Οι Ευρωπαίοι τρέχουν να προφτάσουν τους Κινέζους

Κώστας Μπιτσικώκος Κώστας Μπιτσικώκος
Οι Ευρωπαίοι τρέχουν να προφτάσουν τους Κινέζους
Στα εργοστάσια των κατασκευαστών από την Κίνα παρατηρείται το φαινόμενο του overcapacity, η παραγωγή να ξεπερνά σημαντικά τη ζήτηση στην τοπική αγορά.

Πίσω στην «κούρσα» της ηλεκτροκίνησης έχει μείνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Το ενεργειακό κόστος και η έλλειψη πρώτων υλών διατηρούν χαμηλή την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και υψηλή την τιμή τους. Την ίδια ώρα στα εργοστάσια των κατασκευαστών από την Κίνα παρατηρείται το φαινόμενο του overcapacity, δηλαδή η παραγωγή να ξεπερνά σημαντικά τη ζήτηση στην τοπική αγορά.

Ως αποτέλεσμα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα «Made in China» πλημμυρίζουν την Ευρώπη, σε τιμές πολύ χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των ευρωπαϊκών εταιρειών. Ήδη οι πρώτες μάρκες έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους και στην Ελλάδα. Η Κομισιόν κατηγορεί το Πεκίνο για αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς οι τιμές των κινεζικών EV διατηρούνται χαμηλά μέσω κρατικής επιδότησης. Έχει ξεκινήσει μάλιστα σχετική έρευνα της ΕΕ, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Κατά την πρόσφατη σύνοδο ΕΕ-Κίνας ανέβηκαν οι τόνοι όταν τέθηκε το θέμα των φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων. «Υπήρξε μία έντονη συζήτηση για το πώς θα αντιμετωπιστεί. Πιστεύουμε ότι είναι προς το συμφέρον της Κίνας να το αντιμετωπίσει και έχει τα μέσα για να το πράξει», δήλωσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Οι ευρωπαϊκές μάρκες δεν περιμένουν να ακριβύνουν τα ηλεκτρικά από την Κίνα αλλά αναζητούν τρόπους για να ρίξουν τις τιμές στα δικά τους προϊόντα. Το πρώτο ζητούμενο είναι να έχουν πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών, κυρίως για την παραγωγή των μπαταριών που αποτελούν το ακριβότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού οχήματος. «Οι κατασκευαστές στρέφονται πλέον στα προσιτά αυτοκίνητα, γνωρίζοντας ότι αν δεν το πράξουν θα χάσουν από τους Κινέζους», δηλώνει ο Άντι Πάλμερ, πρώην CEO της Aston Martin και νυν Πρόεδρος της βρετανικής startup Brill Power, που αναπτύσσει λογισμικό και hardware για διαχείριση μπαταριών.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της στροφής που κάνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία είναι αυτό της Volkswagen. Ο γερμανικός όμιλος που ήθελε να καταστεί πρώτη δύναμη παγκοσμίως στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνει τις βάρδιες στα εργοστάσιά του βλέποντας τη ζήτηση να υποχωρεί. Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt η Volkswagen βρίσκεται σε συζητήσεις με πιθανούς συνεργάτες – ανάμεσά τους και η Renault – για την παραγωγή ενός προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης, με αρχική τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ.

Όσο διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα το ενεργειακό κόστος και οι τιμές των πρώτων υλών για τις μπαταρίες, η μόνη λύση για να γίνουν φθηνότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι να εφοδιάζονται με μικρότερης χωρητικότητας μπαταρίες. Όμως αυτό σημαίνει μικρή αυτονομία, κάτι που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί όσο τα δίκτυο ταχυφορτιστών παραμένει ανεπαρκές. Άρα τα κινεζικά ηλεκτρικά προς το παρόν δεν έχουν... αντίπαλο.\

Photo Credits: Volkswagen AG

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.