Formula 1: Ευτυχώς το λάθος αναγνωρίστηκε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο
Πριν από 5μιση μήνες η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είχε επιτρέψει ένα τρομακτικό επικοινωνιακό ατόπημα, όταν στο ιαπωνικό Grand Prix είχε επικρατήσει χάος σχετικά με τη βαθμολόγηση. Δεν είχε συμπληρωθεί το 75% του γύρου κι όλοι άρχισαν να φτιάχνουν βαθμολογίες απονέμοντας πόντους κατά το ήμισυ.
Ώσπου ήρθε η FIA να ανακοινώσει πρωταθλητή, με τον οργανισμό Formula 1 να έχει σαστίσει, τη Red Bull Racing να μην πανηγυρίζει και τον Μαξ Φερστάπεν να αμφισβητεί ανοιχτά αυτούς που του έλεγαν πως είχε μόλις κατακτήσει τον δεύτερο τίτλο του.
Με μία λέξη: φιάσκο. Η κριτική που ακολούθησε ήταν δριμεία. Και όχι άδικα. Όμως θα περίμενε κανείς πως μετά από εκείνο το επικοινωνιακό ατόπημα, η ομοσπονδία θα είχε δημιουργήσει τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας ώστε να μη συμβούν ξανά τα ίδια. Αμ δε.
Πόσο μάλλον από τη στιγμή που η επίμαχη φάση στη Τζέντα, δεν έγινε στις… καθυστερήσεις. Ο Φερνάντο Αλόνσο επισκέφτηκε τα pit στον γύρο 18, σε σύνολο 50. Άσχετα με το αν έπρεπε να πέσει ποινή στην ποινή, άσχετα με το αν το να ακουμπήσεις το μονοθέσιο σημαίνει «δουλεύεις πάνω σε αυτό» ή όχι. Η καθυστέρηση είναι σχεδόν εγκληματική.
Είναι αδιανόητο, σε αυτό το επίπεδο, με αυτά τα διαθέσιμα μέσα και σε έναν αγώνα που δεν ήταν και ωδή στο δράμα και την ανατροπή, να περνούν 32 γύροι, δηλώσεις, απονομές, προτού αποφασίσουν οι αγωνοδίκες να επιβάλλουν μία τόσο καθοριστική ποινή.
«Δεν είναι καλό για το κοινό. Όταν περνάνε 35 γύροι δίχως να επιβάλεις ποινή και περιμένεις να το κάνεις μετά το βάθρο, τότε κάτι πάει πολύ λάθος στο σύστημα», δήλωνε ο Αλόνσο λίγο αφότου του είχαν αρπάξει (προσωρινά) το τρόπαιο της τρίτης θέσης.
"I feel great... I enjoyed the podium!"
— Formula 1 (@F1) March 19, 2023
He didn't get to keep the trophy, but Fernando Alonso was still beaming after his fourth place results in Jeddah ☺️#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/g7uWlKZX9Q
Άντε να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν είναι τόσο μυημένος σε αυτόν τον περίπλοκο κόσμο που λέγεται Formula 1, πώς γίνεται οι ποινές να έρχονται και να φεύγουν. Άντε να εξηγήσεις γιατί το βάθρο που είδε όλος ο πλανήτης, έπαψε να ισχύει – μέχρι την ώρα που ξάφνου, ίσχυσε ξανά. Αστεία πράγματα.
Δεν ξέρω που είχαν τον νου τους επί 45 λεπτά οι Νις Σέτι, Ματιέ Ρεμερί, Ενρίκε Μπερνόλντι και Χασάν Αλ Αμπνταλί που αποτέλεσαν το πάνελ των αγωνοδικών. Δεν ξέρω μήπως είχαν άγνοια επί του θέματος και το έβαλαν στο ραντάρ τους όταν μία άλλη ομάδα τους το «σφύριξε».
Αυτό που ξέρω, είναι πως πρέπει να βρεθεί επιτέλους ο τρόπος, το πέσιμο της καρό σημαίας να σημαίνει αυτόματα και την αμετάκλητη ολοκλήρωση του Grand Prix.
¡Feliz Día del Padre! pic.twitter.com/VbnLyWVKA6
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) March 19, 2023
Σκεφτείτε να συμβεί κάτι ανάλογο σε ποδοσφαιρικό αγώνα: να κερδίσει η «χ» ομάδα, να το πανηγυρίσει, να γίνει η απονομή και μετά να της πάρουν τη νίκη. Και λίγες ώρες αργότερα, να της τη δώσουν ξανά πίσω.
Το μόνο σίγουρο είναι πως τα πράγματα θα είχαν πάρει διαφορετική τροπή πολύ πριν την πολυτέλεια της αναγνώρισης του λάθους μετά την απομάκρυνση από το ταμείο.
Φωτογραφίες: Aston Martin F1
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!