F1, Φερστάπεν: «Αν οδηγούσα τη McLaren, δεν θα με βλέπατε καν»

F1, Φερστάπεν: «Αν οδηγούσα τη McLaren, δεν θα με βλέπατε καν»
Ο Ολλανδός παραδέχεται την υπεροχή της McLaren και εξηγεί γιατί η νίκη στη Σουζούκα ήταν αποτέλεσμα της δικής του απόδοσης.

Μπορεί να κατέκτησε μια εντυπωσιακή pole position και να μετέτρεψε τη νίκη στην Ιαπωνία σε προσωπικό θρίαμβο, όμως ο Μαξ Φερστάπεν δεν έχει καμία αμφιβολία για το ποια είναι η ταχύτερη ομάδα αυτήν τη στιγμή στη Formula 1: η McLaren. Μάλιστα, ο Ολλανδός δεν δίστασε να ρίξει τη χαρακτηριστική του «σπόντα», λέγοντας πως αν οδηγούσε το μονοθέσιό τους, δεν θα τον έβλελαν καν.

Ο πρωταθλητής παραδέχτηκε πως δεν περίμενε με τίποτα αυτή τη νίκη. «Όταν ήρθα εδώ, δεν περίμενα καθόλου να κερδίσω – και μετά την Παρασκευή, ούτε για αστείο», δήλωσε στο Viaplay. «Η pole ήταν το πιο σημαντικό πράγμα αυτό το Σαββατοκύριακο. Νομίζω ότι η McLaren ήταν ταχύτερη, αλλά δεν κατάφερε να μπει στο DRS για να με απειλήσει».

Σε ερώτηση αν η νίκη οφείλεται κυρίως στον οδηγό, ο Φερστάπεν απάντησε με το γνωστό του χιούμορ: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτό που κάνω, δεν θέλω καν να σκεφτώ τι θα γινόταν αν ήμουν στο άλλο μονοθέσιο [της McLaren]. Τότε δεν θα με βλέπατε καν».

 

Παρά τα εύσημα που απένειμε στον εαυτό του, ο Φερστάπεν έσπευσε να τονίσει ότι πρόκειται για μια ομαδική επιτυχία. «Στο τέλος είναι πάντα η ομάδα που δουλεύει σωστά μαζί. Πριν από τις κατατακτήριες πήραμε τις σωστές αποφάσεις. Αν ακούσεις τα onboards, όλα κυλούν πολύ ομαλά ανάμεσά μας. Αυτά είναι πράγματα πολύ σημαντικά».

Η συνέχεια δεν θα είναι εύκολη

Ο Ολλανδός παραμένει συγκρατημένος ενόψει συνέχειας, τονίζοντας ότι η νίκη στη Σουζούκα δεν αλλάζει δραστικά τη δυναμική του πρωταθλήματος. «Αυτό ήταν ένα σπουδαίο αποτέλεσμα, αλλά ήταν δύσκολο να γίνουν προσπεράσεις και η pole ήταν καθοριστική. Αυτό δεν σημαίνει ότι τώρα όλα είναι ρόδινα και ότι θα κερδίσουμε όλους τους αγώνες, αλλά μπορούμε να είμαστε πολύ χαρούμενοι με αυτό».

Ο Φερστάπεν εντόπισε ποιοι ήταν οι τρεις βασικοί παράγοντες που βοήθησαν τη Red Bull να επιστρέψει στην κορυφή: η διαφορά ανάμεσα σε καθαρό και «βρόμικο» αέρα, η μειωμένη φθορά των ελαστικών λόγω της νέας επιφάνειας της πίστας και η χαμηλότερη θερμοκρασία. «Μπορείς να δεις ότι στο τέλος του stint πλησίαζαν ξανά και προσπαθούσαν να επιτεθούν, γιατί τα ελαστικά μου άρχισαν να υπερθερμαίνονται. Νομίζω ότι μας βοήθησε το γεγονός ότι σήμερα ήταν λίγο πιο κρύα, οπότε είχαμε λιγότερη υπερθέρμανση – που παραμένει ένα πρόβλημα για εμάς. Υπάρχουν πολλές γρήγορες στροφές και είναι δύσκολο να ακολουθήσεις από κοντά – τα ελαστικά ζεσταίνονται πολύ όταν πλησιάζεις κάποιον. Τα μονοθέσια γίνονται καλύτερα κάθε χρόνο, αλλά και ο “βρόμικος” αέρας αυξάνεται, άρα γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Όταν οι χρόνοι είναι κοντά και δεν υπάρχει μεγάλη φθορά στα ελαστικά, τότε γίνεται πραγματικά δύσκολο».

Με αυτή τη νίκη, ο Φερστάπεν πλησίασε στον έναν μόλις βαθμό τον Λάντο Νόρις στη βαθμολογία των οδηγών, με τον επόμενο αγώνα να διεξάγεται στο Μπαχρέιν, σε πολύ διαφορετικές συνθήκες.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!