H FIA ακριβή στα πίτουρα και φθηνή στ' αλεύρι

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
H FIA ακριβή στα πίτουρα και φθηνή στ' αλεύρι
Μπορείς να αφήνεις να γίνονται «τέρατα», αλλά αν πει κάποιος ένα f@#k, την έβαψε.

Και ξαφνικά, η FIA αποφάσισε πως η μεγαλύτερη απειλή για τη Formula 1 που προέκυψε στη Σιγκαπούρη ήταν μια... βρισιά. Ναι, σωστά διαβάσατε. Η FIA, που μας έχει αφήσει άναυδους με την ανικανότητά της να διαχειριστεί σοβαρές καταστάσεις, βρήκε τώρα τον πραγματικό εχθρό: τις λέξεις που ξεφεύγουν από το στόμα των οδηγών όταν μιλούν σε μια συνέντευξη Τύπου.

Η περίπτωση του Μαξ Φερστάπεν, που τιμωρήθηκε με κοινωνική εργασία επειδή είπε μια βρισιά σε συνέντευξη Τύπου, αποδεικνύει το μέγεθος της υποκρισίας που κυριαρχεί στο εσωτερικό της FIA. Είναι σαν να αντιμετωπίζεις μια βρύση που στάζει με το να καλείς την Πυροσβεστική. Η FIA, που δεν μπορεί να βάλει τάξη σε αποφάσεις που καθορίζουν ολόκληρα πρωταθλήματα, μας λέει ότι η μεγαλύτερη προτεραιότητα είναι να σταματήσουμε τους οδηγούς από το να λένε «f@#k» όταν μιλούν δημοσιως.

Όταν η υποκρισία χτυπάει κόκκινο

Ας το θέσουμε λίγο διαφορετικά: βρισιές ακούγονται καθημερινά σε κάθε καφετέρια, γήπεδο και, φυσικά, ακόμα και στο ίδιο το paddock. Όμως η FIA, που πολλές φορές κλείνει τα μάτια στα πραγματικά προβλήματα της Formula 1, βρήκε ότι η σωστή λύση είναι να δώσει στον Φερστάπεν ποινή για κάτι που οι περισσότεροι οδηγοί θα έλεγαν και στον ύπνο τους.

Η FIA με αυτόν τον τρόπο γίνεται ξανά η απόλυτη εκπρόσωπος του «ακριβή στα πίτουρα και φθηνή στ' αλεύρι». Όταν πρόκειται για την ασφάλεια των οδηγών, για αμφισβητούμενες αποφάσεις που καθορίζουν την έκβαση αγώνων ή για ανισότητες στον ανταγωνισμό, η FIA κινείται σαν να φοράει παπούτσια από τσιμέντο. Αλλά όταν κάποιος τολμά να εκφραστεί λίγο πιο… αυθόρμητα, τότε ξαφνικά γίνεται ο Flash της αγωνιστικής δικαιοσύνης.

Μαξ Φερστάπεν

Μήπως, όμως, το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι η FIA νοιάζεται περισσότερο για την εικόνα της; Φυσικά και είναι! Όλα έχουν να κάνουν με το πώς φαίνεται η κατάσταση προς τα έξω. Γιατί είναι πιο εύκολο να τιμωρείς κάποιον για μια βρισιά παρά να παίρνεις δύσκολες αποφάσεις που αφορούν την ισορροπία των ομάδων, τις στρατηγικές ή ακόμα και τις τεχνικές αδυναμίες του αθλήματος. Είναι πολύ πιο απλό να πεις «θα δώσουμε ένα μάθημα στον Μαξ για τη γλώσσα του» παρά να αντιμετωπίσεις το γεγονός ότι πολλές φορές οι αποφάσεις σου προκαλούν χάος και αντιδράσεις.

Κάτι παρόμοιο είχαμε δει να συμβαίνει και πριν από λίγες ημέρες στη χώρα μας. Την πρώτη ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Σεμπαστιαν Οζιέ είχε κάνει σχόλια για την αντιμετώπιση του θέματος με τη σκόνη στις ειδικές διαδρομές. Χωρίς μάλιστα να χρησιμοποιήσει βρισιές, αλλά τον -έμφυτο- γαλλικό σαρκασμό του, τιμωρήθηκε με πρόστιμο 30.000 ευρώ -με αναστολή- γιατί έπληξε, όπως είπαν, την καλή εικόνα του σπορ. Και μάλλον δεν έπεισαν πολλούς...

Αναζητείται λίγη σοβαρότητα

Όμως, ας είμαστε σοβαροί: η Formula 1 δεν κινδυνεύει από λέξεις. Κινδυνεύει από τις κακές αποφάσεις, την έλλειψη διαφάνειας και τη σταδιακή απώλεια εμπιστοσύνης από τους ίδιους τους θεατές της. Αντί να προσπαθείς να φτιάξεις τη γλώσσα των οδηγών, φτιάξε πρώτα το σπίτι σου. Δες πώς χειρίζεσαι τα σημαντικά ζητήματα. Κανείς δεν πρόκειται να πατήσει το κουμπί για να αλλάξει κανάλι επειδή ο Μαξ είπε μια βρισιά. Αλλά πολλοί θα το κάνουν αν συνεχίσεις να παίζεις με τη νοημοσύνη τους.

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι τι λένε οι οδηγοί σε συνεντεύξεις Τύπου, αλλά η διαχείριση του σπορ που όλοι αγαπάμε. Γιατί αν συνεχίσεις να κυνηγάς λέξεις και αφήνεις τα σοβαρά προβλήματα να κρυφτούν κάτω από το χαλί, η βρισιά που θα ακούσεις θα είναι πολύ χειρότερη. Και αυτή τη φορά θα προέρχεται από τους ίδιους τους θεατές.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.