Formula 1: Ferrari σταμάτα, δεν είναι πια αστείο (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Ferrari σταμάτα, δεν είναι πια αστείο (vid)
Ο Π. Σεϊτανίδης καταγράφει τα νέα καμώματα της Scuderia που επιδεικνύει απίστευτη σταθερότητα στο να σκορπάει βαθμούς.

Στο Βέλγιο ο Μαξ Φερστάπεν ήταν σαρωτικός. Η Ferrari δεν μπορούσε να τον σταματήσει και τίποτα από όσα ακολουθούν δεν θα άλλαζαν την τελική έκβαση του Grand Prix Βελγίου. Το ξεκαθαρίζω από νωρίς. Αλλά βλέποντας το στρατόπεδο της Red Bull Racing να λειτουργεί με τόσο υποδειγματικό τρόπο, η εικόνα του στρατοπέδου της έτερης διεκδικήτριας των τίτλων σε οδηγούς και κατασκευαστές, είναι αποκαρδιωτική.

Από τη μία οι «ταύροι» παρουσιάζουν μία σταθερά αναβαθμισμένη RB18, που πέρα από τις αστοχίες στην τροφοδοσία καυσίμου στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν και την Αυστραλία, δεν ξέρει τι θα πει πρόβλημα (τουλάχιστον στην περίπτωση του Φερστάπεν). Τα pit stop είναι υποδειγματικά και αστραπιαία, οι στρατηγικές γεμάτες κινήσεις ματ και ο Ολλανδός, στα καλύτερά του. Για να νικήσεις ένα τέτοιο συνδυασμό, πρέπει να κάνεις υπερβάσεις.

Μαξ Φερστάπεν

Στερέψαμε από δαύτες. Οι Ιταλοί έφυγαν για διακοπές έχοντας κάνει πατάτα ολκής με τη στρατηγική του Σαρλ Λεκλέρ στην Ουγγαρία, επέστρεψαν από τις διακοπές κάνοντας μικρότερες αλλά πολλαπλές πατάτες στο Βέλγιο. Τι είχες Ματία μου, τι είχα πάντα.

Ξεκινώντας από το Q3. Ένα team radio σπάει τη σιωπή και ο Μονεγάσκος αναρωτιέται: «Τι ελαστικά είναι αυτά που μου βάλατε…;». Βαράνε καμπάνες, κάποιος στο γκαράζ της ιταλικής ομάδας σταματά το ροχαλητό και έρχεται η διστακτική απάντηση: «Συγνώμη, είναι λάθος σετ».

 

Το διανοήστε; Του έβαλαν λάθος ελαστικά! Και μπορεί λόγω της επικείμενης ποινής για αλλαγή υβριδικής μηχανής αυτό το λάθος να μη του κόστιζε αλλά ήταν ενδεικτικό του μπάχαλου που επικρατεί στο Μαρανέλο. Άσε που τελικά τον άφησαν να συνεχίσει με το λάθος σετ! Δεν βαριέσαι βρε αδερφέ...

Στον αγώνα, η αλήθεια είναι πως ανεξαρτήτως λαθών, η F1-75 δεν είχε τύχη απέναντι στην ανώτερη Red Bull. Λογικό ήταν να δοκιμάσουν άλλα πράγματα αν κι ας μη τους βγήκαν. Όμως να χαρείτε βρε παλικάρια εκεί στη Ferrari - μία ομάδα που συνήθως οι στρατηγικές της θυμίζουν φουρτουνιασμένη θάλασσα, δεν γίνεται να αραδιάζει σε κάθε αγώνα «Σχέδιο Β», «Σχέδιο Δ», «Σχέδιο αυγά μάτια κι ομελέτα».

Κάρλος Σάινθ

Τρέμει η καρδούλα των tifosi, χτυπάνε τα κεφάλια τους στον τοίχο και τα social media παίρνουν φωτιά κάθε που αρχίζει η αλφαβήτα. Αλλά εντάξει, αυτό είναι δικό μου κόλλημα – δεν είναι πραγματικό πρόβλημα. Ας ακολουθήσουν σωστή στρατηγική κι ας την ονομάσουν και «Σχέδιο Μάρσαλ».

Πάμε παρακάτω. Γιατί έχει και παρακάτω. Δεν μπορείς να το διαβείς το μονοπάτι της κριτικής και της αμφισβήτησης δίχως η Ferrari να βρεθεί ξανά στο δρόμο σου. Αυτή τη φορά, με το κύκνειο άσμα της ομάδας στρατηγικής των κόκκινων στο Βέλγιο.

Ο Λεκλέρ είχε μία άνετη και εξασφαλισμένη πέμπτη θέση (όχι τόσο άσχημα έχοντας εκκινήσει δέκατος-πέμπτος), όταν ένα λαμπρό μυαλό στην ομάδα στρατηγικής σκέφτηκε έναν νέο τρόπο να του στερήσει βαθμούς. Τον φώναξαν για αλλαγή ελαστικών στις καθυστερήσεις, για να κυνηγήσει τον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου. Απόλυτα λογικό, εάν και εφόσον είχε αρκετή διαφορά από τον επόμενο. Δεν την είχε όμως.

Ο γερόλυκος Αλόνσο χώθηκε μπροστά του και κρατούσε την πέμπτη θέση ώσπου να φτάσουμε στα χασομέρια του αγώνα. Εκεί ο Λεκλέρ τον πέρασε, δίχως ωστόσο να το χαρεί πολύ, διότι όπως γνωστοποιήθηκε αμέσως μετά, ένας προβληματικός σένσορας οδήγησε σε παραβίαση του ορίου ταχύτητας στο pit lane. Μπορεί αυτή η υπέρβαση να ήταν στο 1 μόλις km/h αλλά οι κανόνες είναι κανόνες. Και η παραβίασή τους έφερε ποινή 5 δευτερολέπτων, αρκετή για να τον στείλει πάλι, οριστικά πλέον, έκτο.

Ο 24χρονος είχε τις αμφιβολίες του για την επιλογή να κάνει pit stop και τις εξέφρασε μέσω team radio. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

Δεν χρειάζεται να πω περισσότερα εγώ επί του θέματος, θα αφήσω τον Αλόνσο να τα πει και μάλιστα γελώντας: «Ξαφνιάστηκα που είδα τον Λεκλέρ να μπαίνει στα pit. Η Ferrari πάντα κάνει μερικές παράξενες στρατηγικές και η σημερινή ήταν μία τέτοια».

Και το χειρότερο ξέρετε ποιο είναι; Πως ούτε τον ταχύτερο γύρο έκανε! Η τελική του προσπάθεια ήταν έξι δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή από εκείνη που έδωσε αυτόν τον bonus πόντο στον Φερστάπεν.

Ίσως κάποιοι σκεφτείτε: «Γιατί ενώ άλλος κέρδισε, με άλλον ασχολείσαι;» και η σκέψη σας είναι λογική. Αλλά όταν σε μία σεζόν που βλέπαμε στην αρχή της πως θα εξελιχθεί σε ντέρμπι, το ένα στρατόπεδο μας «κλέβει» την ελπίδα για ένα ενδιαφέρον φινάλε χάρη στις επαναλαμβανόμενες αστοχίες του, δεν μπορείς παρά να βγάζεις απογοήτευση.

Φερστάπεν και Λεκλέρ

Διότι αυτό το πρωτάθλημα, θα έπρεπε να είναι στον πόντο αλλά με τον Φερστάπεν ήδη 97 βαθμούς μπροστά, δεν μοιάζει και τόσο με ντέρμπι, έτσι δεν είναι;

Φωτογραφίες: Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.