H Aston Martin στέρησε από τον Αλόνσο μία μεγάλη ευκαιρία

H Aston Martin στέρησε από τον Αλόνσο μία μεγάλη ευκαιρία
Μία στρατηγική επιλογή της βρετανικής ομάδας, οριοθέτησε τον αγώνα του Ισπανού θρύλου της F1.

Δε μπορεί πια να θεωρηθεί συμπτωματική η παρουσία του εκεί ψηλά, δεν βλέπουμε κανένα σημάδι εξασθένησης της δυναμικής της ομάδας του. Σχεδόν τρεις μήνες μετά την πρεμιέρα του 2023 και με έξι αγώνες πλέον στην πλάτη, είναι σαφές πως ο συνδυασμός Φερνάντο Αλόνσο-Aston Martin F1 έχει και θα συνεχίσει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Κι αν δεν είχαν πέσει πάνω στον Μαξ Φερστάπεν με… αυτή την RB19, ίσως οι έως τώρα υπερβάσεις να είχαν εξελιχθεί και σε θριάμβους. Αν και η αλήθεια είναι, πως θα μπορούσαμε τώρα να γράφουμε διθυράμβους για τους πράσινους που μάλλον πέταξαν στα σκουπίδια μία σπάνια ευκαιρία.

Πως φτάσαμε στην κρίσιμη απόφαση

Έχουν προηγηθεί επικές κατατακτήριες δοκιμές όπου ο Αλόνσο βρέθηκε αγκαλιά με την πρώτη του pole position από τη Γερμανία το 2012 αλλά την έχασε χάρη σε ένα συγκλονιστικό τελευταίο sector από τον Φερστάπεν, που κατάφερε να εξανεμίσει το προβάδισμα 2 δεκάτων του Ισπανού.

 

Ένας αγώνας αλάνθαστος και για τους δύο, όπου ο Ολλανδός έχει εκκινήσει με τη μέση γόμα και διατηρεί άνετο προβάδισμα, την ώρα που ο Αλόνσο ακολούθησε συντηρητική προσέγγιση, ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα και έκανε τον αγώνα του δίχως να απειλεί μα δίχως και να απειλείται.

Και φτάνουμε στον γύρο 53.

Έγκλημα δίχως τιμωρία, μα χαμένη ευκαιρία

Η βροχή έχει κάνει την εμφάνισή της αλλά λούζει την πίστα κατά το ήμισυ. «Κείθε Παναγιά», δηλαδή στις στροφές 5, 6 και 7, κατηφορίζοντας προς τη Μιραμπό και μέχρι την είσοδο του τούνελ, έχει νερό. «Δώθε Παναγιά», δηλαδή βγαίνοντας από το τούνελ και μέχρι το Καζίνο, είναι στεγνός ο δρόμος.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στο Μονακό

Κάπου εκεί, ο μηχανικός αγώνα του Αλόνσο, Κρις Κρόνιν, τον ρωτά αν η πίστα είναι για ενδιάμεσα. Ο πρίγκιπας των Ασθούριας είναι διστακτικός. Στη βρετανική ομάδα κοιτάνε την καιρική πρόβλεψη, αυτή μιλάει για βροχή που όπως ήρθε, έφευγε και τελικά, αυτό τους ωθεί στη λάθος απόφαση. Βάζουν ξανά σλικ ελαστικά.

Βλέπω τη σχετική ένδειξη στα γραφήματα της τηλεοπτικής κάλυψης και δεν το πιστεύω. Ο Αλόνσο είναι 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν, πράγμα που σημαίνει πως η Red Bull δεν πρόκειται να «τραβήξει» τον οδηγό της στα pit παραδίδοντας τα ηνία. Η μπάλα είναι στο γήπεδο της Aston. Και τότε την πετάει στην εξέδρα.

Με τη βροχή να δυναμώνει και το κομμάτι του δεύτερου τομέα να είναι μία υγρή παγίδα, οι «πράσινοι» θα μπορούσαν να κάνουν το colpo grosso. Να βάλουν ενδιάμεσα και να επιτρέψουν στον οδηγό τους να βρεθεί σε θέση να διεκδικήσει τη νίκη από τον Φερστάπεν. Αντί αυτού και παρότι η βροχή αποτελούσε πλέον ξεκάθαρα παράγοντα που άλλαζε τα δεδομένα, επέλεξαν να του βάλουν σλικ! Απόφαση που μετάνιωσαν άμεσα κι ένα γύρο αργότερα τον κάλεσαν ξανά στο pit lane, για να «φορέσουν» τελικά τα ενδιάμεσα στην AMR23.

Τι λένε οι αριθμοί

Πιο μετά θα πιάσουμε όσα κρύβουνε τα λόγια, πρώτα θα σταθούμε σε όσα δείχνουν οι αριθμοί. Στον γύρο 52 ο Φερστάπεν κάνει χρόνο 1.24.046 ενώ ο Αλόνσο 1.24.967. Στο επόμενο πέρασμα κάνουν 1.29.919 και 1.30.862. Προσέξτε τι ακολουθεί…

Ο Φερνάντο Αλόνσο στο Μονακό

Ο Ισπανός μπαίνει στα pit ενώ ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας μένει έξω. Και κάνει γύρο στο 1.39.946! Ο Φερστάπεν έχασε 10 δευτερόλεπτα! Αν ο Αλόνσο είχε βάλει εξ αρχής τα ενδιάμεσα, η διαφορά τους θα είχε πέσει στα 3 δευτερόλεπτα και επιπρόσθετα, αυτή η κίνηση θα είχε μεταφέρει την πίεση στο απέναντι στρατόπεδο και θα είχε αναγκάσει τον οδηγό της RBR να πιέσει λίγο περισσότερο. Ποιος ξέρει – ίσως αυτό να τον είχε οδηγήσει και σε λάθος.

Τι δεν λέει ο Αλόνσο

Στο team radio δεν είπε κουβέντα για το θέμα αυτό. Στις πρώτες του δηλώσεις στην τηλεοπτική κάλυψη, επίσης δεν είπε κουβέντα. Τον ρώτησαν στην πορεία και αρκέστηκε στην πρόβλεψη που έλεγε πως δεν θα ρίξει πολλή βροχή.

Με λίγα λόγια, υπερασπίστηκε την απόφαση της ομάδας του. Θα ήταν τρελός να κάνει το αντίθετο. Η Aston Martin του πρόσφερε (αναπάντεχα) την ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στα 41 του. Να μπει ξανά στις μάχες της κορυφής, να δει ξανά τη θέα από εκεί ψηλά στο βάθρο – ακόμα και να τη βαρεθεί αφού όλο εκεί είναι! Να διεκδικεί pole position μετά από έντεκα χρόνια, να είναι στη δεύτερη θέση αγώνα μετά από εννέα, να κυνηγάει την πρώτη του νίκη από το 2013.

Και το σημαντικότερο, του πρόσφερε προοπτική. Δεν είναι μόνο το 2023. Είναι (τουλάχιστον) και το 2024. Ότι κι έκανε το pit wall της Βρετανικής ομάδας, ο Αλόνσο θα έβαζε πλάτη. Δεδομένο. Όσο η ομάδα τον έχει μηχανοδηγό, όσο νιώθει πως είναι ο ηγέτης της κι όλοι δουλεύουν για χάρη του, δε θα ξεστομίσει κακή κουβέντα. Απλά, ως γνωστόν, αν η σχέση στραβώσει, δεν είναι να του γυρίσεις την πλάτη γιατί δεν ξέρεις πόσες μαχαιριές θα φας.

Ο Φερνάντο Αλόνσο στο Μονακό

Σκεφτείτε μόνο να γινόταν αυτός ο αγώνας πέρυσι το Φθινόπωρο όταν έτρεχε ακόμα με την Alpine. Με τις σχέσεις του με τη γαλλική ομάδα να είναι τουλάχιστον… κακές. Ακόμα θα έκραζε!

Η ετυμηγορία

Ακόμα κι αν η Aston Martin έκανε αυτό που περιμέναμε/θέλαμε, κανένας δεν είπε πως θα κέρδιζε ο Αλόνσο. Το πιθανότερο είναι να παρέμενε δεύτερος αλλά τουλάχιστον, θα είχε μία ευκαιρία. Θα είχαμε κι εμείς μία ευκαιρία να δούμε ένα συγκλονιστικό φινάλε.

Όμως χθες, η Aston Martin μάλλον κέρδισε πολύ περισσότερα. Γιατί αποδείχθηκε πως όλοι στην ομάδα του Σίλβερστον, από τον τελευταίο μηχανικό ως τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, ζουν και αναπνέουν με ένα και μόνο στόχο: την κορυφή. Κι όχι μόνο χάρη σε ρίσκα με ενδιάμεσα ελαστικά.

Φωτογραφίες: Aston Martin F1

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.