Η φοιτητική ομάδα REM παρουσίασε το Hyperion
Το γνωστό και δραστήριο BMW Riders Club Ελλάδας πραγματοποίησε την ετήσια συνέλευσή του στο Ναύπλιο, υπό την αιγίδα της BMW Motorrad Ελλάδας, και μέσα στις υπόλοιπες εκδηλώσεις υπήρχε μια ιδιαίτερα ξεχωριστή παρουσίαση. Οι φοιτητές μηχανολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας, με έδρα τις Σέρρες, παρουσίασαν την αγωνιστική ομάδα REM και το πρότζεκτ πάνω στο οποίο δουλεύουν, που είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή της πρώτης αγωνιστικής ηλεκτρικής μοτοσικλέτας. Με τη μοτοσικλέτα αυτήν θα πάρουν μέρος στον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent International Competition, η τελική φάση του οποίου θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, στην πίστα Motorland Aragon στις 15-18 Ιουλίου.
Έχοντας ως βασικό χορηγό και συμπαραστάτη την BMW Motorrad Ελλάδας, οι ταλαντούχοι φοιτητές ετοιμάζονται για το Aragon. Εκεί που η ομάδας τους, η REM (Racing Electric MotoStudent), που διοργανώνεται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας (FIM), θα ανταγωνιστεί με τις άλλες ομάδες πανεπιστημίων από όλο τον κόσμο και θα κριθούν όχι μόνο για την απόδοση της μοτοσικλέτας στον αγώνα αλλά και γενικότερα για το στήσιμο και τη λειτουργία της αγωνιστικής ομάδας.
Η χειροποίητη Hyperion
Στο Ναύπλιο λοιπόν είδαμε για πρώτη φορά την -υπό κατασκευή ακόμα- μοτοσικλέτα, που ονομάζεται Hyperion. Οι προδιαγραφές των μοτοσικλετών του διαγωνισμού είναι πολύ κοντά σε εκείνες που ισχύουν για τις μοτοσικλέτες που τρέχουν στην κατηγορία Μοτο3 του MotoGP. Το σημαντικό είναι ότι εκτός από κάποια στάνταρ εξαρτήματα που προσφέρονται από τη διοργάνωση, ο σχεδιασμός και η κατασκευή της Hyperion γίνεται εξολοκλήρου από τους φοιτητές, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας είναι αρκούντως εντυπωσιακά. Το πλαίσιό της είναι υβριδικό, με ένα κομμάτι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα που στο εσωτερικό του έχει μια κυψελοειδή δομή από συνθετικό υλικό και ένα χυτό κομμάτι αλουμινίου, ενώ ζυγίζει μόλις 55 κιλά. Ψαλίδι, τιμονόπλακες και ηλεκτροκινητήρας επίσης κατασκευάζονται στο πανεπιστήμιο. Το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας, όταν προστεθούν οι μπαταρίες και το φέρινγκ (δεν ήταν διαθέσιμα στην παρουσίαση αλλά είναι σχεδόν έτοιμα στο εργαστήριο) θα βρίσκεται γύρω στα 115 κιλά. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα θα είναι 57 ίπποι ενώ η μοτοσικλέτα θα μπορεί να φτάνει στη μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ/ώρα. Η εμβέλεια της μπαταρίας καθορίζεται από το μήκος του αγώνα, αλλά σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης υπολογίζεται περίπου στα 50 χλμ.
Ένας μεγάλος διαγωνισμός
Όπως προαναφέρθηκε, η ομάδα θα κριθεί όχι μόνο για την απόδοσή της αλλά και για την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας της. Έτσι, μαζί με το σχεδιασμό και την κατασκευή της μοτοσικλέτας προβλέπεται και η κατάρτιση και υποβολή βιώσιμου business plan ενώ στα μέλη της εκτός από τους μηχανικούς και αεροδυναμιστές υπάρχει και υπεύθυνος marketing.
Τα μέλη της ομάδας REM έδειξαν στην παρουσίαση ότι διαθέτουν όλο το «πακέτο». Είναι μια ομάδα νέων και ταλαντούχων ανθρώπων, που έχουν γνώσεις, ικανότητες, πάθος και επαγγελματισμό για το πρότζεκτ που έχουν αναλάβει και εντυπωσίασαν τους παρευρισκόμενους. Υπερπολύτιμος χορηγός στην προσπάθειά τους είναι χωρίς αμφιβολία η BMW Motorrad Ελλάδας, και ιδιαίτερα ο επικεφαλής της Γιάννης Δουλγερίδης, που έχει αγκαλιάσει το πρότζεκτ και το υποστηρίζει όχι μόνο υλικά αλλά με όλη τη δύναμη που δίνει η στήριξη ενός τόσο μεγάλου οργανισμού.
Ο τελικός του διαγωνισμού MotoStudent International Competition θα πραγματοποιηθεί στις 18 Ιουλίου στην πασίγνωστη από τους αγώνες MotoGP πίστα Motorland Aragon, αλλά ανεξάρτητα από το αποτέλεσμά του η ομάδα REM του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας έχει ήδη κερδίσει.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!