ΚΟΚ χωρίς αστυνόμευση; Ευχαριστώ, δεν θα πάρω

Κώστας Μπιτσικώκος Κώστας Μπιτσικώκος
ΚΟΚ χωρίς αστυνόμευση; Ευχαριστώ, δεν θα πάρω
Για να παταχθεί η ασυδοσία θα πρέπει κάποιος, επιτέλους, να εξασφαλίσει ότι τα άρθρα του ΚΟΚ δεν θα παραμείνουν μαύρες κουκκίδες σε ένα άσπρο χαρτί. 

Πέρασε το καλοκαίρι, το ίδιο και το φθινόπωρο. Και – παρά τα όσα ακούγαμε από επίσημα χείλη – ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ακόμα δεν έχει παρουσιαστεί ώστε να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση. Από εκεί που προγραμματιζόταν να εφαρμοστεί από τις αρχές του νέου έτους, πάμε για «κάποια στιγμή εντός του 2025».

Πού έχει κολλήσει o νέος ΚΟΚ; Προφανώς σε νομικές λεπτομέρειες και στις διαπραγματεύσεις με φορείς και επαγγελματικούς κλάδους. Αρκετά από όσα έχουν διαρρεύσει ότι θα περιλαμβάνονται στον αναθεωρημένο δείχνουν από δύσκολο έως αδύνατο να εφαρμοστούν στην πράξη. Για παράδειγμα, η διήθηση των μοτοσικλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Για ποιο λόγο να νομιμοποιήσουμε κάτι επικίνδυνο; Κάτι που γίνεται συνεχώς ακόμα και τώρα που απαγορεύεται;

Η μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χλμ/ώρα που πρόκειται να εφαρμοστεί σε ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ δρόμους των πόλεων – και όχι σε όλους όπως γράφεται λανθασμένα – είναι κάτι το θετικό. Τα 30 χλμ/ώρα είναι μία ταχύτητα όπου απαιτείται μόλις το μήκος του οχήματος για την ακινητοποίησή του σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού. Κάτι που μπορεί να περιορίσει τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα με τραυματισμό πεζών μέσα στις πόλεις.

Πιο κρίσιμη και καθοριστική από οποιαδήποτε διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας είναι η εφαρμογή του. Και στην Ελλάδα του 2024 εννοούμε η αστυνόμευσή του. Για να «χτίσουμε» οδηγική παιδεία στη χώρα μας χρειάζονται δεκαετίες. Με την προϋπόθεση ότι αρχίζουμε άμεσα να εφαρμόζουμε τα σχετικό πλάνο.

 

Η Τροχαία δεν είναι για να ρυθμίζει μόνο την κυκλοφορία. Η αποστολή της είναι να κάνει ελέγχους, να διαπιστώνει παραβάσεις, να βεβαιώνει τις σχετικές ποινές, να αποτρέπει τις αντικοινωνικές συμπεριφορές με την παρουσία της. «Μα τι να κάνει και η Τροχαία; Οι δρόμοι στην Αττική σχεδιάστηκαν για 1,5 εκατομμύριο οχήματα και σήμερα κυκλοφορούν 5,5 εκατομμύρια», αναρωτήθηκε ο αρμόδιος Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ερωτηθείς για την κίνηση στους δρόμους. Ο ίδιος προσέθεσε ότι η δύναμη στην Αττική έχει ενισχυθεί με επιπλέον 200 αστυνομικούς. Προφανώς ο αριθμός αυτός δεν αρκεί για τις ανάγκες του Λεκανοπεδίου.

Εξίσου – αν όχι περισσότερο – καθοριστική είναι η αποφασιστικότητα στην εφαρμογή του ΚΟΚ. Στους δρόμους της Ελλάδας είναι πλέον κανόνας η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, η κίνηση αντίθετα σε μονόδρομο, οι σφήνες, η υπερβολική ταχύτητα. Γινόμαστε μάρτυρες παραβάσεων που θεωρούνται αδιανόητες για άλλη ευρωπαϊκή χώρα: κίνηση μοτοσικλετών χωρίς πινακίδα, στάθμευση οχημάτων πάνω σε πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών ή ράμπες ΑμεΑ.

Αφού λοιπόν ο ένας πολίτης κάνει οδικό... bullying στον διπλανό του, η Πολιτεία οφείλει να εφαρμόσει το νόμο. Για να παταχθεί η ασυδοσία θα πρέπει κάποιος, επιτέλους, να εξασφαλίσει ότι τα άρθρα του ΚΟΚ δεν θα παραμείνουν μαύρες κουκκίδες σε ένα άσπρο χαρτί.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Μπιτσικώκος
Κώστας Μπιτσικώκος

Η δημοσιογραφική πορεία του Κώστα Μπιτσικώκου άρχισε από μικρούς τηλεοπτικούς σταθμούς το 1995 και συνεχίστηκε από το 1997 στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ 100.3. Μετά την κάλυψη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στην Πορτογαλία και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έκανε στροφή το 2004 από το αθλητικό, στο ρεπορτάζ του αυτοκινήτου. Εργάστηκε σε αρκετά από τα περιοδικά του ειδικού Τύπου και ιστοσελίδες, πριν ρίξει... άγκυρα στην Liquid Media.