F1 - Οι συζητήσεις για επιστροφή στους V10 κινητήρες ξεκινούν σύντομα

Οι φήμες και οι αναφορές περί επιστροφή της Formula 1 σε κινητήρες V10 φαίνεται πως παίρνουν «σάρκα και οστά». Η FIA έχει προγραμματίσει συνάντηση με τους κατασκευαστές κινητήρων του σπορ για να συζητήσουν την πιθανή επιστροφή των κινητήρων V10, σύμφωνα με πληροφορίες του motorsport.com.
Juan Pablo Montoya (Williams) and Michael Schumacher (Ferrari) onboard battle at 2003 European GP (Nurburgring), which sees the German spin! #F1 pic.twitter.com/4X8OnI2YhK
— F1 Icons That Go Hard (@CrystalRacing) July 16, 2019
Η πρωτοβουλία της FIA
Ο διευθυντής μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, επιβεβαίωσε ότι η ομοσπονδία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς αυτής της εμβληματικής φόρμουλας κινητήρων που έχει συνδεθεί με την πρόσφατη ιστορία του σπορ. Μπορεί να μην έχει κατατεθεί ακόμη συγκεκριμένη πρόταση, όμως ο Τομπάζης δεν απέκλεισε την πιθανότητα επιστροφής των V10 πριν από το 2031, όταν αλλάξει ο κύκλος των κανονισμών που ξεκινά το 2026.
Στο περιθώριο του Grand Prix Κίνας, ο Τομπάζης είχε δηλώσει: «Νομίζω ότι ο σωστός τρόπος για να το κάνουμε είναι: «Θα χρειαστούμε τρία ή τέσσερα χρόνια για να πάμε σε διαφορετικό τύπο μονάδας ισχύος; Αυτό είναι το νούμερο ένα ερώτημα. Αυτό έχει σημασία μακροπρόθεσμα για το άθλημα. Εάν η απάντηση σε αυτό είναι ναι, τότε υπάρχει η δεύτερη ερώτηση: Τι κάνουμε στο ενδιάμεσο;. Αυτή είναι σίγουρα μια δευτερεύουσα ερώτηση σε σύγκριση με την αρχική. Για το 2026 το πλοίο έχει σαλπάρει. Θα επιδιώξουμε να είμαστε δίκαιοι με τρόπο που να σέβεται όλους συμμετέχοντες στην F1. Οι κατασκευαστές επενδύουν χρήματα, αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην τελική απόφαση».
An unbelievable move from Fernando Alonso back in 2005! 🤯#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/OZb5viQqTd
— Formula 1 (@F1) April 3, 2025
H κρίσιμη συνάντηση μεταξύ FIA και κατασκευαστών
Σύμφωνα με το παραπάνω δημοσίευμα, η FIA έχει προγραμματίσει συνάντηση με όλους τους τρέχοντες κατασκευαστές κινητήρων της F1 για την Παρασκευή του επερχόμενου Grand Prix στο Μπαχρέιν (11-13 Απριλίου). Αν και η ακριβής ατζέντα παραμένει άγνωστη προς το παρόν, αναμένεται να αξιολογηθεί αν υπάρχει επαρκής υποστήριξη μεταξύ των κατασκευαστών για μια επιστροφή στους κινητήρες V10.
Τη στήριξη στο σενάριο επιστροφής των V10 κινητήρων έχει εκφράσει ο επικεφαλής της Red Bull Racing, Κρίστιαν Χόρνερ. Ωστόσο αυτή που έχει τεθεί ενάντια στην τακτική αυτή είναι η Audi, η οποία τόνισε πως οι κανονισμοί των πιο ξηλεκτρισμένων κινητήρων του 2026, είναι ο βασικός λόγος για την είσοδό της στη Formula 1, σε συνδυασμό εξαγοράς ομάδας του grid (σ.σ. Sauber).
2004 SPAIN
— F1 Icons That Go Hard (@CrystalRacing) May 8, 2020
Michael Schumacher's pole lap in his Ferrari F2004 at the reconfigured Circuit de Catalunya- the straight heading towards La Caixa was shortened, reducing the circuit length by 103 metres #F1 #KeepFightingMichael pic.twitter.com/Yd1z32SkXz
Η αυτοκίνηση δείχνει το δρόμο
Αυτές οι εξελίξεις υποδηλώνουν μια πιθανή στροφή στη φιλοσοφία των κινητήρων της Formula 1 τα επόμενα χρόνια. Η έμφαση που δίνεται είναι στο κόστος εξέλιξης, στην απλότητα εξέλιξης και στον ήχο, σε συνδυασμό με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Σημαντικός παράγοντας θα είναι τα επόμενα βήματα που θα γίνουν στην αυτοκίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι κανονισμοί του 2026 βασίστηκαν στην ανάδειξη της ηλεκτρικής ενέργειας, όμως σήμερα βλέπουμε τη μία αυτοκινητοβιομηχανία μετά την άλλη να κάνει βήματα προς τα πίσω στην ηλεκτροκίνηση.
Στο νέο επεισόδιο του podcast του gmotion, που είναι χορηγία της Ford, οι Κώστας Παστρίμας και Στάθης Κοκκορόγιαννης συζητούν για τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν στη Formula 1.
Φωτογραφίες: F1History1950/X
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!