Το Rallycross αποτελεί ένα εντυπωσιακό αγωνιστικό θεσμό που παντρεύει τα καλά δύο κόσμων. Με θηρία που προέρχονται από τον κόσμο των ράλλυ και θυμίζουν WRC, αλλά αγωνίζονται σε μικτού οδοστρώματος πίστες (χώμα και άσφαλτος). Σα να βλέπεις τους μονομάχους του Ράλλυ Ακρόπολις, όλους μαζί στο δρόμο. Να στριμώχνονται, να συγκρούονται, να στραπατσάρουν τα αγωνιστικά (και ενίοτε τους εγωισμούς) τους, κυνηγώντας την επιτυχία.
Πολλοί υψηλού επιπέδου οδηγοί έχουν περάσει από το θεσμό, κάποιοι τρέχουν ακόμα εκεί. Από τον Σεμπαστιέν Λεμπ και τον Γιόχαν Κριστόφερσον, μέχρι τον Πέτερ Σολμπεργκ ή τον αδικοχαμένο Κεν Μπλοκ.
Όμως σε αυτή την παθιασμένη σχάρα εκκίνησης, υπάρχουν συχνά-πυκνά και γυναίκες. Μάλιστα, στον τελευταίο αγώνα, στο Έστερινγκ, πάτησε γκάζι και η πρώτη Κινέζα οδηγός αγώνων που πήρε εκκίνηση στο συγκεκριμένο θεσμό. Τη λένε Ζανγκ Γιαν και συμμετείχε στην κατηγορία RX2, αγωνιζόμενη με τη RuiSi Racing.
Η πρόκληση ήταν τεράστια. Έπρεπε να επιβιώσει σε έναν άκρως ανταγωνιστικό θεσμό, σε αγωνιστική διαδρομή άγνωστη, αναγκαζόμενη να προσαρμοστεί άμεσα σε ένα ολοκαίνουριο «γραφείο»: το αγωνιστικό Zeroid X1. Ξεκίνησε δυναμικά, παρότι είχε εξ αρχής θέσει ρεαλιστικό στόχο: «Ελπίζω να τερματίσω, να το απολαύσω και να μαζέψω εμπειρίες».
Η προσπάθειά της έλαβε πρόωρο και επίπονο τέλος, μετά από ένα ατύχημα την τελική ημέρα της δράσης. Όμως η Γιαν δεν ήταν “ηττημένη”. Αυτή ήταν μόνο η αρχή για εκείνη. Έχοντας ήδη 15 χρόνια στους αγώνες, με επιτυχίες σε θεσμούς όπως η UK Formula Ford και το Ισπανικό πρωτάθλημα Formula BMW, έχει γράψει αρκετά κεφάλαια στην αγωνιστική της ιστορία.
Η προσωρινή επιστροφή στην Κίνα και ο νέος της ρόλος ως παρουσιάστρια τηλεοπτικών εκπομπών, δεν την γέμιζε. Ήθελε να νιώσει ξανά την αδρεναλίνη και το Rallycross ήταν ο ιδανικός Δούρειος Ίππος για να μπει στην Τροία της. Και ανοίγοντας δρόμους ως η πρώτη Κινέζα σε αυτό το χώρο, να εμπνεύσει κορίτσια στην χώρα της,
«Μέσω της συμμετοχής μου στο Rallycross, θέλω να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η αγάπη των συμπατριωτών μου για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και να γνωρίσουν όσο γίνεται περισσότεροι τις δυνατότητες συμμετοχής σε διεθνείς θεσμούς. Θέλω να συνεισφέρω στην ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Κίνα και να βοηθήσω να έχουμε περισσότερες Κινέζες οδηγούς αγώνων τα επόμενα χρόνια», είπε ο Γιαν.
Και στο πλαίσιο των παραπάνω, ευελπιστεί όπως πήγε εκείνη στο Rallycross, να πάει και το Rallycross σε εκείνη. Πραγματοποιώντας έναν αγώνα του 2024 στην Κίνα.