Η «βουτιά» του Μπαστιανίνι στο Μιζάνο «έβρεξε» ολόκληρο το MotoGP

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Η «βουτιά» του Μπαστιανίνι στο Μιζάνο «έβρεξε» ολόκληρο το MotoGP
Η προσπέραση του Ενέα Μπαστιανίνι στον τελευταίο γύρο του GP Εμίλια-Ρομάνια προκαλεί αντιδράσεις και προβληματισμό για τις αποφάσεις των αγωνοδικών.

Το GP Εμίλια-Ρομάνια για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έπρεπε να αποτελεί μια στιγμή χαράς για την Ducati, καθώς ο Ενέα Μπαστιανίνι κατάφερε να κατακτήσει την 100ή νίκη για την ιταλική εταιρεία. Ωστόσο, η αμφιλεγόμενη προσπέραση του Ιταλού αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας επί του Χόρχε Μαρτίν στον τελευταίο γύρο του αγώνα στο Μιζάνο, και η απόφαση των αγωνοδικών να μην εξετάσουν καν το συμβάν, έχει πυροδοτήσει συζητήσεις τόσο εντός όσο και εκτός του MotoGP.

Η προσπέραση που άλλαξε τα πάντα

Στον τελευταίο γύρο του αγώνα, ο Μπαστιανίνι έκανε μια πολύ επιθετική κίνηση για να προσπεράσει τον Μαρτίν, κλείνοντας την πόρτα στον αναβάτη της Pramac Ducati σε μια στροφή όπου ο χώρος ήταν ελάχιστος. Ο Μαρτίν αναγκάστηκε να φρενάρει απότομα για να αποφύγει την πτώση, γεγονός που τον στέρησε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη.

«Πιστεύω ότι άξιζα τη νίκη», δήλωσε απογοητευμένος ο Μαρτίν μετά τον αγώνα. «Ήμουν μπροστά και είχα τον έλεγχο της κατάστασης, αλλά ο Μπαστιανίνι δεν είχε χώρο για αυτή την κίνηση. Ήταν υπερβολικά επιθετικός». Από την πλευρά του, ο Μπαστιανίνι υπερασπίστηκε την προσπέρασή του, λέγοντας ότι ήταν η μόνη επιλογή του για να πάρει τη νίκη. «Ήξερα ότι ήταν μια δύσκολη κίνηση, αλλά ήταν η μόνη ευκαιρία μου. Αν δεν την έκανα, δεν θα είχα κερδίσει», δήλωσε ο αναβάτης της Ducati.

Η αντίδραση των αγωνοδικών και οι δηλώσεις των αναβατών

Η απόφαση των αγωνοδικών να μην εξετάσουν το περιστατικό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις. Πολλοί αναβάτες εξέφρασαν ανοιχτά τη δυσαρέσκειά τους για τη διαχείριση του συμβάντος, με τον Μαρκ Μάρκεθ να δηλώνει ότι διαφωνεί με την ετυμηγορία των αγωνοδικών. «Δεν συμφωνώ με την απόφαση τους. Ήταν πολύ επιθετική κίνηση για να αγνοηθεί. Οι αγωνοδίκες πρέπει να επανεξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τέτοια περιστατικά», ανέφερε ο Ισπανός.

Αντίστοιχα, ο Αλέιξ Εσπαργκαρό εξέφρασε την ανησυχία του για την ακεραιότητα των κρίσεων στο MotoGP. «Δεν καταλαβαίνω τι κάνουν οι αγωνοδίκες. Έχουμε δει πολλά περιστατικά που δεν εξετάζονται όπως θα έπρεπε. Αυτό δημιουργεί προηγούμενα που μπορεί να είναι επικίνδυνα για το άθλημα», δήλωσε.

Επιπλέον, ο πρώην πρωταθλητής και νυν αναλυτής Κέβιν Σβαντς χαρακτήρισε την κίνηση του Μπαστιανίνι ως «βρόμικη» και τόνισε ότι τέτοιες προσπεράσεις μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στον τρόπο με τον οποίο οι αναβάτες προσεγγίζουν τους αγώνες. «Αν τέτοιες κινήσεις περνούν χωρίς κυρώσεις, τότε δημιουργούμε έναν επικίνδυνο δρόμο για το μέλλον», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ζητήματα δικαιοσύνης και ασφάλειας στο MotoGP

Η απόφαση των αγωνοδικών να μην εξετάσουν το συμβάν εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη δικαιοσύνη στο MotoGP. Με την τεχνολογία και τα δεδομένα που είναι διαθέσιμα, πολλοί αναρωτιούνται γιατί τέτοιες επιθετικές κινήσεις δεν ελέγχονται πιο αυστηρά. Η ασφάλεια των αναβατών και η διατήρηση της δικαιοσύνης στο άθλημα είναι ζητήματα που πρέπει να προσεγγίζονται με μεγαλύτερη προσοχή.

Η επικράτηση του Μπαστιανίνι στο Μιζάνο, που έφερε την ιστορική 100ή νίκη της Ducati, ενδέχεται να επισκιαστεί από τις αντιδράσεις και τις συζητήσεις που προκάλεσε η αμφιλεγόμενη προσπέραση. Ενώ οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να μην ασχοληθούν με το συμβάν, οι αναβάτες και οι φίλαθλοι θα συνεχίσουν να συζητούν για το αν η κίνηση αυτή ήταν θεμιτή ή αν θα έπρεπε να είχαν υπάρξει κυρώσεις. Το ερώτημα που ανακύπτει είναι αν οι αγωνοδίκες θα επανεξετάσουν τη στάση τους σε μελλοντικά παρόμοια περιστατικά και αν θα δούμε αυστηρότερη εφαρμογή των κανόνων για την προστασία της ασφάλειας και της δικαιοσύνης στο MotoGP.

Φωτογραφία: Ducati

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.