Πέρασε ο Άγιος Βασίλης από την Βαρυμπόμπη;

Κώστας Μπιτσικώκος Κώστας Μπιτσικώκος
Πέρασε ο Άγιος Βασίλης από την Βαρυμπόμπη;
Οι κάτοικοι Κηφισιάς και Διονύσου ανησυχούν για το ενδεχόμενο κατασκευής σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.

Το 2024 μπορεί να φέρει διόδια στην αρχή της Αθηνών - Λαμίας και συγκεκριμένα μέσα στον αστικό ιστό; Τα Χριστούγεννα πέρασαν όμως οριστική απάντηση σε αυτό το ενδεχόμενο δεν λάβαμε. Εδώ και δύο μήνες έχει επανέλθει στην επικαιρότητα η κατασκευή και δημιουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου της εθνικής οδού. Το θέμα ανακίνησε ο αρμόδιος Υφυπουργός για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, ως επακόλουθο της αναγκαίας κατεδάφισης – λόγω φθοράς – της γέφυρας Βαρυμπόμπης.

«Δεν είμαι σε θέση να πω αυτή τη στιγμή αν θα μπουν διόδια στο σημείο, θα πρέπει να συνομιλήσουμε με τους νέους Δημάρχους», δήλωσε σε πρώτη φάση ο κ. Ταχιάος. Για να επανέλθει λίγες ημέρες αργότερα: «Καταλαβαίνω ότι ο Δήμος Κηφισιάς και αντίστοιχα του Διονύσου, συνδέουν αυτό το έργο με το θέμα των πλευρικών διοδίων το οποίο συζητείτο για πολύ μεγάλο διάστημα. Τα διόδια περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης. Πρέπει να ξέρετε ότι όσο καιρό δεν μπαίνουν αυτά τα πλευρικά διόδια, ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει το χρόνο 25 εκατ. ευρώ στον παραχωρησιούχο για να αναπληρωθεί η απώλεια εσόδων που υπάρχει».

Η απάντηση στις παρατηρήσεις του Υφυπουργού ήρθαν από την εκλεγμένη Δήμαρχο Διονύσου, Κατερίνα Μαϊχόσογλου. «Είναι σαφές ότι τα πλευρικά διόδια δεν έχουν θέση σε περιοχές όπως η Κηφισιά και ο Διόνυσος, οι οποίες αποτελούν συνέχεια του αστικού ιστού και το σύνολο των κατοίκων τους δραστηριοποιούνται και εργάζονται στην Αθήνα. Η οικονομική επιβάρυνση των κατοίκων είναι τεράστια καθώς οι μετακινήσεις από και προς την Αθήνα μέσω του μοναδικού σημαντικού οδικού άξονα της Εθνικής Οδού είναι καθημερινή. Όσο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ειδικά στον κόμβο του Αγίου Στεφάνου θα δημιουργηθεί χάος εάν αναλογιστεί κανένας ότι με τα σημερινά δεδομένα και χωρίς διόδια ή έξοδος προς την Εθνική οδό αλλά και η είσοδος διαρκεί σε ώρες αιχμής έως και 20-25 λεπτά», δήλωσε σχετικά στο Gazzetta.

Με ομόφωνο ψήφισμα μία εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα, το Δημοτικό Συμβούλιο Διονύσου τέθηκε ενάντια στην τοποθέτηση πάσης φύσεως διοδίων (μετωπικών, πλευρικών, ηλεκτρονικών) και ζήτησε συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα.

 

Πρέπει άρα να μπουν διόδια στους δύο κόμβους και αν όχι, ποιος θα πληρώσει την... λυπητερή; Αν όχι όσοι διέρχονται από την εθνική οδό με τα οχήματά τους, τότε όλοι οι φορολογούμενοι; Ως ερωτήματα φαντάζουν λογικά, όμως διόδια σε αυτά τα σημεία της εθνικής οδού απλά δεν μπορούν να λειτουργήσουν. Για δύο λόγους.

Ο πρώτος έχει να κάνει με την κυκλοφοριακή επιβάρυνση στις περιοχές αυτές. Το σύστημα με τα ηλεκτρονικά διόδια – δηλαδή να μην υπάρχουν φυσικά σημεία στάσης και πληρωμής, αλλά η χρέωση να γίνεται μέσω πομποδεκτών ανέπαφα – δεν προχώρησε, άρα πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο θα δημιουργούσε στον Κηφισό ουρά μέχρι την... Αίγινα.

Ο δεύτερος με την οικονομική επιβάρυνση όσων διαμένουν ή εργάζονται στη βόρεια Αττική. Και να προσπαθήσουν να αποφύγουν την εθνική οδό, δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, ικανό να απορροφήσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αναμφίβολα, υπήρξε εδώ και δεκαετίες κακός σχεδιασμός της εθνικής οδού που οδηγεί στο Λεκανοπέδιο και λανθασμένη εκτίμηση των συνεπειών από την τοποθέτηση διοδίων εντός αστικού ιστού. Και τώρα βρισκόμαστε στα... χαρακώματα, ελπίζοντας να μην σκάσει η «μπόμπα» στη Βαρυμπόμπη μέσα στο 2024.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.