F1 - Φταίει αυτός, φταίνε κι οι άλλοι

F1 - Φταίει αυτός, φταίνε κι οι άλλοι
Ο Πάνος Σεϊτανίδης προσπαθεί να εξηγήσει τους λόγους της απόλυτης κυριαρχίας του Μαξ Φερστάπεν.

Ξεκινάμε από τους αριθμούς. Έξι ταχύτεροι γύροι σε δώδεκα αγώνες φέτος. Επτά pole positions. Δέκα νίκες. Οι οκτώ συνεχόμενες. Δώδεκα τερματισμοί στο Top2, τρία στα τρία στο βάθρο των αγώνων Σπριντ με δύο νίκες και μία τρίτη θέση.


Πόσο καλύτερα μπορεί να κυλήσει μία σεζόν από αυτή που απολαμβάνει φέτος ο Μαξ Φερστάπεν. Όχι πολύ. Σίγουρα όχι πολύ.

Γιατί φταίει αυτός;

Στα 25 του διανύει ήδη την ένατη σεζόν του στη Formula 1. Σε ηλικία που πολλοί αντίπαλοί του (τουλάχιστον οι πιο παλιοί) είχαν μηδαμινή ή ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο, ο Ολλανδός μετρά 175 εκκινήσεις. Έχει «ψηθεί», έχει φάει τα μούτρα του, έχει περάσει τόσες φορές τα όρια που πλέον μπορεί να τα διακρίνει (κι υπό προϋποθέσεις να τα τηρεί).

 

Η εμπειρία εξασφαλίζει μία ακόμα υπέρ-πολύτιμη γνώση: αυτή της διαχείρισης των ελαστικών. Ο δαιμόνιος Έντριαν Νιούι έχει πολλάκις τονίσει πως η ικανότητα του πρωταθλητή να συνεργάζεται αρμονικά με τα τέσσερα μαύρα σημεία επαφής της RB19 με το δρόμο, αποτελεί πια ένα από τα πιο «φονικά» του όπλα.

Έχει εμμονή με το κυνήγι της απόλυτης απόδοσης και η πεισματική άρνησή του να πέσει οτιδήποτε κάτω – ούτε καν ο βαθμός του γρήγορου γύρου, καταδεικνύουν πως δεν κάθε φορά που βγαίνει στην πίστα, θέλει να είναι μπροστά από όλους. Ήταν ενδεικτική η γκρίνια του όταν «απλά» προκρίθηκε στο SQ3 αλλά όχι με το χρόνο και τη θέση που του επέτρεπε ο εγωισμός του.

Και φυσικά, πηγαίο ταλέντο. Άφθονο, σταδιακά όλο και πιο κατεργασμένο ταλέντο. Ωμή ταχύτητα, παντός καιρού και χαρακτηριστικών πίστας.

Γιατί φταίνε οι γύρω του;

Διότι έχει μία ομάδα η οποία είναι επικεντρωμένη γύρω του, ένα καλοκουρδισμένο μηχανισμό που δουλεύει για εκείνον. Σε όλα τα επίπεδα.

Ένα σύνολο που πλην ελάχιστων εξαιρέσεων, παραμένει σταθερό στο πέρασμα του χρόνου, με πρόσωπα-κλειδιά που ξέρουν το δρόμο προς την κορυφή, να δηλώνουν… αιώνια πιστοί στην ομάδα του Μίλτον-Κινς.

Ο Μαξ Φερστάπεν εν δράσει στο Βέλγιο

Με εκνευριστικά αρμονικά pit stop, με συνήθως ευφυείς στρατηγικές, με ένα teammate που την έκανε την επανάστασή του (και απέτυχε) και που ξέρει πια ποιος είναι (και ποιος θα είναι) ο ρόλος του.

Και φυσικά με ένα μονοθέσιο που αποτελεί σημείο αναφοράς (και φέτος). Η RB19 σαρώνει τον ανταγωνισμό και αγώνα με τον αγώνα, αποδεικνύεται πως αυτός που θα την ακολουθεί από πιο κοντά, θα είναι αυτός που θα την αντιγράψει καλύτερα.

Πάντα, σε συνεργασία με την πιο ολοκληρωμένη αυτή τη στιγμή μονάδα ισχύος. Σε ένα στίβο μάχης όπου οι διαφορές είναι δυσδιάκριτες, ο RBPT-Honda κινητήρας είναι σίγουρα στους ισχυρότερους, δεν σπάει, δεν χαλάει και ξανά προς τη δόξα τραβάει.

Ο Μαξ Φερστάπεν στο Βέλγιο

Γιατί φταίνε κι αντίπαλοί του;

Διότι ενώ ο ίδιος είναι στην καλύτερη φάση της ζηλευτής καριέρας του και ο οργανισμός Red Bull Racing αποδίδει τα μέγιστα, ο ανταγωνισμός φέτος αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων.

Η Mercedes επέμεινε σε λάθος σχεδιαστικό concept και πέταξε τη μισή σεζόν στα σκουπίδια, η Ferrari έκανε το ίδιο και το συνδύασε με αλλαγές προσώπων σε λάθος χρόνους, η McLaren την αντέγραψε με καθυστέρηση ενώ η Aston Martin που το έκανε από νωρίς, ήταν τόσο πίσω πέρυσι που δεν θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο δέος από τη μία ημέρα στην άλλη.

Ο καιρός επηρέασε τον αγώνα Σπριντ στο Σπα

Και αυτό το 5μηνό, αποτελεί κακό οιωνό για το μέλλον. Ακόμα κι αν στην πορεία της σεζόν η ψαλίδα μικρύνει, η Red Bull φαντάζει να έχει τα πάντα υπέρ της ενόψει 2024.

Έχει ένα μονοθέσιο-διαστημόπλοιο που απλά εξελίσσεται – δεν θα χρειαστεί να αρχίσει πάλι από το μηδέν όπως κάποιοι άλλοι. Και που μπήκε σε mode μεταμόρφωσης σε RB20 πολύ νωρίτερα απ’ ότι κάποια άλλα μονοθέσια στο grid.

Διπλό λοιπόν προβάδισμα στην κούρσα μακριά από την πίστα. Δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο ο Φερστάπεν.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.