Η Renault «σκοτώνοντας» τους κινητήρες F1 καταστρέφει την κληρονομιά της

Η Renault «σκοτώνοντας» τους κινητήρες F1 καταστρέφει την κληρονομιά της

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Η Renault «σκοτώνοντας» τους κινητήρες F1 καταστρέφει την κληρονομιά της
Η διοικητική αποτυχία της Renault οδηγεί σε παρακμή το ιστορικό εργοστάσιο κινητήρων στο Viry-Chatillon και κάνει αβέβαιο το μέλλον της Alpine στη Formula 1.

Η ανακοίνωση ότι η Renault θα σταματήσει την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 το 2026 αποτέλεσε ένα μικρό σοκ για τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού -παρότι όλοι γνωρίζαμε ότι έρχεται- αλλά και ένα βαρύ πλήγμα στην κληρονομιά της εταιρείας. Το ιστορικό εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, το οποίο κατασκεύαζε κινητήρες για την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού για πάνω από 40 χρόνια, θα σταματήσει να φτιάχνει μονάδες ισχύος για την F1, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής.

 

Η Renault υπήρξε βασικός παίκτης στη Formula 1, με τους κινητήρες της να πρωταγωνιστούν σε αρκετά παγκόσμια πρωταθλήματα. Τα μονοθέσια με κινητήρες Renault κατέκτησαν τίτλους οδηγών και κατασκευαστών, με αποκορύφωμα τις επιτυχίες του Φερνάντο Αλόνσο το 2005 και 2006, αλλά και τη χρυσή εποχή της Red Bull Racing, με τέσσερις συνεχόμενους τίτλους από το 2010 έως το 2013 με τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Τα διοικητικά λάθη

Ωστόσο, οι τελευταίες χρονιές αποκάλυψαν σοβαρά προβλήματα στη διοίκηση της Renault, που δεν κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε μια εποχή όπου η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία. Τα προβλήματα αξιοπιστίας και η αδυναμία παραγωγής ισχυρών κινητήρων έφεραν την ομάδα σε στασιμότητα, ενώ οι διοικητικές ανακατατάξεις και οι ανεπαρκείς επενδύσεις επιδείνωσαν την κατάσταση. Το εργοστάσιο στο Viry-Chatillon, που κάποτε ήταν σύμβολο καινοτομίας, οδηγήθηκε στην παρακμή.

Η απόφαση της Renault να αποσυρθεί από την κατασκευή κινητήρων για τη Formula 1 δεν αποτελεί μόνο μια αποτυχία στην αγωνιστική πίστα, αλλά και ένα στρατηγικό λάθος που οφείλεται στις διοικητικές επιλογές. Η αδυναμία τους να επενδύσουν στην καινοτομία και να προσαρμοστούν στις νέες τεχνολογίες αποδείχθηκε καταστροφική. Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία του κέντρου Hypertech Alpine στο Viry-Chatillon φαίνεται σαν μια προσπάθεια να μετατοπίσουν το βάρος από τη Formula 1 σε άλλα έργα, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και τα προγράμματα motorsport, όπως το WEC και η Formula E.

Το αβέβαιο μέλλον της Alpine

Η αποτυχία αυτή ρίχνει βαριά σκιά και στην Alpine, την ομάδα της Renault στη Formula 1. Με την έλλειψη εργοστασιακής υποστήριξης κινητήρων από το 2026, η Alpine θα αναγκαστεί να αγοράζει κινητήρες από άλλους κατασκευαστές, κάτι που θέτει υπό αμφισβήτηση τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητά της. Εξάλλου, η πρόσφατη επιστροφή του Φλάβιο Μπριατόρε, ενός ανθρώπου με ιστορικό αναδιάρθρωσης ομάδων, έχει προκαλέσει έντονες φήμες ότι προετοιμάζεται το έδαφος για την πώληση της Alpine. Η επιστροφή του Μπριατόρε μπορεί να σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας φάσης για την Alpine, με τη Renault να εξετάζει πιθανές στρατηγικές εξόδου από το σπορ.

Το κλείσιμο του τμήματος κινητήρων της Renault στη Formula 1 και η πιθανή πώληση της Alpine είναι ενδεικτικά των διοικητικών λαθών που οδήγησαν έναν ιστορικό κατασκευαστή σε μια αδιέξοδη πορεία. Αντί να προσαρμοστεί στις νέες προκλήσεις της Formula 1, η Renault επέλεξε να αποχωρήσει άδοξα, αφήνοντας μια βαριά κληρονομιά που αμαυρώνεται από τις τελευταίες αποτυχίες της.

Φωτογραφία: Wikipedia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.