F1 - Φταίει αυτός, φταίνε κι οι άλλοι
Ξεκινάμε από τους αριθμούς. Έξι ταχύτεροι γύροι σε δώδεκα αγώνες φέτος. Επτά pole positions. Δέκα νίκες. Οι οκτώ συνεχόμενες. Δώδεκα τερματισμοί στο Top2, τρία στα τρία στο βάθρο των αγώνων Σπριντ με δύο νίκες και μία τρίτη θέση.
🇧🇭🇦🇺🇺🇸🇲🇨🇪🇸🇨🇦🇦🇹🇬🇧🇭🇺🇧🇪
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆 pic.twitter.com/YL4GZlUPRP— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 30, 2023
Πόσο καλύτερα μπορεί να κυλήσει μία σεζόν από αυτή που απολαμβάνει φέτος ο Μαξ Φερστάπεν. Όχι πολύ. Σίγουρα όχι πολύ.
Γιατί φταίει αυτός;
Στα 25 του διανύει ήδη την ένατη σεζόν του στη Formula 1. Σε ηλικία που πολλοί αντίπαλοί του (τουλάχιστον οι πιο παλιοί) είχαν μηδαμινή ή ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο, ο Ολλανδός μετρά 175 εκκινήσεις. Έχει «ψηθεί», έχει φάει τα μούτρα του, έχει περάσει τόσες φορές τα όρια που πλέον μπορεί να τα διακρίνει (κι υπό προϋποθέσεις να τα τηρεί).
Started P6, finished P1
— Formula 1 (@F1) July 30, 2023
Another mighty performance from Max Verstappen #BelgianGP #F1
Η εμπειρία εξασφαλίζει μία ακόμα υπέρ-πολύτιμη γνώση: αυτή της διαχείρισης των ελαστικών. Ο δαιμόνιος Έντριαν Νιούι έχει πολλάκις τονίσει πως η ικανότητα του πρωταθλητή να συνεργάζεται αρμονικά με τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής της RB19 με το δρόμο, αποτελεί πια ένα από τα πιο «φονικά» του όπλα.
Έχει εμμονή με το κυνήγι της απόλυτης απόδοσης και η πεισματική άρνησή του να πέσει οτιδήποτε κάτω – ούτε καν ο βαθμός του γρήγορου γύρου, καταδεικνύουν πως δεν κάθε φορά που βγαίνει στην πίστα, θέλει να είναι μπροστά από όλους. Ήταν ενδεικτική η γκρίνια του όταν «απλά» προκρίθηκε στο SQ3 αλλά όχι με το χρόνο και τη θέση που του επέτρεπε ο εγωισμός του.
This season so far... 😄 pic.twitter.com/E4SYeTUO1x
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 30, 2023
Και φυσικά, πηγαίο ταλέντο. Άφθονο, σταδιακά όλο και πιο κατεργασμένο ταλέντο. Ωμή ταχύτητα, παντός καιρού και χαρακτηριστικών πίστας.
Γιατί φταίνε οι γύρω του;
Διότι έχει μία ομάδα η οποία είναι επικεντρωμένη γύρω του, ένα καλοκουρδισμένο μηχανισμό που δουλεύει για εκείνον. Σε όλα τα επίπεδα.
Ένα σύνολο που πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, παραμένει σταθερό στο πέρασμα του χρόνου, με πρόσωπα-κλειδιά που ξέρουν το δρόμο προς την κορυφή, να δηλώνουν… αιώνια πιστοί στην ομάδα του Μίλτον-Κινς.
Με εκνευριστικά αρμονικά pit stop, με συνήθως ευφυείς στρατηγικές, με ένα teammate που την έκανε την επανάστασή του (και απέτυχε) και που ξέρει πια ποιος είναι (και ποιος θα είναι) ο ρόλος του.
Και φυσικά με ένα μονοθέσιο που αποτελεί σημείο αναφοράς (και φέτος). Η RB19 σαρώνει τον ανταγωνισμό και αγώνα με τον αγώνα, αποδεικνύεται πως αυτός που θα την ακολουθεί από πιο κοντά, θα είναι αυτός που θα την αντιγράψει καλύτερα.
Πάντα, σε συνεργασία με την πιο ολοκληρωμένη αυτή τη στιγμή μονάδα ισχύος. Σε ένα στίβο μάχης όπου οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες, ο RBPT-Honda κινητήρας είναι σίγουρα στους ισχυρότερους, δεν σπάει, δεν χαλάει και ξανά προς τη δόξα τραβάει.
Γιατί φταίνε κι αντίπαλοί του;
Διότι ενώ ο ίδιος είναι στην καλύτερη φάση της ζηλευτής καριέρας του και ο οργανισμός Red Bull Racing αποδίδει τα μέγιστα, ο ανταγωνισμός φέτος αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων.
Η Mercedes επέμεινε σε λάθος σχεδιαστικό concept και πέταξε τη μισή σεζόν στα σκουπίδια, η Ferrari έκανε το ίδιο και το συνδύασε με αλλαγές προσώπων σε λάθος χρόνους, η McLaren την αντέγραψε με καθυστέρηση ενώ η Aston Martin που το έκανε από νωρίς, ήταν τόσο πίσω πέρυσι που δεν θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο δέος από τη μία ημέρα στην άλλη.
Και αυτό το 5μηνό, αποτελεί κακό οιωνό για το μέλλον. Ακόμα κι αν στην πορεία της σεζόν η ψαλίδα μικρύνει, η Red Bull φαντάζει να έχει τα πάντα υπέρ της ενόψει 2024.
Έχει ένα μονοθέσιο-διαστημόπλοιο που απλά εξελίσσεται – δεν θα χρειαστεί να αρχίσει πάλι από το μηδέν όπως κάποιοι άλλοι. Και που μπήκε σε mode μεταμόρφωσης σε RB20 πολύ νωρίτερα απ’ ότι κάποια άλλα μονοθέσια στο grid.
Διπλό λοιπόν προβάδισμα στην κούρσα μακριά από την πίστα. Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο ο Φερστάπεν.
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!