Formula 1: Μέσα από τις φλόγες αναδύθηκε ένα μεγάλο δώρο για τη Ferrari

Formula 1: Μέσα από τις φλόγες αναδύθηκε ένα μεγάλο δώρο για τη Ferrari
Ο Π. Σεϊτανίδης σχολιάζει την επιρροή που μπορεί να έχει το Grand Prix Αυστρίας στις εσωτερικές ισορροπίες της Ferrari.

Ferrari είσαι. Δεν είναι στο σύγχρονο DNA σου να κερδίζεις δίχως δόσεις δράματος, δεν μπορείς να μη συνδυάσεις το χαμόγελο με ψήγματα λύπης. Δε θέλεις να χαρίσεις στους tifosi σου άπλετη χαρά, προτού της δώσεις υπεραξία συνδυάζοντάς τη με άφθονο άγχος.

Έχουμε βγάλει ήδη το μισό πρωτάθλημα του 2022 και κάθε φίλος της ιταλικής ομάδας έχει πλέον συνειδητοποιήσει πως τούτη η καμπάνια με στόχο την επιστροφή στους τίτλους, κάπως έτσι θα κυλήσει. Ένα rollercoaster συναισθημάτων, μία ωδή στη χαρμολύπη.

Στην Αυστρία, η Scuderia έφτασε στη δεύτερη συνεχόμενη νίκη της, η οποία πήγε χέρι-χέρι με μία βασική φετινή της παθογένεια: την έλλειψη αξιοπιστίας. Αν εξαιρεθούν οι αγώνες σε Μπαχρέιν, Σαουδική Αραβία και Μαϊάμι, στα υπόλοιπα οκτώ ραντεβού κάτι έχει στραβώσει στην πορεία. Άλλοτε οι στρατηγικές επιλογές και πέντε φορές, εγκατάλειψη από μηχανική αιτία.

 

Αυτή της Αυστρίας αποδείχθηκε η πιο δραματική. Όσα «όχι, όχι, όχι…» κι αν ξεστόμισε ο Κάρλος Σάινθ ενόσω εκτοξεύονταν πυροτεχνήματα από τα βράγχια της F1-75, η μοίρα του ήταν προδιαγεγραμμένη. Πύρινη. Κι όσο κι αν συμπάσχω με τον συμπαθή Ισπανό που πήρε πίσω τη Ferrari του… καλοψημένη, μέσα από τις φλόγες αναδύθηκε μία τεράστια ευκαιρία για την Ιταλική ομάδα.

Μία επίπονη και ατυχής στιγμή, προσέφερε ένα πολύτιμο δώρο στον επικεφαλής στο Μαρανέλο, Ματία Μπινότο. Του επιτρέπει να κάνει ότι δίσταζε να κάνει έως τώρα. Ότι έπρεπε να έχει κάνει έως τώρα. Να διαλέξει δηλαδή το «άλογο» στο οποίο η Ferrari θα ποντάρει στη μάχη του τίτλου. Είναι διάολε τόσο παράλογο, τόσο αυτοκαταστροφικό το γεγονός πως οι «μακαρονάδες» έφτασαν στα μισά του δρόμου δίχως να έχουν πάρει αυτή την κομβική απόφαση. Θα έπρεπε να έχει παρθεί μήνες πριν. Όταν ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν μίλια μπροστά από τον Σάινθ.

Αντί αυτού, πορεύτηκαν με Ευαγγέλιο την ισότητα. Ας το κάνουν ανάμεσα σε κοινωνικές τάξεις, φύλα και κάθε μορφή ανισότητας γύρω μας. Όχι όμως στην πίστα – καμία ομάδα δεν μπορεί να κάνει πρωταθλητισμό με καθεστώς ισότητας ανάμεσα στους οδηγούς της. Το μόνο που θα κάνουν, είναι να στερούν βαθμούς ο ένας από τον άλλο.

Για το Σίλβερστον είπαμε πολλά και μπορούμε να πούμε άλλα τόσα. Ο Λεκλέρ έπρεπε να έχει κόψει 19 βαθμούς από το προβάδισμα του Μαξ Φερστάπεν αλλά τελικά έκοψε μόλις 6. Αλλά και στην Αυστρία, τα ίδια χούγια κόστισαν κι ας μη φάνηκε τόσο. Βλέποντας την ανωτερότητα της Ferrari την Κυριακή, δε μπορείς παρά να αναρωτιέσαι πόσο διαφορετικές ήταν πραγματικά οι ισορροπίες το Σάββατο. Ναι, δεν είχε pit stop και στρατηγικές. Ναι, ήταν εξ αρχής με καύσιμο μόνο στο 1/3 του ρεζερβουάρ. Αλλά αποδεικνύονται αληθή τα λόγια του Φερστάπεν στις τηλεοπτικές συνεντεύξεις, όπου παραδεχόταν πως δεν ήταν πιο γρήγορος. Δεν ήταν.

Απλά οι Ferrari του έκαναν τη χάρη να τρώγονται μεταξύ τους στους πρώτους δύο γύρους, φθείροντας τα ελαστικά τους, επιτρέποντάς του να ανοίξει διαφορά και προκαλώντας πολλά μικρά εγκεφαλικά στους tifosi που έβλεπαν τα κόκκινα μονοθέσια σε εμφύλιο, αντί να τα βάζουν με τον πραγματικό «εχθρό». Ίσως λοιπόν να χάθηκε κι εκεί βαθμός/βαθμοί.

Ας αφήσουμε όμως το χθες, πάμε στο σήμερα, με το βλέμμα στο αύριο. Ποια είναι τα δεδομένα μετά την 3η φετινή νίκη του Λεκλέρ και την εγκατάλειψη του Σάινθ;

Τους δύο οδηγούς της Ferrari τους χωρίζουν 37 ολόκληροι βαθμοί! Μιάμιση νίκη! Αντίστοιχα, ο Λεκλέρ που ανέβηκε πάλι δεύτερος στη βαθμολογία είναι 38 πόντους πίσω από τον πρωτοπόρο Φερστάπεν. Αν αυτοί οι αριθμοί δεν είναι αρκετοί για να πείσουν τη Ferrari να επιλέξει Νο1 οδηγό (έστω κι αργά), τότε δεν ξέρω τι μπορεί να την πείσει. Αν και μεταξύ μας, η ικανότητα του Μονεγάσκου και η αγωνιστική υπεροχή του έναντι του teammate του, θα έπρεπε να είναι αρκετές. Εξ αρχής.

Εκτός αν πιστεύουν πως ο Σάινθ είναι ικανός να μαζέψει 75 πόντους έναντι του Φερστάπεν. Που έχει και μία ολόκληρη ομάδα (teammate, pit wall, στρατηγική) να λειτουργεί με αυτοσκοπό να τον διατηρήσει στο θρόνο. Δεν μπορεί, δεν είναι τρελοί, δεν μπορεί να το πιστεύουν.

Είναι λοιπόν τεράστιο δώρο το χθεσινό μπάρμπεκιου για τη Ferrari. Βγάζει τον Μπινότο από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει εγκλωβίσει τον εαυτό του. Τον αναγκάζει να χρίσει Νο1 οδηγό για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος τον Λεκλέρ.

Ματία Μπινότο και Σαρλ Λεκλέρ

Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.