Ενόψει του Australian Open 2024, του πρώτου Grand Slam της χρονιάς, η πλατφόρμα fansearch.com, που ειδικεύεται στην ανάλυση των δημιουργών διαδικτυακού περιεχομένου (content creators), παρακολούθησε τις κορυφαίες τενίστριες του κόσμου, τις αλληλεπιδράσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τους followers τους και το εισόδημα που προκύπτει από τις αθλητικές τους επιτυχίες στο τουρ.
Η μελέτη εστιάζει στη διαδικτυακή δημοτικότητα των πιο ακριβοπληρωμένων αθλητριών του τένις και στον αριθμό των ακολούθων στα social media, αποκαλύπτοντας ότι τα χρήματα και η επιτυχία δεν συσχετίζονται απαραίτητα με τους φαν, όπως γράφει το Insidethegames.
Η πιο κορυφαία από άποψη οικονομικών απολαβών, τενίστρια του τουρ, είναι η Βικτόρια Αζαρένκα, η οποία έχει κερδίσει περισσότερα από 36 εκατομμύρια δολάρια. Η Λευκορωσίδα ήταν πρώτη στην κατάταξη της WTA για 51 εβδομάδες, μεταξύ 2012 και 2013, αλλά δεν είναι η πιο δημοφιλής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς έχει μόλις 730.000 followers στo Instagram. Από την άλλη πλευρά, η Γιαπωνέζα τενίστρια Ναόμι Οσάκα, η οποία έχει κερδίσει τέσσερα Grand Slam, ξεχωρίζει όχι μόνο για την επιτυχία της στα κορτ αλλά και για την αναλογία των ακολούθων της.
Η Οσάκα, η πρώτη Ασιάτισσα που έφτασε στην κορυφή της κατάταξης του γυναικείου τένις στο απλό, έχει περισσότερους από 2,7 εκατομμύρια followers και 493.000 μηνιαίες αναζητήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ έχει κερδίσει 21.177.252 δολάρια. Η σχέση μεταξύ των κερδών της Οσάκα (τα οποία είναι στενά συνδεδεμένα με την αθλητική της επιτυχία) και των ακολούθων της είναι εντυπωσιακή, με αναλογία 0,127 ακολούθους ανά κερδισμένο δολάριο. Η Αζαρένκα, από την άλλη πλευρά, έχει 0,020 followers ανά δολάριο σε έπαθλα.
Πέρα από τα μαθηματικά, ο αριθμός των ακολούθων δεν σχετίζεται απαραίτητα με την αθλητική επιτυχία, καθώς η Οσάκα έχει σχεδόν τέσσερις φορές περισσότερους ακόλουθους από την Αζαρένκα με μόλις τα μισά χρηματικά έπαθλα.
Αυτή η σχέση είναι κρίσιμη για τα μεγάλα εμπορικά brand και τους χορηγούς του τένις. Μέχρι πριν από 15 χρόνια, η αντανάκλαση ενός brand μπορούσε να φανεί σε παραδοσιακές καμπάνιες ή παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, συνήθως με φωτογραφίες, βίντεο, πανό ή χορηγούς σε διαφημιστικές πινακίδες. Αυτή η πραγματικότητα έχει αλλάξει εντελώς και η έκθεση των αθλητών/τριών πραγματοποιείται τόσο κατά τη διάρκεια των αγώνων όσο και, ακόμη περισσότερο, εκτός αυτών στις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτό που προκύπτει από τη μελέτη είναι πως δεν είναι πλέον απαραίτητο να κερδίσει κανείς τους περισσότερους αγώνες ή να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης για τις περισσότερες εβδομάδες για να μπορέσει να έχει μεγάλους χορηγούς ή να προωθήσει ένα προϊόν.
Ενδεικτικά τα στατιστικά κορυφαίων παικτριών τένις όπως προέκυψαν από το fansearch.com:
Βικτόρια Αζαρένκα (Λευκορωσία)
Έσοδα: 36.650.719 δολάρια
Followers στο Instagram: Ακολουθητές στο Instagram:732,592
Μηνιαίες αναζητήσεις: 86.3 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο22
Αντζελίκ Κέρμπερ (Γερμανία)
Έσοδα: 31.886.468 δολάρια.
Followers στο Instagram: 658,516
Μηνιαίες αναζητήσεις: 30.8 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: No657
Καρολίνα Πλίσκοβα (Τσεχία)
Έσοδα: 25.356.224 δολάρια.
Followers στο Instagram: 441,000
Μηνιαίες αναζητήσεις: 20.3 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: No37
Ίγκα Σβιόντεκ (Πολωνία)
Έσοδα: 24.592.763 δολάρια.
Followers στο Instagram: 1,423,831
Μηνιαίες αναζητήσεις: 1.15 εκατομμύρια
Παγκόσμια κατάταξη: Νο1
Ελίνα Σβιτολίνα (Ουκρανία)
Έσοδα: 22.876.442 δολάρια.
Followers στο Instagram: 1,460,652.
Μηνιαίες αναζητήσεις: 230 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο23
Ναόμι Οσάκα (Ιαπωνία)
Έσοδα: 21.177.252 δολάρια.
Followers στο Instagram: 2.706.246.
Μηνιαίες αναζητήσεις: 493 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο833
Αρίνα Σαμπαλένκα (Λευκορωσία)
Έσοδα: 20.377.563 δολάρια.
Followers στο Instagram: 1,203,758.
Μηνιαίες αναζητήσεις: 664 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο2
Σλόαν Στέφενς (ΗΠΑ)
Έσοδα: 17.972.351 δολάρια.
Followers στο Instagram: 584,208.
Μηνιαίες αναζητήσεις: 139 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο43
Μάντισον Κιζ (ΗΠΑ)
Έσοδα: 17.366.870 δολάρια.
Followers στο Instagram: 243.164
Μηνιαίες αναζητήσεις: 211 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο18
Καρολίν Γκαρσία (Γαλλία)
Έσοδα: 16.931.236 δολάρια.
Followers στο Instagram: 273.882.
Μηνιαίες αναζητήσεις: 227 χιλιάδες
Παγκόσμια κατάταξη: Νο20