Η ποινή του Οζιέ ήταν δίκαιη ή υπερβολική;

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Η ποινή του Οζιέ ήταν δίκαιη ή υπερβολική;
Η απόφαση των αγωνοδικών του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις να τιμωρήσουν τον Σεμπαστιάν Οζιέ για τις δηλώσεις του άνοιξε το διάλογο για ένα σοβαρό θέμα.

Η πρόσφατη τιμωρία του Σεμπαστιάν Οζιέ με πρόστιμο 30.000 ευρώ, που επιβλήθηκε με αναστολή, έχει εγείρει συζητήσεις στους κύκλους των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, γνωστός για την αυθεντικότητα και την ειλικρίνειά του, τιμωρήθηκε για σχόλια που έκανε σχετικά με την αντιμετώπιση του ζητήματος της σκόνης στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Αν και η FIA δικαιολόγησε την ποινή του βάσει κανονισμών, η όλη υπόθεση αναδεικνύει ένα ευρύτερο πρόβλημα σχετικά με την ελευθερία της έκφρασης και τον ρόλο των αθλητών στον δημόσιο διάλογο.

Σεμπαστιάν Οζιέ
Φωτογραφία: ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Ο Οζιέ, σε δηλώσεις του μετά την πρώτη ειδική διαδρομή, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη διαχείριση της σκόνης, λέγοντας πως «το άθλημα δεν μαθαίνει ποτέ». Τα λόγια του ήταν ίσως σκληρά, αλλά οι οδηγοί ράλλυ, ειδικά οι παγκόσμιοι πρωταθλητές, γνωρίζουν τους κινδύνους καλύτερα από τον καθένα. Η σκόνη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις ήταν ένα σοβαρό ζήτημα που θα μπορούσε να επηρεάσει την ασφάλεια των οδηγών. Επομένως, η τοποθέτηση του Οζιέ είχε βάση.

Από την άλλη πλευρά, η FIA έχει κάθε λόγο να θέλει να προστατεύσει την εικόνα του αθλήματος και των θεσμικών της οργάνων. Δηλώσεις που προσβάλλουν τη διοργάνωση μπορούν να δημιουργήσουν αρνητικές εντυπώσεις, ειδικά όταν προέρχονται από έναν οδηγό του βεληνεκούς του Οζιέ. Όμως, αυτή η τιμωρία με αναστολή φέρνει το ερώτημα: Μπορούμε να τιμωρούμε έναν αθλητή για το γεγονός ότι εκφράζει δημόσια την ανησυχία του για θέματα ασφάλειας;

Σεμπαστιάν Οζιέ

Το να τιμωρείται ένας οδηγός επειδή εξέφρασε ανοιχτά τη γνώμη του για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα, μπορεί να φαντάζει υπερβολικό. Οι αθλητές δεν πρέπει να σιωπούν όταν βλέπουν λάθη στη διαχείριση του αθλήματος. Η FIA θα έπρεπε να εξετάζει τις επισημάνσεις των οδηγών με σοβαρότητα, αντί να εστιάζει τόσο πολύ στην εικόνα της.

Η ασφάλεια των οδηγών θα πρέπει να αποτελεί τη βασική προτεραιότητα, και η έκφραση ανησυχιών από τον Οζιέ θα μπορούσε να συμβάλει στη βελτίωση των συνθηκών στους αγώνες. Αντί να σιωπούμε τους πρωταθλητές, ίσως θα έπρεπε να τους ακούμε.

Φωτογραφίες: gazzetta

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.