Για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που θέλει να επιδείξει την αντοχή των οχημάτων της, ειδικά αν μιλάμε για SUV και γενικά αυτοκίνητα μεγάλου όγκου, ιδανικό πεδίο προβολής είναι τα Rally-Raid. Οι εκτός δρόμου μαραθώνιοι, σε δύσβατα, ενίοτε απροσπέλαστα αλλά πάντα απαιτητικά εδάφη.
Και αποκορύφωμα σε αυτό το εγχείρημα, είναι πάντα ο Ράλλυ Ντακάρ - μία απίστευτη περιπέτεια για ανθρώπους και μηχανές, συγκεντρώνει κάθε χρόνο, εδώ και 40 χρόνια, πάνω από 500 συμμετοχές από 60 εθνικότητες. Σε όποιο κομμάτι του πλανήτη κι αν «τρέχει».
Ξεκίνησε ως δοκιμασία με εκκίνηση στο Παρίσι και τερματισμό στο ομώνυμο λιμάνι της Σενεγάλης, έπειτα απλώθηκε σε όλη την αφρικανική ήπειρο, προτού μεταπηδήσει για λόγους ασφαλείας στη Νότια Αμερική. Έμεινε εκεί μία δεκαετία κι από το 2020, έχει ανοίξει το τρίτο του κεφάλαιο, στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα τη Σαουδική Αραβία.
Εκεί λοιπόν η Dacia αποφάσισε να εμπλακεί από το 2025, μπαίνοντας πρώτα για «ζέσταμα» σε επιλεγμένα Ράλλυ το 2024. Αυτή είναι η μία είδηση. Η δεύτερη είναι πως παρά το μεγαλεπήβολο σχέδιο αυτής της σπουδαίας εισόδου στην απόλυτη αγωνιστική «Οδύσσεια», η Dacia σπάει τα στερεότυπα και θα δώσει το ένα από τα δύο T1+ αγωνιστικά της σε μία γυναίκα.
Ο λόγος για τη Κριστίνα Γκουτιέρες Χερέρο, το νέο μεγάλο ταλέντο σε αυτού του είδους τους αγώνες! Το 2017, σε ηλικία μόλις 31 ετών, έγινε η πρώτη Ισπανίδα που τερμάτισε στο Ράλλυ Ντακάρ αγωνιζόμενη στην κατηγορία των αυτοκινήτων.
Από το 2021 τρέχει στην κατηγορία T3 Lightweight και εκεί βρήκε το στοιχεία της αφού έγινε μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού, μετά τη Γιούτα Κλάινσμιντ το 2005, που κέρδισε ειδική διαδρομή!
Την επόμενη χρονιά ανέβηκε στο βάθρο ενώ φέτος, παρά τα τεχνικά προβλήματα στο αγωνιστικό της, πήρε δύο ειδικές διαδρομές και τερμάτισε τέταρτη! Όχι κι άσχημα. Καθόλου άσχημα.
Όμως δεν της αρκούσε να τρέχει μία φορά το χρόνο – κι ας είναι ένας εφιάλτης δύο εβδομάδων το Ράλλυ Ντακάρ. Η Γκουτιέρες επιλέχθηκε για το θεσμό της Extreme E που πάτησε πέρυσι για πρώτη φορά γκάζι. Με ηλεκτρικά SUV, που μάχονται εκεί που δεν υπάρχει δρόμος, σε απομακρυσμένες περιοχές όπου είναι έκδηλες οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Θεσμός που θέλει να κάνε ντόρο γύρω από τα στραβά που κάνουμε σε τούτο τον πλανήτη.
Όμως η Κριστίνα έκανε ντόρο με τα καλά της. Δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα το 2021 με 6 νίκες, τίτλος το 2022. Είναι το αστέρι του θεσμού, είναι το αστέρι των rally-raid, είναι βασική επιλογή της Dacia στο κυνήγι του ονείρου.Το άλλο πρωτότυπο θα το οδηγεί ο teammate της στην Extreme Ε την προηγούμενη διετία, ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ράλλυ, Σεμπαστιέν Λεμπ
Κι αυτά, σε μία ακραία αλλά ευαισθητοποιημένη οικολογικά περιπέτεια, όπου το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Dacia θα κινείται με συνθετικό καύσιμο.