F1 - Είναι αυτό το τέλος της κυριαρχίας της Red Bull;
Σερί ήταν και πάει, άλλωστε κάθε σερί είναι για να σπάει. Το απόλυτο της Red Bull Racing έφτασε μέχρι τη Μόντσα και το Grand Prix Ιταλίας, στις 14 σερί νίκες μέσα στην ίδια σεζόν (15 αν συνυπολογίσουμε και το φινάλε του 2022). Το λέγαμε από την Παρασκευή πως η Σιγκαπούρη θα πατούσε φρένο στην αυστριακή ομάδα και μάλιστα το έκανε με εμφατικό τρόπο.
Κόντρα στις Κασσάνδρες που βιάστηκαν να κάνουν λόγο για «κρυφτούλι» στα ελεύθερα, στις κατατακτήριες δοκιμές οι ταύροι έχασαν τα κέρατά τους. Το τόνιζα στο Instagram LIVE της Παρασκευής πως φέτος η RBR δεν έχει «κρυφτεί» ποτέ, γιατί να το κάνει τώρα; Βέβαια έχουμε πολλάκις δει ομάδες καταποντισμένες το Σάββατο, να βρίσκουν τον εαυτό τους τις Κυριακές. Στη Red Bull Racing δεν είδαμε καμία μεγάλη μετάλλαξη. Είδαμε όμως διαφορά.
Θα πάω απ’ ευθείας στο ερώτημα του ενός εκατομμυρίου: Φρέναρε τους πρωταθλητές η νέα τεχνική ντιρεκτίβα για τις ευέλικτες αεροτομές; Σε πηγαδάκι που στήσαμε στα paddock της Σιγκαπούρης με επί δεκαετίες φίλους που εργάζονται σε διάφορα πόστα σε τούτο το χώρο, έγινε λόγος για την πάγια τακτική των αρχών του σπορ, να επιδιώκει να διακόπτει ανιαρές κυριαρχίες. Όπως η συγκεκριμένη.
Ψάχνοντας το θέμα λίγο περισσότερο, ζητώντας γνώμες επί του θέματος από ανθρώπους δεν είναι απλά στην… πιάτσα αλλά έχουν πλήρη γνώση τεχνικών και αεροδυναμικών θεμάτων, συνάντησα δυσπιστία σχετικά με το κατά πόσο σχετίζεται ο καταποντισμός των RB19 με αυτή την τεχνική οδηγία.
Η αλήθεια είναι πως η φεγγαρολουσμένη αγωνιστική διαδρομή στη Μαρίνα Μπέι, δεν μπορεί να προσφέρει ασφαλή συμπεράσματα – αυτό είναι κάτι που θα γίνει την προσεχή Κυριακή, στη Σουζούκα και το Grand Prix Ιαπωνίας. Αν κι εκεί δεις τους ταύρους να χωλαίνουν, τότε θα ξέρεις πως είναι η τεχνική οδηγία 018 θα φταίει.
Όμως δεν το πιστεύω. Όσο κι αν αυτό θα έφερνε τα πάντα τούμπα και θα εξασφάλιζε συγκλονιστικούς αγώνες όπως αυτός της Σιγκαπούρης, άρα τηλεθέαση στα ύψη, φοβάμαι πως τα βάσανα της Red Bull ήταν one-off.
Όταν στη μικτή ζώνη της Μόντσα ρώτησα τον Κρίστιαν Χόρνερ για αυτή την τεχνική οδηγία και το αν θα ανακατέψει καθόλου την τράπουλα, ήταν ξεκάθαρος: «Είναι κάτι που δεν αγγίζει το δικό μας μονοθέσιο, άρα σε ό,τι αφορά εμάς, δεν θα υπάρξει καμία διαφορά».
Είναι επίσης αλήθεια πως στη Red Bull έλεγαν από νωρίς πως αυτό το τριήμερο θα ήταν το πιο δύσκολο από τα υπολειπόμενα στο 2023. Και ήταν. Με θέματα πολυσχιδή. Ωστόσο, μία ματιά στο ρυθμό του Μαξ Φερστάπεν στα τελικά στάδια του αγώνα, λέει πολλά.
Στον γύρο 61 ο παγκόσμιος πρωταθλητής σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.36.575. Και είχε κι άλλους πέντε γύρους στο 1.36. Ακριβώς τα ίδια με τον Τζορτζ Ράσελ που ήταν ξεκάθαρα ο πιο γρήγορος στο τελευταίο stint.
Ενδεικτικά θα αναφέρω πως ο καλύτερος χρόνος του νικητή Κάρλος Σάινθ ήταν στο 1.37.666 και στο 1.37 κατάφερε να κινηθεί μόνο μία φορά ακόμα. Ακόμα χειρότερα ο δεύτερος Λάντο Νόρις, με τη McLaren να μη σπάει το φράγμα του 1.38.
Τα παραπάνω καθρεφτίστηκαν και στο ρυθμό με τον οποίο ο πέμπτος τελικά Φερστάπεν, πλησίαζε τους προπορευόμενους στην… τελική ευθεία του αγώνα. Στους τελευταίους 11 γύρους, η διαφορά του ροκανιζόταν με γοργούς ρυθμούς, με αρωγό φυσικά και τη διαχείριση του Σαινθ. Σε αρκετά περάσματα, ο Ολλανδός έκοβε ακόμα και 1.8 δευτερόλεπτα. Αυτό δύσκολα γίνεται με μονοθέσιο που του έχουν κόψει τα φτερά. Ήταν η διόλου ταλαιπωρημένη μέση γόμα, σε συνδυασμό με το χαμηλό φορτίου καυσίμου, που επέτρεπαν στον 25χρονο να πλησιάζει γοργά.
Φοβάμαι λοιπόν, πως όσο κι αν αυτό θα ανέβαζε το ενδιαφέρον κατακόρυφα, η Red Bull Racing δεν έχει βρεθεί στο καναβάτσο από μία απόφαση της FIA. Θα επιστρέψει. Άμεσα. Στην Ιαπωνία. Μέχρι τότε, η κορυφή ανήκει στη Ferrari, η γιορτή στους tifosi, το μέλλον στη McLaren και η ελπίδα ξανά στη Mercedes.
Όμως πλέον όλοι ξέρουνε πως η RBR δεν είναι άτρωτη, η RBR μπορεί υπό συνθήκες να αιμορραγήσει αγωνιστικά. Όπως θα έλεγαν και τα Ξύλινα Σπαθιά: «Μη με ρωτάς αν η Red Bull μπορεί να χωλαίνει, μου είπε κάποιος, κάποτε το είδε να συμβαίνει...».
Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!