F1 - Επιβεβαίωση στα 800 μέτρα και μία οντισιόν για δύσκολο ρόλο

Πάνος Σεϊτανίδης Πάνος Σεϊτανίδης
F1 - Επιβεβαίωση στα 800 μέτρα και μία οντισιόν για δύσκολο ρόλο
Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει τα πεπραγμένα δύο άρρηκτα συνδεδεμένων οδηγών στο Γκραν Πρι της Πόλης του Μεξικού.

Το φετινό Grand Prix στο Autodromo Hermanos Rodriguez δεν είχε συγκινήσεις άλλων, ούτε εκπλήξεις πολλές. Όμως πέρα από το business as usual του Μαξ Φερστάπεν, την ικανοποίηση του Λιούις Χάμιλτον για το πόσο δυναμώνει ξανά η Mercedes και την αξιοπρόσεκτη αντεπίθεση του Λάντο Νόρις, η προσοχή μπορεί να στραφεί μόνο στους αντίθετους βίους δύο οδηγών που ανεπίσημα, ερίζουν για την ίδια θέση.

Από τη μία ο Σέρχιο Πέρεζ, από την άλλη ο Ντάνιελ Ρικάρντο. Με φόντο τη θέση στο δεύτερο κόκπιτ της Red Bull Racing το 2024. Μία θέση που βάσει συμβολαίου ανήκει στον Μεξικανό αλλά ως συνέπεια της σκληρής για εκείνον πραγματικότητας στον αγώνα της πατρίδας του, είναι άκρως επισφαλής.

Αν δεν διαβάσατε το blog που δημοσιεύτηκε μερικές ώρες προτού σβήσουν τα κόκκινα φώτα, θα παραθέσω αρχικά τον τίτλο: «O Πέρεζ εκτέθηκε ξανά κι απόψε αποτελεί πηγή κινδύνου στην 1η στροφή».

Είμαι σίγουρος πως το πιάσατε το νόημα αλλά πάμε και στο παρασύνθημα: «Αν πρέπει να ποντάρω κάπου τα λεφτά μου, όχι μόνο δεν θα τα ποντάρω πάνω του αλλά φοβάμαι πως η δυσχερής θέση στην οποία βρίσκεται, θα τον οδηγήσει σε ακραίες κινήσεις σε αυτά τα 800 μέτρα μέχρι την πρώτη στροφή και κυρίως στο πλασάρισμα σε αυτή. Με τους βασικούς του αντιπάλους να είναι γύρω του. Και να μην έχουν ούτε κόκκινο, ούτε πορτοκαλί αλλά ούτε κι ασημί στο μονοθέσιο τους.
Καλά (δεν) θα πάει αυτό
».

Όχι, δεν ξέρω τα 5 νούμερα του Τζόκερ, δεν ήρθα από το μέλλον και μεταξύ μας, ούτε έγραψα κάτι συγκλονιστικό. Το προφανές ήταν. Γι’ αυτό κι έγινε πραγματικότητα με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο. Και μέσα σε αυτά τα 800 μέτρα από το grid μέχρι το apex της πρώτης στροφής.

Ο Πέρεζ έκανε φοβερή εκκίνηση, από την πέμπτη θέση στο grid βρέθηκε να φλερτάρει ακόμα και με την πρωτοπορία αλλά εκεί, στο κρίσιμο πλασάρισμα για τη δεξιά, πρώτη στροφή, επιβεβαίωσε κάθε φόβο. Έστριψε το τιμόνι κι όπου βγει, σε ένα σημείο που δεν χωρούσαν τρεις και σίγουρα όχι ο ακροβολισμένος στην εξωτερική.

Τουλάχιστον δεν εξουδετέρωσε άλλο οδηγό του «οργανισμού», πράγμα που περιόρισε τη ζημιά. Όμως μη ξεγελιέστε από την αγκαλιά με τον Κρίστιαν Χόρνερ στο pit wall και τα παρηγορητικά λόγια που υποθέτουμε πως ο Βρετανός του ψιθύριζε στο αυτί.

Τα σημαντικά τα λόγια, τα έλεγε on camera μιλώντας στο Sky Sports μετά το τέλος του αγώνα: «Δεν μπορείς παρά να εντυπωσιαστείς από τον Ντάνιελ (Ρικάρντο) αυτό το τριήμερο. Η εμφάνισή του στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν εξαιρετική κι έπειτα, έδειξε την ωριμότητα, την εμπειρία και την ταχύτητά του στον αγώνα».

Λόγια μαχαιριές, από αυτές που βουτάνε βαθιά στη σάρκα προτού αρχίσει να στριφογυρίζει το μαχαίρι για να κάνει μεγαλύτερη ζημιά. Προσέξτε…

Ο Κρίστιαν Χόρνερ στο grid

Τονίζει την εμφάνιση του Αυστραλού στις κατατακτήριες δοκιμές. Εκεί όπου επικράτησε του Πέρεζ αν και πίσω από το τιμόνι μίας AlphaTauri.

Εκθειάζει την ωριμότητα του Ρικάρντο κι εδώ ουσιαστικά έχουμε άμεση αντιπαραβολή πεπραγμένων. Ο ένας έκανε μία από τις πιο αισιόδοξες κινήσεις της καριέρας του και έχασε τα πάντα πριν την πρώτη στροφή του αγώνα ενώ ο άλλος, στα στριμώγματα των δύο εκκινήσεων τοποθετούσε την AT04 όσο γινόταν μακριά από το δρόμο του κακού και παρότι έδωσε μεγάλες μάχες με θεωρητικά πολύ ταχύτερα μονοθέσια, σε καμία από αυτές δεν πήρε περιττά ρίσκα.

Ο Ντάνιελ Ρικάρντο στο Μεξικό

Και τέλος, εστιάζει στην ταχύτητα που είχε o 34χρονος και την είχε όλο το Σαββατοκύριακο. Την είχε γενικά η AlphaTauri, άσχετα αν μόνο αυτός την εκμεταλλεύτηκε. Βλέπετε κι ο Γιούκι Τσουνόντα την πάτησε στο ίδιο σημείο με τον Πέρεζ, πάλι από την εξωτερική, σε ένα άλλο αγωνιστικό συμβάν. Αλλά με το που πιάσαμε το #3, επιστρέφουμε στο #2. Εμπειρία. Στο #1. Ωριμότητα.

Ενώ λοιπόν ο άμεσος ανταγωνισμός του εντός του οργανισμού έπεφτε θύμα της ανυπομονησίας και της υπέρμετρης αισιοδοξίας του, ο Ρικάρντο έπαιρνε άριστα σε μία κρίσιμη οντισιόν. Τώρα που κρίνεται, είχε την ταχύτητα αλλά είχε και το μυαλό. Είχε όσα μας είχε συνηθίσει να βλέπουμε σε εκείνον κάποτε. Είχε όσα η πρωταθλήτρια Red Bull Racing θα χρειάζεται το 2024 που ο ανταγωνισμός θα είναι τόσο κοντά που δεν θα έχει πια την πολυτέλεια να κρατάει έναν οδηγό που τη μισή σεζόν σκορπάει βαθμούς που θα έπρεπε να είναι βαθιά στο σακούλι της.

​Ο Ντάνιελ Ρικάρντο στο Μεξικό

Τα σημάδια λοιπόν υπάρχουν. Τα κομμάτια φαίνεται να μπαίνουν σταδιακά στη θέση τους. Κι ας πήρε αναβολή διαρκείας η οντισιόν λόγω του σπασμένου χεριού του οδηγού από το Περθ.

Στο Μεξικό κέρδισε το κοινό, φάνηκε στο χειροκρότημα. Αν κάνει το ίδιο και στη Βραζιλία, δε θα χρειαστεί άλλη οντισιόν. Θα πάρει το ρόλο.

Ο Ντάνιελ Ρικάρντο στο Μεξικό

Υ.Γ. Με τους 6 βαθμούς του Ρικάρντο, η Scuderia AlphaTauri σκαρφάλωσε από τη δέκατη και τελευταία θέση της κατάταξης των κατασκευαστών, στην όγδοη. Η απόσταση ανάμεσα τους είναι σχεδόν 20 εκατομμύρια δολάρια. Ή αλλιώς, 20 εκατομμύρια λόγοι για να δώσουν μία ακόμα ευκαιρία στον... άσωτο υιό.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool/Getty Images

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.