Formula 1: Ο Πέρεζ ονειρεύεται με «οδηγό» τον Ρόσμπεργκ

Formula 1: Ο Πέρεζ ονειρεύεται με «οδηγό» τον Ρόσμπεργκ
Ο Πάνος Σεϊτανίδης αναζητά ομοιότητες στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα της F1, με εκείνο του 2016, αναρωτώμενος αν μπορεί να υπάρξει ξανά έκπληξη.

Όταν λίγο μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο Άμπου Ντάμπι του 2016, ο Νίκο Ρόσμπεργκ ανακοίνωνε την άμεση και αμετάκλητη αποχώρηση του από την ενεργό δράση, λίγοι στάθηκαν στην… παλικαριά αυτής της κίνησης. Τη δημόσια παραδοχή πως με την κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου της Formula 1, είχε έρθει η ώρα για βουτιές στην παραλία και χαλάρωση στον καναπέ του σπιτιού του.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει την κατάκτηση του τίτλου

Πως είχε πετύχει ένα όνειρο που φάνταζε άπιαστο, που δεν πίστευε πως θα μπορούσε να πετύχει ξανά και που στο τέλος της ημέρας, δεν ήθελε να συνεχίσει να παλεύει πραγματικά καθημερινά κυνηγώντας το. Για μένα, μαγκιά του.

Τι συνέβη όμως τότε που μπορεί να συγκριθεί με το τώρα; Τα πράγματα είναι απλά. Το 2016 η Mercedes-AMG έτρεχε δίχως αντίπαλο. Πήρε 19 νίκες σε 21 αγώνες και θα μπορούσε να κάνει ακόμα και το απόλυτο, αν ο Ρόσμπεργκ δεν χτυπούσε με τον Λιούις Χάμιλτον στον πρώτο γύρο στην Ισπανία κι αν ο Βρετανός δεν είχε προδοθεί από τον κινητήρα του στη Μαλαισία.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει την κατάκτηση του τίτλου του 2016

Εκείνη τη χρονιά τα “ασημί βέλη” είχαν ξεκινήσει με τέσσερις νίκες σε ισάριθμους αγώνες. Όπως τώρα και η Red Bull Racing. Δεν μπορούμε ακόμα να κρίνουμε αν οι “ταύροι” έχουν ανάλογο προβάδισμα σε ρυθμό αγώνα (γιατί στον ένα γύρο δεν το έχουν, το έδειξε ο Σαρλ Λεκλέρ στο Μπακού) αλλά η ουσία είναι πως οδεύουμε σε μία σεζόν σπάνιας ευκαιρίας για τον Σέρχιο Πέρεζ.

 

Όσο η RBR ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό (έχει ήδη 180 βαθμούς με τον πλησιέστερο αντίπαλο στους 87), τόσο η διοίκησή θα αφήνει τους οδηγούς της να “παίζουν” ελεύθερα. Κι όταν δεν υπάρχει ανάγκη για team orders, όταν ο ένας οδηγός δεν χρειάζεται να καλύπτει να νώτα του άλλου, να βάζει υποψηφιότητες για “Υπουργός Άμυνας” ή να δοκιμάζει εναλλακτικές στρατηγικές, τότε το παιχνίδι παίζεται επί ίσοις όροις.

Η εκκίνηση του Σπριντ στο Μπακού

Αυτό δεν σημαίνει πως ο Πέρεζ μπορεί ντε και καλά να αναδειχθεί πρωταθλητής. Σημαίνει πως όλα δείχνουν ότι ενδεχομένως να έχει την ευκαιρία του να διεκδικήσει τον τίτλο αυτό. Σπάνια ευκαιρία – ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως στη Red Bull Racing πήγε ως ένας ρολίστας, που φάνταζε καταδικασμένος σε ρόλο Νο2 οδηγού.

Ο Ρόσμπεργκ αποτελεί οδηγό. Δεν θεωρώ πως ήταν ποτέ ανάμεσα στους κορυφαίους της γενιάς του, δεν πιστεύω πως θα μπορούσε να συγκριθεί με τον Χάμιλτον. Κι όμως, του “την έφερε” του Βρετανού. Ξεκίνησε πολύ δυναμικά, με το τέσσερα στα τέσσερα και παρά την αντεπίθεση του ομόσταβλού του μεσούσης της σεζόν, το πάλεψε στην τελική ευθεία και έκανε το θαύμα.

Ο Σέρχιο Πέρεζ μετά τη νίκη στο Αζερμπαϊτζάν

Θα μπορούσε να κάνει κάτι ανάλογο ο Πέρεζ; Από τη μία, δεν έχει ξεκινήσει με καρέ επιτυχιών. Δεν έχει χτίσει προβάδισμα – αντίθετα είναι ακόμα πίσω, έστω και λίγο. Επίσης εκείνη τη χρονιά ο Λιούις έδειχνε να έχει μπει πολύ χαλαρά. Δεν ξέρω αν ο τρίτος τίτλος τον είχε χορτάσει προς στιγμήν ή αν ήταν τόσο σίγουρος πως είχε τον Νίκο του... χεριού του. Που μεταξύ μας – τον είχε. Κι αν δεν είχε σκάσει εκείνος ο κινητήρας στη Σεπάνγκ, θα λέγαμε άλλες ιστορίες τώρα.

Αλλά με τα “αν” δουλειά δεν γίνεται. Ας συμφωνήσουμε λοιπόν πως μπήκε χαλαρά “στο ματς”. Αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ με τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός λυσσάει σε κάθε φάση, σε κάθε στροφή, σε κάθε αγώνα. Δεν χαλαρώνει, δεν αποδέχεται την ήττα. Πουθενά κι από κανέναν.

Φερστάπεν και Πέρεζ στη συνέντευξη Τύπου στο Μπακού

Δύσκολα λοιπόν θα πόνταρα πως ο Πέρεζ θα κάνει φέτος κάτι ανάλογο με τον Ρόσμπεργκ. Αλλά το ξέρουμε και το ξέρει, πως η φάση είναι... ή φέτος ή ποτέ! Τέτοια ευκαιρία να κυνηγήσει το όνειρο κι όπου φτάσει, δεν θα έχει ξανά.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool, Mercedes-AMG F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.