Formula 1: Ευτυχώς το λάθος αναγνωρίστηκε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο

Formula 1: Ευτυχώς το λάθος αναγνωρίστηκε μετά την απομάκρυνση από το ταμείο
Στο Grand Prix της F1 στη Σαουδική Αραβία, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού οδηγήθηκε σε ένα ακόμα επικοινωνιακό φιάσκο.

Πριν από 5μιση μήνες η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού είχε επιτρέψει ένα τρομακτικό επικοινωνιακό ατόπημα, όταν στο ιαπωνικό Grand Prix είχε επικρατήσει χάος σχετικά με τη βαθμολόγηση. Δεν είχε συμπληρωθεί το 75% του γύρου κι όλοι άρχισαν να φτιάχνουν βαθμολογίες απονέμοντας πόντους κατά το ήμισυ.

Ώσπου ήρθε η FIA να ανακοινώσει πρωταθλητή, με τον οργανισμό Formula 1 να έχει σαστίσει, τη Red Bull Racing να μην πανηγυρίζει και τον Μαξ Φερστάπεν να αμφισβητεί ανοιχτά αυτούς που του έλεγαν πως είχε μόλις κατακτήσει τον δεύτερο τίτλο του.

Με μία λέξη: φιάσκο. Η κριτική που ακολούθησε ήταν δριμεία. Και όχι άδικα. Όμως θα περίμενε κανείς πως μετά από εκείνο το επικοινωνιακό ατόπημα, η ομοσπονδία θα είχε δημιουργήσει τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας ώστε να μη συμβούν ξανά τα ίδια. Αμ δε.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στη Τζέντα

Πόσο μάλλον από τη στιγμή που η επίμαχη φάση στη Τζέντα, δεν έγινε στις… καθυστερήσεις. Ο Φερνάντο Αλόνσο επισκέφτηκε τα pit στον γύρο 18, σε σύνολο 50. Άσχετα με το αν έπρεπε να πέσει ποινή στην ποινή, άσχετα με το αν το να ακουμπήσεις το μονοθέσιο σημαίνει «δουλεύεις πάνω σε αυτό» ή όχι. Η καθυστέρηση είναι σχεδόν εγκληματική.

 

Είναι αδιανόητο, σε αυτό το επίπεδο, με αυτά τα διαθέσιμα μέσα και σε έναν αγώνα που δεν ήταν και ωδή στο δράμα και την ανατροπή, να περνούν 32 γύροι, δηλώσεις, απονομές, προτού αποφασίσουν οι αγωνοδίκες να επιβάλλουν μία τόσο καθοριστική ποινή.

«Δεν είναι καλό για το κοινό. Όταν περνάνε 35 γύροι δίχως να επιβάλεις ποινή και περιμένεις να το κάνεις μετά το βάθρο, τότε κάτι πάει πολύ λάθος στο σύστημα», δήλωνε ο Αλόνσο λίγο αφότου του είχαν αρπάξει (προσωρινά) το τρόπαιο της τρίτης θέσης.

Άντε να εξηγήσεις σε κάποιον που δεν είναι τόσο μυημένος σε αυτόν τον περίπλοκο κόσμο που λέγεται Formula 1, πώς γίνεται οι ποινές να έρχονται και να φεύγουν. Άντε να εξηγήσεις γιατί το βάθρο που είδε όλος ο πλανήτης, έπαψε να ισχύει – μέχρι την ώρα που ξάφνου, ίσχυσε ξανά. Αστεία πράγματα.

Δεν ξέρω που είχαν τον νου τους επί 45 λεπτά οι Νις Σέτι, Ματιέ Ρεμερί, Ενρίκε Μπερνόλντι και Χασάν Αλ Αμπνταλί που αποτέλεσαν το πάνελ των αγωνοδικών. Δεν ξέρω μήπως είχαν άγνοια επί του θέματος και το έβαλαν στο ραντάρ τους όταν μία άλλη ομάδα τους το «σφύριξε».

Αυτό που ξέρω, είναι πως πρέπει να βρεθεί επιτέλους ο τρόπος, το πέσιμο της καρό σημαίας να σημαίνει αυτόματα και την αμετάκλητη ολοκλήρωση του Grand Prix.

Σκεφτείτε να συμβεί κάτι ανάλογο σε ποδοσφαιρικό αγώνα: να κερδίσει η «χ» ομάδα, να το πανηγυρίσει, να γίνει η απονομή και μετά να της πάρουν τη νίκη. Και λίγες ώρες αργότερα, να της τη δώσουν ξανά πίσω.

Το μόνο σίγουρο είναι πως τα πράγματα θα είχαν πάρει διαφορετική τροπή πολύ πριν την πολυτέλεια της αναγνώρισης του λάθους μετά την απομάκρυνση από το ταμείο.

Φωτογραφίες: Aston Martin F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.