Τελικά το αβγό έκανε την κότα

Τελικά το αβγό έκανε την κότα
Ο Κώστας Μπιτσικώκος είδε από κοντά πώς φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία και έλαβε την απάντηση στο ερώτημα περί αβγού και κότας.

Μετά από ώριμη σκέψη επί σειρά ετών, κατέληξα στην απάντηση αν «η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα», όσον αφορά τουλάχιστον τον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Για να αυξηθούν σημαντικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η δημιουργία ενός επαρκούς δικτύου ταχυφόρτισης. Όχι το αντίθετο.

Η Audi μάς έδωσε την ευκαιρία να βιώσουμε όλη την εμπειρία ενός κατόχου ηλεκτρικού e-tron στη Γερμανία. Από την οδήγηση στην πόλη και τον αυτοκινητόδρομο ενός ηλεκτρικού μοντέλου (όπως το σπορ SQ8 e-tron με τους 503 ίππους) μέχρι τη διαδικασία φόρτισης. Το νέο Audi Charging Hub στο Βερολίνο είναι ένα από τα τέσσερα που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη (τα άλλα τρία βρίσκονται σε Νυρεμβέργη, Ζυρίχη και Σάλτσμπουργκ) και προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία ταχυφόρτισης, premium χαρακτήρα.

Είναι προσβάσιμα στους ιδιοκτήτες EV και από άλλες μάρκες, όμως οι κάτοχοι ηλεκτρικών Audi έχουν μία σειρά από πλεονεκτήματα, όπως η χαμηλή χρέωση (μόλις 0,35 ευρώ ανά kWh) και η δυνατότητα προκράτησης της θέσης. Με το SQ8 e-tron διανύσαμε περισσότερα από 100 χιλιόμετρα μέσα και περιφερεικά του Βερολίνου, πριν φθάσουμε στο Audi Charging Hub. Εκεί επιλέξαμε μία από τις τέσσερις διαθέσιμες θέσεις, συνδεδεμένες ανά δύο σε ένα power cube.

Κάθε power cube αποτελείται από σχεδόν 200 μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι οποίες προέρχονται από παλαιά ηλεκτρικά Audi που χρησιμοποιούνταν για δοκιμές εξέλιξης. Έτσι αυτές οι μπαταρίες έχουν μία «δεύτερη ζωή» ως τεράστια... power banks. Η συγκεκριμένη επιλογή αφενός δεν επιβαρύνει το δίκτυο (οι μπαταρίες στα power cubes φορτίζονται κυρίως νυχτερινές ώρες) και αφετέρου επιτρέπει στην εγκατάσταση ταχυφόρτισης να λειτουργεί ακόμα και όταν υπάρχει διακοπή ρεύματος.

 

Όπως μας είπαν οι υπεύθυνοι λειτουργίας του Audi Charging Hub, ο μέσος όρος φόρτισης στο σταθμό είναι 20-25 λεπτά. Χρόνος υπεραρκετός, αν αναλογιστούμε ότι η ισχύς φόρτισης φθάνει έως τα 320 kW! Αν φορτίζουν δύο αυτοκίνητα ταυτόχρονα σε κάθε power cube, τότε η ισχύς μοιράζεται στη μέση στα 160 kW ανά όχημα. Ο χώρος ταχυφόρτισης βρίσκεται δίπλα σε ένα σούπερ μάρκετ που έχει και εστιατόριο, για όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν το χρόνο φόρτισης για να κάνουν τα ψώνια τους ή να γευματίσουν. Υπάρχει επίσης δίπλα ένα πάρκο για περπάτημα ή τρέξιμο και μια παιδική χαρά.

Τα Audi Charging Hub δεν είναι προφανώς ο κανόνας. Είναι η εξαίρεση. Όμως οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας έχουν πρόσβαση σε περίπου 500.000 σημεία φόρτισης σε 27 ευρωπαϊκές χώρες. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Και αφού αναφερθήκαμε στη χώρα μας, εδώ υπάρχουν υποτυπώδεις εγκαταστάσεις (με φορτιστές τουλάχιστον 100 kW). Με σταθμούς που εξαρτώνται από τα... κέφια του ηλεκτρικού δικτύου. Πού επιστρέφεις στον ταχυφορτιστή μετά από μία ώρα για να διαπιστώσεις ότι η φόρτιση έχει διακοπεί στα πρώτα λεπτά. Για αυτό σας λέω, «το αβγό έκανε την κότα». Χωρίς αξιόλογο και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης, όσοι έχουν δυνατότητα αγοράς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα το σκεφτούν δύο και τρεις φορές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.