Το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών θα διεξαχθεί τον Ιούλιο και τον Αύγουστο και θα συνδιοργανωθεί από την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Aν κρίνει κανείς από το Euro 2022 τότε δεδομένα το προσεχές τουρνουά θα είναι το αθλητικό γεγονός που θα κυριαρχήσει το καλοκαίρι.
Το τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο γυναικών, αυτό του 2019, κατέκτησαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στη Γαλλία και με την Αγγλία να έχει τα τελευταία χρόνια μεγάλη δυναμική όλοι περιμένουν τη φετινή πρωταθλήτρια κόσμου. Αλλά ενώ οι προαναφερθείσες διοργανώσεις είναι περισσότερα γνωστές, οι φίλαθλοι δεν ενδιαφέρονταν πάντα τόσο πολύ για το ποδόσφαιρο γυναικών όσο τα τελευταία χρόνια.
Τα στατιστικά μιλούν από μόνα τους. Σύμφωνα με τη FIFA, συνολικά 1,12 δισεκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν την επίσημη μετάδοση του παγκοσμίου κυπέλλου 2019 σε όλες τις πλατφόρμες. Ο μέσος αριθμός τηλεθεατών διπλασιάστηκε σε σχέση με το προηγούμενο τουρνουά. Και το Euro Γυναικών 2022 το παρακολούθησαν 365 εκατομμύρια παγκοσμίως, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική οργάνωση UEFA. Ο αριθμός αυτός ήταν διπλάσιος από τον αντίστοιχο του προηγούμενου τουρνουά του 2017. Εκτός από τους θεατές, οι χορηγίες για τον γυναικείο αθλητισμό αυξήθηκαν κατά 20% το 2022- γεγονός που δείχνει ότι τα brands είναι πρόθυμα να τον υποστηρίξουν.
Πώς φτάσαμε λοιπόν εδώ; Όχι τυχαία.
Η Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία της Αγγλίας (FA) ξεκίνησε μια στρατηγική για να ενισχύσει το άθλημα και να κάνει πιο ευχάριστη την θέασή του. Μιλώντας για τη στρατηγική σε δήλωσή της, η Σου Κάμπελ, διευθύντρια του γυναικείου ποδοσφαίρου της FA, δήλωσε: «Όταν ξεκινήσαμε τη στρατηγική μας για τις γυναίκες και τα κορίτσια, Inspiring Positive Change, τον Οκτώβριο του 2020, οκτώ μήνες μέσα σε μια παγκόσμια πανδημία, δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε τα απίστευτα δύο χρόνια που βρίσκονταν μπροστά μας. Ενώ τα πράγματα στον κόσμο έχουν αλλάξει, εμείς παραμείναμε σταθεροί στην πεποίθησή μας ότι το ποδόσφαιρο έχει τη δύναμη να αλλάξει ζωές προς το καλύτερο και να βελτιώσει τις ευκαιρίες για τα κορίτσια και τις γυναίκες σε ολόκληρη την κοινωνία».
Η επιτυχία έγινε εξίσου σημαντική με τη στρατηγική. Η κατάκτηση του Euro 2022 από τις Lionesses, ενίσχυσε το προφίλ του ποδοσφαίρου γυναικών στην «ποδοσφαιρομάνα» Αγγλία, καθιστώντας το ακόμα πιο δημοφιλές. Και με τη μεγαλύτερη δημοτικότητα ήρθε περισσότερη χρηματοδότηση, η οποία με τη σειρά της αύξησε την αναγνωρισιμότητα του ποδοσφαίρου γυναικών. Κι έτσι ο κύκλος συνεχίζεται...
«Η δύναμη του γυναικείου ποδοσφαίρου ήταν εμφανής στις 31 Ιουλίου 2022, μια μέρα που θα μείνει για πολύ καιρό στη μνήμη όλων μας. Ένας από τους στόχους της στρατηγικής ήταν να "κερδίσουμε ένα μεγάλο τουρνουά", αλλά κανείς μας δεν μπορούσε να φανταστεί τον αντίκτυπο της νίκης σε ένα εγχώριο τουρνουά», πρόσθεσε η Κάμπελ.
«Όταν οι Lionesses σήκωσαν το τρόπαιο του Women's EURO στο στάδιο Wembley μπροστά σε 87.000 φιλάθλους, ήταν μια στιγμή μεγάλης χαράς, αλλά ήταν επίσης μια στιγμή μεγάλης ευκαιρίας. Η αντίδραση στην επιτυχία αυτή και ο τρόπος με τον οποίο ξεπέρασε την κοινωνία μάς έδωσε μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία να αλλάξουμε το μέλλον του ποδοσφαίρου γυναικών για πάντα. Έδωσε ώθηση στη στρατηγική μας με τη ζήτηση να αυξάνεται ακριβώς πάνω από το παιχνίδι. Είδαμε περισσότερα κορίτσια να βγαίνουν μπροστά για να παίξουν, περισσότερους φιλάθλους να γεμίζουν τα γήπεδά μας και νέους εμπορικούς εταίρους να θέλουν να γίνουν μέρος αυτού του μεγάλου κινήματος αλλαγής».
Εν τω μεταξύ, σε άρθρο της, η αθλητική επιστήμονας Δρ. Τζούλια Γουέστ επισήμανε επίσης ότι η αυξημένη έκθεση του γυναικείου ποδοσφαίρου στον κόσμο μέσω των μέσων ενημέρωσης ενισχύει το άθλημα. «Η δωρεάν μετάδοση αγώνων και τα διαδικτυακά κανάλια έχουν επίσης συμβάλει στην αύξηση του status του γυναικείου παιχνιδιού. Η παρακολούθηση προσιτών αγώνων φέρνει τακτικά παίκτριες και ομάδες στο σπίτι σας και δημιουργεί δεσμούς μεταξύ των φιλάθλων. Οι παίκτρες γίνονται οικεία ονόματα. Ακόμα και όσοι δεν παρακολουθούν ή δεν υποστηρίζουν ποδόσφαιρο θα γνωρίζουν τα ονόματα περισσότερων παικτρών από ό,τι νομίζουν».
Και πρόσθεσε: «Η επιτυχία των εθνικών ομάδων γυναικών σε διάφορα αθλήματα βοηθά επίσης στο να αναδεικνύονται τα επιτεύγματα των Lionesses στα δελτία ειδήσεών μας πιο τακτικά. Πιθανώς η χειρότερη τακτική κάλυψη γίνεται στα έντυπα μέσα ενημέρωσης, με εξαίρεση την αναφορά μας για τον τίτλο του πρωταθλήματος του Euro 2022. Η συνεχής ροή δημοσιεύσεων, απόψεων και αποτελεσμάτων διατηρεί το παιχνίδι και τις εξελίξεις του στην τρέχουσα μνήμη. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον και την επιτυχία των ανταγωνιστικών ομάδων και πρωταθλημάτων, καθώς παρέχει μια πλατφόρμα για περαιτέρω επενδύσεις».
Είναι σαφές, λοιπόν, ότι η δημοτικότητα του ποδοσφαίρου γυναικών βρίσκεται σε άνοδο και άπαντες αναμένουν το προσεχές Παγκόσμιο Κύπελλο για ένα ακόμα step up.