GP Αζερμπαϊτζάν: Νικητής ο Πέρεζ σε ένα δραματικό αγώνα (vid)

GP Αζερμπαϊτζάν: Νικητής ο Πέρεζ σε ένα δραματικό αγώνα (vid)
Ο Σέρτζιο Πέρεζ πήρε στο Αζερμπαϊτζάν την πρώτη του νίκη με τη Red Bull ενώ Φερστάπεν και Χάμιλτον δεν βαθμολογήθηκαν

Το GP του Αζερμπαϊτζάν στους δρόμους του Μπακού τα είχε όλα: δράμα, ανατροπές, ατυχήματα και έναν ανέλπιστο νικητή. Ο Σέρτχιο Πέρεζ πήρε μια σπουδαία νίκη, που ήταν η πρώτη του με την ομάδα της Red Bull σε έναν αγώνα που οι «Ταύροι» έδειχναν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο. Στη 2η θέση βρέθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ με την Aston Martin, ανεβαίνοντας ύστερα από πολύ καιρό στο βάθρο, και στην 3η θέση ο Πιέρ Γκασλί με την Alpha Tauri, που επίσης έκανε σπουδαίο αγώνα. Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε ένα τραγικό λάθος στην επανεκκίνηση τρεις γύρους πριν από το τέλος και αντί για μια θέση στο βάθρο, φεύγει από το Αζερμπαϊτζάν με μηδενική συγκομιδή, όπως και η ομάδα της Mercedes.

Το μεγαλύτερο θέμα συζήτησης όμως ήταν η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν ύστερα από αστοχία του πίσω ελαστικού 5 γύρους πριν από το τέλος και ενώ βρισκόταν με άνεση στην πρώτη θέση του αγώνα. Λίγους γύρους νωρίτερα ακριβώς με τον ίδιο τρόπο είχε εγκαταλείψει και ο Λανς Στρολ και αυτό ξεκίνησε μεγάλη συζήτηση για την ασφάλεια των ελαστικών.

Εκκίνηση

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Λεκλέρ να φεύγει μπροστά, εκμεταλλευόμενος την pole position, μπροστά από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Ήταν φανερό όμως ότι ο Μονεγάσκος με τη Ferrari δεν είχε την ταχύτητα των διωκτών του για να μείνει μπροστά και πολύ νωρίς ο Χάμιλτον τον πέρασε για να του πάρει την πρώτη θέση. Λίγο αργότερα πέρασαν και οι δύο Red Bull, πρώρα με τον Φερστάπεν και έπειτα με τον Πέρεζ, για να ρίξουν τον Λεκλέρ πίσω στην 4η θέση.

Οι Red Bull σε εκέινο το σημείο του αγώνα ήταν ξεκάθαρα τα ταχύτερα μονοθέσια και άρχισαν να καταδιώκουν τον Χάμιλτον. Όταν ήρθε η ώρα του πρώτου pit stop ο Χάμιλτον μπήκε πρώτος αλλά το pit stop ήταν αρκετά αργό και όταν στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Φερστάπεν, στην επιστροφή του στην πίστα βρέθηκε μπροστά από τον Βρετανό. Ένα γύρο αργότερα το ίδιο έκανε και ο Σέρχιο Πέρεζ, με αποτέλεσμα οι δύο Red Bull να έχουν την 1η και 2η θέση στον αγώνα.

Πιο πίσω ο Λανσ Στρολ είχε ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και έτσι χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει για αλλαγή είχε ανέβει στην 4η θέση. Ο Πιέρ Γκασλί είχε φέρει την AlphaTauri μπροστά από τη Ferrari του Λεκλέρ στην 5η θέση, με τον Μονεγάσκο στην 6η και τους Φέτελ, Τσουνόντα, Νόρις, Μπότας και Ρικιάρντο να ακολουθούν. Ο Κάρλος Σάινθ με την άλλη Ferrari είχε κάνει ένα λάθος και βγήκε εκτός πίστας, για να πέσει στη 14η θέση.

Η ηρεμία πριν την καταιγίδα

Με τον αγώνα να φτάνει στο μέσον του τα πράγματα στην πίστα καταλάγιασαν. Μια προσπάθεια του Χάμιλτον να απειλήσει τον Πέρεζ δεν έφερε αποτέλεσμα και έτσι ο Μαξ Φερστάπεν απολάμβανε μιαν άνετη πρωτοπορία, έχοντας πίσω του για «προστασία» τον ομόσταβλό του στη 2η θέση, ενώ ο Χάμιλτον έδειχνε να συμβιβάζεται με την 3η θέση. Το ίδιο ουσιαστικά συνέβαινε σε όλες τις θέσεις της πρώτης 10άδας. Πιο πίσω όμως το ενδιαφέρον συγκέντρωσε η μάχη του Κάρλος Σάινθ με τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο νεαρός Ισπανός έφτασε γρήγορα πισω από τον βετεράνο μέντορά του και τον πέρασε στην ευθεία για να πάρει μόλις τη 12η θέση.

Το «αναπόφευκτο» Safety Car ήρθε στον 31ο γύρο του αγώνα, όταν ο Λανς Στρολ, που δεν είχε ακόμα αλλάξει ελαστικά, έχασε τον έλεγχο της Aston Martin με πολύ μεγάλη ταχύτητα και χτύπησε στον τοίχο. Ο Καναδός ευτυχώς δεν χτύπησε καθόλου αλλά το κατεστραμμένο μονοθέσιο έμεινε στην μέση της πίστας ενώ είχε σκορπίσει συντρίμμια σε αρκετά μεγάλη απόσταση. Η έξοδος αυτό προκλήθηκε από αστοχία του πίσω αριστερά ελαστικού.

Η εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας σήμαινε ότι οι διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς μηδενίστηκαν. Αρκετοί από τις πιο πίσω θέσεις εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός και μπήκαν για αλλαγή ελαστικών ενώ για τους πρωτοπόρους η επανεκκίνηση απέκτησε μεγάλη σημασία. Όταν το SC έφυγε από την πίστα ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε καλύτερα από όλους και διατήρησε άνετα την πρώτη θέση. Ο Πέρεζ δέχτηκε μεγάλη πίεση από τον Χάμιλτον αλλά κράτησε τη 2η θέση από τον Βρετανό της Mercedes.

Το πλεονέκτημα το είχε ο Σεμπάστιαν Φέτελ, που είχε τα φρεσκότερα ελαστικά από όλους και το εκμεταλλεύτηκε, περνώντας πρώτα τον Λεκλέρ και έπειτα τον Γκασλί για να ανέβει στην 4η θέση. Πιο πίσω ακολούθησαν οι Τσουνόντα, Νορις, Σάινθ και Ρικιάρντο, που όμως έδινε μεγάλη μάχη με τον Αλονσο, ο οποίος κατά τη διάρκεια του SC είχε αλλάξει ελαστικά. Ο Μπότας πήγαινε από το κακό στο χειρότερο, καθώς έχασε άλλη μία θέση από τον Τζιοβινάτσι και έπεσε στην 14η.

Η καταστροφή

Κι ενώ όλα έδειχναν να πηγαίνουν πρίμα για τον Φερστάπεν, 5 γύρους πριν από το τέλος ήρθε η καταστροφή. Όπως έγινε νωρίτερα με τον Στρολ, το πίσω αριστερό ελαστικό κλάταρε στο μέσο της μεγάλης ευθείας και η Red Bull του Ολλανδού χτύπησε στον τοίχο, στερώντας του μια σχεδόν σίγουρη νίκη. Δύο γύρους αργότερα -και τρεις γύρους πριν από το τέλος- βγήκε και η κόκκινη σημαία και ο αγώνας διακόπηκε.

Έπειτα από μια μακρά διακοπή, κατά τη διάρκεια της οποίας όσοι οδηγοί συνέχιζαν στον αγώνα μπορούσαν να αλλάξουν ελαστικά, τα μονοθέσια ξαναστήθηκαν στην εκκίνηση για έναν αγώνα sprint διάρκειας τριών γύρων. Πρώτος ο Πέρεζ, δίπλα του ο Χάμιλτον και πίσω του οι Φέτελ και Γκασλί. Ο Πέρεζ διατήρησε την πρώτη θέση αλλά ο Χάμιλτον πίσω του έκανε την προσπάθεια να περάσει αλλά δεν τα κατάφερε και βρέθηκε εκτός πίστας και τελευταίος στην κατάταξη.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ το εκμεταλλεύτηκε και πέρασε 2ος, ενώ ο Πιερ Γκασλί, ύστερα από μάχη με τον Λεκλέρ πήρε την 3η θέση στο βάθρο. Ο Σαρλ Λεκλέρ τερμάτισε 4ος, μπροστά από τους Λάντο Νόρις, Φερνάντο Αλόνσο, Γιούκι Τσουνόντα, Κάρλος Σάινθ, Ντανιελ Ρικιάρντο και Κίμι Ράικονεν.

Μετά το μεγάλο λάθος του Χάμιλτον, η ανατροπή που φαινόταν ότι θα έχουμε στην κορυφή του πρωταθλήματος δεν ήρθε τελικά, με τον Φερστάπεν να μένει πρώτος, τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Χάμιλτον, ενώ ο Πέρεζ πέρασε στην 3η θέση.

Αποτελέσματα GP Αζερμπαϊτζάν

φιναλ

Βαθμολογία Πρωταθλήματος F1

baku

Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

baku

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!