβάστηκε. Πηγαίνει στη Racing Bulls, που έχουν ένα πολύ πιο εύκολο αυτοκίνητο να διαχειριστεί. Ήταν μια ατυχής αρχή. Η ακύρωση του τρίτου ελεύθερου στην Αυστραλία και το σπριντ στην Κίνα δεν του άφησαν χρόνο να προσαρμοστεί. Ήταν σαν πυγμάχος στα σχοινιά – και τότε πρέπει να τον αποσύρεις».
Το παράδοξο του Φερστάπεν
Ο ίδιος ο Φερστάπεν διαφώνησε με την απόφαση, όπως αποκάλυψε ο Μάρκο. «Ο Μαξ ήθελε να του δώσουμε περισσότερο χρόνο. Θεωρεί ότι η RB21 είναι πολύ δύσκολη στο χειρισμό – ακόμη και για τον ίδιο – και ότι, αν το μονοθέσιο ήταν καλύτερο, ο Λόσον θα απέδιδε». Παρ' όλα αυτά, η ομάδα είχε έναν ξεκάθαρο στόχο: να εξασφαλίσει πως θα έχει δύο μονοθέσια μέσα στους βαθμούς. «Για να πάρουμε το πέμπτο πρωτάθλημα με τον Μαξ, χρειαζόμαστε δεύτερο οδηγό που να μπορεί να υποστηρίξει στρατηγικά και στην εξέλιξη του μονοθεσίου».
Η μεταμόρφωση του Τσουνόντα
Η επιλογή του Γιούκι Τσουνόντα δεν έγινε μόνο επειδή είναι Ιάπωνας και αγωνίζεται στη Σουζούκα. Ο Μάρκο επισημαίνει τη θεαματική αλλαγή του: «Φέτος είναι στην πέμπτη του σεζόν. Πιο δυνατός σωματικά, πιο ώριμος, με πολύ καλή απόδοση στους δύο πρώτους αγώνες. Και στον προσομοιωτή μάς έδωσε εξαιρετικά τεχνικά σχόλια, κάτι που στο παρελθόν του καταλογίζαμε ότι του έλειπε».
Η RB21 είναι για λίγους – κυριολεκτικά
Ο Μάρκο επιβεβαιώνει ότι η RB21 είναι μονοθέσιο-πρόκληση, το οποίο ο Άλεξ Άλμπον την είχε παρομοιάσει με ποντίκι υπολογιστή με υπερβολικά υψηλή ευαισθησία. «Είναι το πιο γρήγορο δυνατό μονοθέσιο, αλλά μόνο ο Μαξ μπορεί να το οδηγήσει όπως πρέπει. Σκεφτόμαστε να προσαρμόσουμε την ρύθμιση του δεύτερου μονοθεσίου σε κάτι πιο "φιλικό"».
Φήμες, ρήτρες και το βλέμμα στο καλοκαίρι
Ο Μάρκο παραδέχεται ότι ο Φερστάπεν έχει ρήτρα αποδέσμευσης από το συμβόλαιο σε περίπτωση μη ανταγωνιστικής απόδοσης. Και το παράθυρο για ενδεχόμενη αποχώρηση είναι το καλοκαίρι. «Προς το παρόν, δεν τίθεται θέμα. Είμαστε δεύτεροι στο πρωτάθλημα, μόλις οκτώ βαθμούς πίσω. Όλα εξαρτώνται από την απόδοση και τις αναβαθμίσεις».
Ούτε Κολαπίντο ούτε Ρικάρντο ούτε Πέρεζ - μόνο Χατζάρ
Ο Μάρκο ξεκαθαρίζει ότι δεν υπήρξε ποτέ σκέψη για επιστροφή του Ντάνιελ Ρικάρντο ούτε για είσοδο του Φράνκο Κολαπίντο. Ο επόμενος στη σειρά είναι ξεκάθαρα ο Ισάκ Χατζάρ, ο οποίος έκανε εξαιρετικό ντεμπούτο με τη Racing Bulls. Όσο για τον Σέρχιο Πέρεζ, ο Μάρκο αποκάλυψε με χιούμορ ότι «μιλήσαμε για τεκίλα».
Θα φύγει ο Μάρκο αν φύγει ο Φερστάπεν;
Στην τελευταία ερώτηση, ο Μάρκο άφησε να εννοηθεί κάτι περισσότερο προσωπικό. Αν ο Μαξ αποχωρήσει από τη Red Bull, τότε και ο ίδιος ενδέχεται να αποχωρήσει από τη Formula 1. «Αυτό θα μπορούσε να είναι ένας καλός λόγος», είπε με νόημα.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν στη Formula 1.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!