
Test drive: Οδηγήσαμε το εκρηκτικό smart #3 BRABUS

- Κινητήριο σύνολο: Δύναμη και τεχνολογία σε αρμονία
- Πίσω από το τιμόνι: Μια εμπειρία που ξεπερνά τις προσδοκίες
- Σχεδίαση: smart, αλλά με… άλλο βλέμμα
- Εσωτερικό και τεχνολογία: όταν το design συναντά την ουσία
- Ένα smart που σκέφτεται με την καρδιά
Αν κάποιος μας έλεγε πριν από λίγα χρόνια ότι ένα smart θα μπορούσε να έχει 428 ίππους, τετρακίνηση και επιτάχυνση 0-100 σε 3,7 δευτερόλεπτα, πιθανότατα θα χαμογελούσαμε ευγενικά. Κι όμως, η smart του σήμερα δεν έχει καμία σχέση με το αστικό, διθέσιο «παιδί» των Mercedes-Benz και Swatch που πρωτοπαρουσιάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Η νέα εποχή της smart -ως κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και του κινεζικού κολοσσού Geely- σηματοδοτεί μια ριζική επανεκκίνηση. Νέες πλατφόρμες, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, premium προσανατολισμός και σχεδίαση με γούστο και ουσία. Το smart #1 μας έδειξε την κατεύθυνση. Το smart #3 την εδραιώνει. Και η έκδοση BRABUS της δοκιμής μας έρχεται για να προσθέσει το στοιχείο που κάνει τη διαφορά: το συναίσθημα.
Γιατί τεχνολογία, design και επιδόσεις είναι υπέροχα πράγματα - αλλά όταν συγκεντρώνονται αρμονικά σε ένα αμάξωμα που σου μιλάει στην ψυχή, τότε έχουμε κάτι που αξίζει πραγματικά να δοκιμάσεις. Και εμείς, το κάναμε.
Κινητήριο σύνολο: Δύναμη και τεχνολογία σε αρμονία
Το smart #3 BRABUS εξοπλίζεται με δύο μόνιμους σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, προσφέροντας τετρακίνηση και συνολική ισχύ 315 kW (428 ίπποι) και ροπή 543 Nm . Η επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h επιτυγχάνεται σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ονομαστική χωρητικότητα 66 kWh, με ωφέλιμη ενέργεια 62 kWh, προσφέροντας πραγματική αυτονομία περίπου 335 km σε μικτές συνθήκες. Η κατανάλωση ενέργειας κυμαίνεται στα 17,6 kWh/100 km.
Η φόρτιση υποστηρίζεται μέσω AC έως 22 kW, επιτρέποντας πλήρη φόρτιση σε περίπου 3,5 ώρες, και μέσω DC έως 150 kW, με φόρτιση από 10% έως 80% σε περίπου 27 λεπτά . Επιπλέον, υποστηρίζεται λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με μέγιστη ισχύ 3,7 kW AC, επιτρέποντας την παροχή ενέργειας σε εξωτερικές συσκευές.
Πίσω από το τιμόνι: Μια εμπειρία που ξεπερνά τις προσδοκίες
Από τη στιγμή που κάθεσαι στη θέση του οδηγού του smart #3 BRABUS, νιώθεις ότι δεν πρόκειται για ένα απλό ηλεκτρικό SUV. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και σπορ, με τα καθίσματα να προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ το τιμόνι είναι παχύ και ντυμένο με δέρμα, αποπνέοντας ποιότητα.
Με το πάτημα του πεντάλ, η απόκριση είναι άμεση και εντυπωσιακή. Η επιτάχυνση από στάση είναι καταιγιστική, με το αυτοκίνητο να φτάνει τα 100 km/h σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Η ροπή των 543 Nm είναι διαθέσιμη άμεσα, προσφέροντας αίσθηση δύναμης σε κάθε πάτημα του γκαζιού.
Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως αρμόζει σε ένα μοντέλο με τις επιδόσεις του BRABUS, αλλά παραμένει άνετη στην καθημερινή οδήγηση. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση, ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ η κατανομή της ροπής μεταξύ των αξόνων γίνεται σε μόλις 0,4 δευτερόλεπτα, προσφέροντας σταθερότητα και ασφάλεια.
Η οδήγηση σε αστικό περιβάλλον είναι ευχάριστη, με το αυτοκίνητο να κινείται αθόρυβα και με ευκολία. Η λειτουργία "S-Pedal" επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ, διευκολύνοντας την κίνηση στην πόλη. Ωστόσο, η ρύθμιση της αναγεννητικής πέδησης προσφέρει μόνο δύο επίπεδα (χαμηλό και υψηλό), κάτι που ίσως περιορίζει την προσαρμοστικότητα στις προτιμήσεις του οδηγού.
Στον αυτοκινητόδρομο, το smart #3 BRABUS αποδεικνύεται σταθερό και ήσυχο, με την καμπίνα να παραμένει καλά μονωμένη από τον θόρυβο του δρόμου και του ανέμου. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, αλλά η επιτάχυνση και η ικανότητα προσπεράσεων είναι εντυπωσιακές.
Όταν ο δρόμος αρχίζει να στρίβει, το smart #3 BRABUS αποκαλύπτει μια πτυχή που δεν περιμένεις από ένα coupe SUV: ανταποκρίνεται με αυτοπεποίθηση και ακρίβεια. Η ανάρτηση κρατά το αμάξωμα υπό έλεγχο, η τετρακίνηση προσφέρει πρόσφυση ακόμα και όταν πιέζεις, και το τιμόνι –αν και όχι απόλυτα "χειρουργικό"– δίνει αρκετή πληροφόρηση ώστε να χτίσεις ρυθμό. Δεν είναι καθαρόαιμο sportscar, αλλά στους επαρχιακούς δρόμους θα σε κρατήσει σε εγρήγορση και θα σου προσφέρει χαμόγελα, ειδικά αν επιλέξεις το πρόγραμμα BRABUS. Δεν οδηγείς απλώς ένα ηλεκτρικό SUV. Οδηγείς ένα smart που σε παίρνει στα σοβαρά.
Συνολικά, το smart #3 BRABUS προσφέρει μια οδηγική εμπειρία που συνδυάζει την άνεση της καθημερινής μετακίνησης με την απόλαυση της σπορ οδήγησης. Είναι ένα ηλεκτρικό SUV που δεν κάνει συμβιβασμούς στην απόδοση, προσφέροντας παράλληλα πρακτικότητα και τεχνολογία αιχμής.
Σχεδίαση: smart, αλλά με… άλλο βλέμμα
Αν το «έξυπνο» ήταν κάποτε συνώνυμο του λιτού και φιλικού, το smart #3 BRABUS έρχεται να το επαναπροσδιορίσει. Δεν υπάρχει τίποτα «μικρό» ή «αστικό» στον τρόπο που στέκεται στον δρόμο: είναι στιβαρό, σπορ και με έντονη σχεδιαστική αυτοπεποίθηση.
Οι αναλογίες είναι πιο δυναμικές από το #1, χάρη στην coupe γραμμή της οροφής και το χαμηλωμένο προφίλ. Οι προφυλακτήρες με τους αεραγωγούς, το αποκλειστικό σήμα BRABUS και φυσικά οι λεπτομέρειες -στη μάσκα, στα φτερά και στις δαγκάνες των φρένων- στέλνουν το μήνυμα: εδώ δεν έχουμε απλώς μια κορυφαία έκδοση, έχουμε την πιο επιθετική εκδοχή της νέας εποχής της smart.
Οι ζάντες 19 ιντσών με τον χαρακτηριστικό BRABUS σχεδιασμό γεμίζουν ιδανικά τα τόξα των τροχών, ενώ η χαμηλή απόσταση από το έδαφος ενισχύει το sport ύφος, χωρίς να θυσιάζει την καθημερινή πρακτικότητα. Τα πίσω φωτιστικά σώματα με τη φωτεινή λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της καμπίνας προσδίδουν hi-tech αίσθηση, ειδικά σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης.
Από όποια γωνία κι αν το κοιτάξεις, το smart #3 BRABUS δεν κρύβει αυτό που είναι: ένα ηλεκτρικό SUV με απόλυτη σχεδιαστική συνέπεια, που δείχνει και είναι ξεχωριστό. Είναι το smart που μπορείς -και θέλεις- να παρκάρεις μπροστά στο σπίτι σου.
Εσωτερικό και τεχνολογία: όταν το design συναντά την ουσία
Αν το εξωτερικό κάνει τον κόσμο να γυρίσει το κεφάλι, το εσωτερικό του smart #3 BRABUS είναι εκεί για να κρατήσει το χαμόγελο στα χείλη του οδηγού και των επιβατών.
Η πρώτη εντύπωση είναι η premium ατμόσφαιρα: από τα σπορ καθίσματα με το λογότυπο BRABUS μέχρι την εντυπωσιακή ενιαία οθόνη 12,8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, όλα αποπνέουν μοντέρνα πολυτέλεια και τεχνολογική φινέτσα. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 9,2 ιντσών, ευανάγνωστος και απλός, ενώ υπάρχει και head-up display 10 ιντσών, που προσθέτει μια ακόμα πινελιά εργονομικής πληρότητας.
Το γραφικό περιβάλλον του infotainment είναι μοντέρνο, με animations που θυμίζουν smartphone. Η απόκριση είναι γρήγορη, η πλοήγηση αρκετά φιλική, αν και κάποιες δευτερεύουσες ρυθμίσεις απαιτούν λίγη συνήθεια. Ευχάριστη προσθήκη το φουτουριστικό avatar με τεχνητή νοημοσύνη, που λειτουργεί σαν βοηθός για πλοήγηση και λειτουργίες του οχήματος. Λειτουργεί καλύτερα απ’ ό,τι περιμένεις - αλλά όχι πάντα τέλεια.
Η ηχομόνωση είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το σύστημα ήχου της Beats με 13 ηχεία και subwoofer γεμίζει την καμπίνα με ποιότητα και ένταση. Οι κόκκινες ραφές, η επένδυση στο ταμπλό και οι BRABUS λεπτομέρειες στον επιλογέα και το τιμόνι, τονίζουν πως βρίσκεσαι στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού της γκάμας.
Από πλευράς ευρυχωρίας, το smart #3 BRABUS προσφέρει άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες (και έναν πέμπτο χωρίς γκρίνια σε κοντινές διαδρομές), με επαρκή χώρο για κεφάλι και γόνατα, ειδικά για coupe SUV. Ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 370 λίτρα, ενώ υπάρχει και μικρός εμπρός χώρος (frunk) που προσθέτει λίγη ακόμα χρηστικότητα για μικρά αντικείμενα ή καλώδια φόρτισης.
Τεχνολογικά, το μοντέλο ενσωματώνει πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), με ενεργό cruise control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόνομη πέδηση και ειδοποίηση τυφλού σημείου. Το αυτοκίνητο διαχειρίζεται την κίνηση στην πόλη με άνεση και προβλέπει κινήσεις άλλων οδηγών με αξιοσημείωτη ακρίβεια.
Ένα smart που σκέφτεται με την καρδιά
Το smart #3 BRABUS δεν είναι ένα αυτοκίνητο για όλους. Και δεν προσπαθεί να γίνει. Δεν παριστάνει το SUV που θα σε πάει στο χωριό με τα πεθερικά, ούτε το οικογενειακό EV που θα σε πείσει με αριθμούς και λογική. Είναι ένα statement. Ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε για να αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να έχει ένταση, συναίσθημα και χαρακτήρα.
Προφανώς, δεν είναι τέλειο - έχει κάποιες μικρές παραχωρήσεις στην εργονομία και στον ρεαλισμό. Αλλά ποιο BRABUS δεν είχε ποτέ λίγη υπερβολή; Και αυτό εδώ είναι το πιο «έξυπνο» smart όλων των εποχών - και σίγουρα το πιο δυναμικό.
Με τιμή 55.380 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, είναι σαφές ότι απευθύνεται σε ένα κοινό που δεν επιλέγει με τη λογική, αλλά με το ένστικτο. Και για όποιον το οδηγήσει, έστω και μία φορά, το ένστικτο λέει «ναι».
Φωτογραφίες: smart
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!