Ο Φερστάπεν οδήγησε σαν πρωταθλητής - όχι σαν φαβορί

Κώστας Παστρίμας Κώστας Παστρίμας
Ο Φερστάπεν οδήγησε σαν πρωταθλητής - όχι σαν φαβορί
Η νίκη του Φερστάπεν στο Σουζούκα ήρθε από τον ίδιο. Όχι από την Red Bull. Και η McLaren φάνηκε να το αποδέχεται χωρίς να παλέψει.

Υπάρχουν νίκες που κατακτώνται χάρη στην υπεροχή του μονοθεσίου. Υπάρχουν άλλες που κερδίζονται με στρατηγική. Κι υπάρχουν και εκείνες που φέρουν αποκλειστικά την υπογραφή του οδηγού. Η επικράτηση του Μαξ Φερστάπεν στην Ιαπωνία ανήκει χωρίς αμφιβολία στην τρίτη κατηγορία.

Ο Φερστάπεν πήρε μια νίκη που δεν ανήκει στο μονοθέσιο

Οι βάσεις μπήκαν το Σάββατο, με μια pole position που δεν ήταν αυτονόητη. Στον αγώνα, ο Φερστάπεν δεν έκανε το παραμικρό λάθος. Ούτε ένα. Ακόμη και στη μοναδική στιγμή έντασης -όταν βγήκε από τα pits δίπλα στον Νόρις και δεν του παραχώρησε ούτε εκατοστό- έδειξε ότι δεν έχει χάσει ούτε ίχνος από το ένστικτο του μαχητή. Όσο κι αν το 2025 δεν είναι η χρονιά της Red Bull (μέχρι στιγμής), ο Φερστάπεν υπενθύμισε ότι παραμένει ο πιο ολοκληρωμένος οδηγός του grid.

» Οι βαθμολογίες της F1 μετά το GP Ιαπωνίας

 

Η McLaren είχε τη δύναμη, αλλά δεν τη χρησιμοποίησε

Απέναντί του, η McLaren έμοιαζε να μην ενδιαφέρεται πραγματικά για τη νίκη. Μπορεί να φανεί υπερβολικό, αλλά όλα δείχνουν πως προτίμησε να διατηρήσει την ισορροπία μεταξύ των δύο οδηγών της, παρά να δοκιμάσει μια κίνηση που ενδεχομένως να έφερνε το κάτι παραπάνω. Ο Όσκαρ Πιάστρι έδειχνε ταχύτερος από τον Λάντο Νόρις στο τελευταίο stint και πίστευε ότι μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη. Η McLaren όμως δεν το επέτρεψε, παρότι η αλλαγή θέσεων δεν θα είχε κανένα βαθμολογικό κόστος για την ομάδα. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: εμπιστοσύνη στο μακροπρόθεσμο πλάνο, όχι στο ρίσκο της στιγμής.

Η Ferrari (επιτέλους) δεν ήταν απογοητευτική

Η Ferrari, από την άλλη, ήταν άχρωμη, άγευστη, άοσμη – κι αυτό είναι μάλλον καλό. Μετά την απογοήτευση της Κίνας, η σταθερότητα που έδειξε στην Ιαπωνία είναι ένα βήμα μπροστά. Ο Σαρλ Λεκλέρ εξασφάλισε μια αξιοπρεπή 4η θέση που δεν ήταν δεδομένη, ενώ ο Λούις Χάμιλτον -με αντίθετη στρατηγική που μάλλον δεν έκανε τη διαφορά- κέρδισε μία θέση. Δεν υπήρξαν λάθη, δεν υπήρξε λάμψη – αλλά υπήρξε μια αίσθηση συνέπειας που μετά την Κίνα ήταν παραπάνω από απαραίτητη.

Ο Αντονέλι μεγαλώνει

Ο Κίμι Αντονέλι άφησε για πρώτη φορά πραγματικό αποτύπωμα σε Grand Prix. Με στρατηγική διαφορετική από το υπόλοιπο grid, βρέθηκε προσωρινά στην κορυφή του αγώνα – κι έγινε, έστω και συμπτωματικά, ο νεότερος οδηγός που ηγήθηκε GP. Δεν είναι η επίδοση που τον ξεχώρισε, αλλά ο τρόπος που διαχειρίστηκε τον αγώνα. Αρχίζει να φαίνεται γιατί θεωρείται το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του.

Τσουνόντα vs Λόσον: η πρώτη απάντηση είναι θολή

Και στο ερώτημα: δούλεψε η αλλαγή Τσουνόντα–Λόσον στη Red Bull; Η απάντηση δεν είναι εύκολη. Ο Τσουνόντα έδειξε δυνατός στον αγώνα, αλλά είχε «καταδικαστεί» από το Σάββατο με μέτριες κατατακτήριες. Οι άνθρωποι της ομάδας υποστηρίζουν ότι η αλλαγή λειτούργησε. Όμως βαθμοί από το δεύτερο μονοθέσιο της Redc Bull Racing για άλλη μία Κυριακή δεν ήρθαν.

Χατζάρ: το χαμόγελο της Red Bull

Κι ενώ ο Τσουνόντα πάλευε, ο Ιζάκ Χατζάρ έκανε αίσθηση. Το Σάββατο ήταν εντυπωσιακός σε ρυθμό, και την Κυριακή κατάφερε να πάρει τους πρώτους του βαθμούς στη Formula 1. Μετά τον Φερστάπεν, ήταν αναμφίβολα ο πιο χαρούμενος μέσα στην «οικογένεια» της Red Bull.

Επόμενος σταθμός: Μπαχρέιν

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται χωρίς διακοπή με το GP Μπαχρέιν το 3ήμερο 11-13 Απριλίου. Εκεί, στη μέση της ερήμου οι πολύ διαφορετικές συνθήκες – θερμοκρασίες, άμμος, πρόσφυση –θα δοκιμάσουν όχι μόνο τα μονοθέσια, αλλά και την ευελιξία των στρατηγικών. Ο αγώνας της Ιαπωνίας μας υπενθύμισε ότι η Formula 1 του 2025 δεν έχει έναν ξεκάθαρο κυρίαρχο. Έχει όμως ακόμη έναν οδηγό που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Οι επόμενοι αγώνες θα μας δείξουν τι μπορούν να κάνουν οι υπόλοιποι γι’ αυτό.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Κώστας Παστρίμας
Κώστας Παστρίμας

Ο Κώστας Παστρίμας μπήκε στο χώρο της δημοσιογραφίας λίγο πριν από την αλλαγή του αιώνα ως επιμελητής κειμένων σε ημερήσιες εφημερίδες. Λίγο αργότερα πέρασε «μπροστά» από τα κείμενα, γράφοντας κυρίως για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μηχανοκίνητα σπορ και όλα τα σχετικά με αυτά. Από νωρίς πίστεψε στη δύναμη του διαδικτύου, την εποχή που δεν ήταν ούτε κατά διάνοια όσο διαδεδομένο είναι πλέον, «χτίζοντας» τα μέσα που ήταν οι πρωτοπόροι της εποχής τους. Ανήκει στο δυναμικό της Liquid από το 2021.