Οι νικητές και οι χαμένοι του Ιταλικού Grand Prix

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Οι νικητές και οι χαμένοι του Ιταλικού Grand Prix
Οι Μαξ Φερστάπεν και Red Bull Racing δεν ήταν οι μόνοι πρωταγωνιστές.

Με τον αγώνα στη Μόντσα, η Formula 1 αποχαιρέτησε για φέτος την Ευρώπη και μπήκε στο τελευταίο κομμάτι της σεζόν, που θα διεξαχθεί σε Ασία και Αμερική. Φεύγοντας από τη Γηραιά Ήπειρο και τις κλασικές της πίστες, έχει εδραιωθεί ένα σχήμα: η Ferrari είναι γρήγορη στον ένα γύρο αλλά η Red Bull -ή μάλλον ο Φερστάπεν- κερδίζει τους αγώνες.

Τους κερδίζει μάλιστα με τόσο μεγάλη ευκολία, που η θέση εκκίνησης του Ολλανδού μοιάζει να είναι άσχετη πλέον. Το σερί νικών του Φερστάπεν έφτασε στις πέντε (Γαλλία, Ουγγαρία, Βέλγιο, Ολλανδία και Ιταλία) αλλά από αυτούς τους αγώνες μόνο δύο φορές εκκίνησε από την πρώτη σειρά: στο Πολ Ρικάρ ήταν δεύτερος και στο Ζάντβορτ είχε την pole position. Στην Ουγγαρία όμως ξεκίνησε από την 10η θέση, στο Βέλγιο από την 15η και χθες στη Μόντσα από την 7η.

Οι κερδισμένοι

Δεν χρειάζεται ενδελεχής ανάλυση για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull Racing είναι οι κερδισμένοι από τον αγώνα στην Ιταλία. Αυτήν τη στιγμή ο Ολλανδός και η ομάδα του έχουν χτυπήσει αυτό που λέμε «sweet spot». Όλα δείχνουν να λειτουργούν και να συνεργάζονται άψογα τόσο στον ανθρώπινο όσο και στο μηχανικό τομέα. Η διαφορά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος έχει εκτοξευτεί και ήδη από τον επόμενο αγώνα ο Φερστάπεν θα μπορούσε να εξασφαλίσει τον τίτλο και μαθηματικά – όχι ότι φαίνεται να υπάρχει τρόπος να τον χάσει.

devries

 

Ο άλλος κερδισμένος της ημέρας είναι ο Νικ ντε Βρις. Ο δεύτερος Ολλανδός που έτρεξε αυτήν την Κυριακή στη Μόντσα έπεσε μέσα στο μονοθέσιο της Williams περίπου… ουρανοκατέβατος, όταν κλήθηκε να αντικαταστήσει την τελευταία στιγμή τον ασθενή Άλεξ Άλμπον. Ο Ντε Βρις έκανε πολύ καλό ντεμπούτο και πήρε μάλιστα την 9η θέση και 2 βαθμούς. Ακόμα πιο σημαντικό όμως από αυτό ήταν ότι έδειξε πως η ομάδα δεν χρειάζεται να ψάξει πολύ μακριά για το δεύτερο οδηγό της του χρόνου.

Παρότι τον οργανισμός για τον οποίο εργάζεται να τον συναντάμε παρακάτω στους χαμένους, ο Κάρλος Σάινθ όμως σίγουρα ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Ο Ισπανός της Ferrari έδωσε στους tifosi κάτι απτό για να πανηγυρίσουν, με τον τρόπο που οδήγησε και κέρδισε τις θέσεις από τη 17η που ξεκίνησε μέχρι την 4η που τερμάτισε. Έξτρα μπόνους για τις προσπεράσεις στον Πέρεζ.

russell

Ο Τζορτζ Ράσελ. Για άλλη μία φορά ο οδηγός της Mercedes ανέβηκε στο βάθρο, κάνοντας σχετικά αθόρυβο αλλά σταθερό και χωρίς λάθη αγώνα. Ο Ράσελ ανεβάζει όλο και περισσότερο τις μετοχές του μέσα στην ομάδα, όπου βέβαια το μεγάλο όνομα παραμένει ο Λούις Χάμιλτον.

Οι χαμένοι

Καμία έκπληξη εδώ. Η Ferrari μπορεί να έκανε το 2-4 αλλά δεν υπήρξαν πανηγυρισμοί στην Ιταλία. Ο Λεκλέρ ξεκίνησε από την pole και υπήρχε η αισιοδοξία ότι το μονοθέσιο είχε τον κατάλληλο ρυθμό για να επιτρέψει στον Μονεγάσκο να επιστρέψει στις νίκες. Αλλά κάποια στιγμή χρειάστηκε να ληφθούν αποφάσεις σχετικά με τη στρατηγική στον αγώνα και εκεί έπιασε -πάλι- τρικυμία.

ferrari

Δεν ξέρω αν πραγματικά πίστευαν ότι ο Λεκλέρ θα μπορούσε να κάνει 42 γύρους με το ίδιο σετ μεσαίων ελαστικών, αλλά αν το έκαναν πρέπει να ήταν από τους ελάχιστους. Ίσως να υποψιάστηκαν κάτι από το γεγονός ότι από τα 20 μονοθέσια που βρίσκονταν στην πίστα όταν εμφανίστηκε εκείνο το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 11ο γύρο μόνο ένα μπήκε στα pit, εκείνο του Λεκλέρ. Ίσως ο Φερστάπεν είχε πολύ καλύτερο ρυθμό και θα κέρδιζε τον αγώνα έτσι κι αλλιώς, αλλά δεν θα το μάθουμε ποτέ.

mclaren

Η πίστα της Μόντσα είναι ένα ιδιαίτερο μέρος για τη McLaren, αφού πέρυσι πήρε εκεί μια ανέλπιστη νίκη με τον Ρικάρντο και μάλιστα έκανε το 1-2. Φέτος κανείς δεν περίμενε να επαναληφθεί κάτι τέτοιο, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν καθόλου καλά. Ιδιαίτερα για τον Ρικάρντο, που ήταν εκτός ρυθμού σε όλο τον αγώνα. Ήρθε και το πολύ αργό pit stop του Νόρις ως κερασάκι στην τούρτα και χάλασε τον αγώνα του νεαρού Βρετανού, που είχε αρκετά καλό ρυθμό.

Το θέαμα. Το να τερματίζουν οι αγώνες πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας είναι προβληματικό και ούτε για αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για να γίνει αντιληπτό. Χρειάζεται όμως να βρεθεί μια λύση και αυτά που έγιναν πέρυσι στο Αμπου Ντάμπι σίγουρα δεν είναι αυτή. Ούτε όμως αυτό που έγινε στη Μόντσα. Ακόμα και οι νικητές, διά στόματος Κρίστιαν Χόρνερ, παραδέχτηκαν ότι ο κόσμος που είδε τον αγώνα στερήθηκε μια μάχη στο τέλος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.