Πόσο σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις θέλουμε;

Κώστας Μπιτσικώκος Κώστας Μπιτσικώκος
Πόσο σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις θέλουμε;
Ποτέ δεν ήταν «περίπατος στο πάρκο» ένα ράλλυ. Πόσο μάλλον αυτό στα ελληνικά χώματα.

«Περίμενα αρκετό δράμα εδώ, έτσι ήταν και στο παρελθόν, αλλά αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν πραγματική λοταρία»

«Είναι πραγματικά δύσκολο. Ήταν το πιο σκληρό ράλλυ που έτρεξα ποτέ»

«Δεν ήταν νορμάλ αυτό που συνέβαινε με τους δρόμους, ήταν σαν ρουλέτα»

«Ήταν μάλλον το πιο σκληρό όπου έχουμε συμμετάσχει»

«Πρέπει να είσαι σε φόρμα για να τερματίσεις στο Ακρόπολις»

Αυτές είναι ορισμένες από τις αντιδράσεις ξένων οδηγών μετά τον τερματισμό τους στο φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Το τέταρτο της νέας εποχής του αγώνα, ο οποίος επέστρεψε στο καλεντάρι του WRC το 2021.

Τα σχόλιά τους δεν έχουν να κάνουν με την οργάνωση του αγώνα, που ακόμα μια χρονιά παίρνει καλό βαθμό. «Ορισμένες ειδικές διαδρομές ήταν πολύ σκληρές και προκάλεσαν κλαταρίσματα ελαστικών και ζημιές στα αυτοκίνητα. Αυτές οι ειδικές ίσως πρέπει να αφαιρεθούν από το πρόγραμμα του αγώνα. Να γίνονται κάθε δεύτερη ή τρίτη χρονιά», δήλωσε στο Gazzetta ο νικητής, Τιερί Νεβίλ.

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η κουβέντα στα social media: «Είναι όντως τόσο σκληρές οι ειδικές ή αρέσει στους οδηγούς να γκρινιάζουν;» «Πού να αγωνίζονταν και στη δεκαετία του '80».

Άραγε πόσο σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις θέλουμε; Ή μάλλον, πόσο σκληρό μπορούμε να αντέξουμε;

wrc

Είναι σαφές ότι οι δύσκολες συνθήκες - ζέστη σε συνδυασμό με μεγάλες πέτρες μέσα στις ειδικές διαδρομές - ταλαιπωρούν τα πληρώματα. Τα κλαταρίσματα είναι συχνό φαινόμενο, όπως η εγκατάλειψη από έξοδο ή ζημιά στην ανάρτηση. Οι ομάδες δεν αγαπούν τις ζημιές, αφενός γιατί έχουν οικονομικό αντίκτυπο, αφετέρου γιατί τους στερούν τις πιθανότητες διάκρισης.

Ό,τι και αν λένε ορισμένοι, τα σύγχρονα αγωνιστικά αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες. Είναι πιο ανθεκτικά, ενώ και οι δυνατότητες επισκευής στα service μεγαλύτερες.

Τα όσα συνέβησαν όμως φέτος στο Ράλλυ Ακρόπολις, αποτυπώνονται στα τελικά αποτελέσματα: Μόνο τα τρία πρώτα αυτοκίνητα ήταν της κορυφαίας κατηγορίας WRC. Τα επόμενα 10 (από την 4η έως και την 13η θέση) της γενικής κατάταξης ήταν της WRC2!

Ο Οζιέ τερμάτισε 16ος γενικής, ο Έβανς 18ος, ο Φουρμό 21ος, ο Κατσούτα 30ος. Με μόλις 3 εργοστασιακές ομάδες (στην ουσία 2,5 ομάδες καθώς η Ford τρέχει μέσω της M-Sport), μόλις 6-7 πληρώματα έχουν δυνατότητα νίκης σε κάθε ράλλυ. Αντέχουμε να χάνουμε τα περισσότερα από αυτά πριν την τελική ευθεία;

wrc

Ο τερματισμός στο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ανέκαθεν ένα «παράσημο», ακόμα και για τους εργοστασιακούς οδηγούς. Φανταστείτε λοιπόν τι σημαίνει η νίκη. Ποτέ ο αγώνας στα ελληνικά χώματα δεν ήταν «βόλτα στο πάρκο». Πρέπει να ιδρώσεις, να δακρύσεις, ορισμένες φορές και να ματώσεις. Και αυτόν τον χαρακτήρα πρέπει να διατηρήσει. Με ορισμένες ίσως μικροεπεμβάσεις.

Αυτό που οφείλουν να πράξουν το WRC και η FIA, είναι να καταστήσουν ελκυστικό το θεσμό για τους υπάρχοντες και νέους κατασκευαστές, μέσω των νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ από το 2027. Γιατί το... πράγμα δεν βγαίνει με 2,5 ομάδες. Και τότε θα ξαναδακρύζουμε. Όχι πάνω από μία σπασμένη ανάρτηση, αλλά από μία παλιά φωτογραφία.

Photo Credits: ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.