GP Γαλλίας: Μεγαλειώδης νίκη στρατηγικής για Φερστάπεν και Red Bull
- Εκκίνηση
- Ώρα για pit stop
- Ανελέητο κυνηγητό
- Η στρατηγική και πάλι στο προσκήνιο
- Με το γκάζι στο πάτωμα
- Διεκδικητής VS Πρωταθλητή
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
- Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Σε έναν αγώνα για σεμινάριο, ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο θριαμβευτής του GP Γαλλίας, παίρνοντας μια σπουδαία νίκη, που ήρθε ως αποτέλεσμα της δικής του εκπληκτικής οδήγησης και της έξυπνης και αποτελεσματικής στρατηγικής της Red Bull-Honda. Ο Λιούις Χάμιλτον έφερε τη Mercedes του στη 2η θέση του αγώνα αλλά στο τέλος δεν είχε απαντήσεις στον ταχύτερο Φερστάπεν. Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε την 3η θέση και ολοκλήρωσε την επιτυχία για την ομάδα του που τα έκανε όλα σωστά στη Γαλλία.
Εκκίνηση
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε καλά και κράτησε την πρώτη θέση, μπροστά από τους Χάμιλτον και Μπότας Φτάνοντας στην πρώτη στροφή, όμως, έχασε οριακά το φρενάρισμα και βγήκε λίγο εκτός πίστας, δίνοντας στον Χάμιλτον την ευκαιρία να περάσει πρώτος. Αυτό έριξε τον Ολλανδό στη 2η θέση. Πιο πίσω δεν είχαμε σοβαρά συμβάντα, με τον Σέρχιο Πέρεζ να ακολουθεί στην 4η θέση μπροστά από Σάινθ, Κασλί, Λεκλέρ και Αλόνσο. Ο Ρικιάρντο πέρασε τον Νόρις για να πάρει στον πρώτο γύρο την 9η θέση.
Μετά τον ενθουσιασμό του ξεκινήματος τα πράγματα καταλάγιασαν λίγο και οι υπολογιστές των ομάδων άρχισαν να δουλεύουν υπερωρίες, ετοιμάζοντας τη στρατηγική για το πρώτο pit stop. Περνώντας την πρώτη δεκάδα γύρων, τα ελαστικά άρχισαν να φθείρονται και πλησίαζε η ώρα να αλλάξουν. Σε αυτό το διάστημα οι τρεις πρώτοι έμεναν πολύ κοντά μεταξύ τους, με μόλις 3 δευτερόλεπτα να χωρίζουν τους Χάμιλτον, Φερστάπεν και Μπότας. Η μόνη αλλαγή στην κατάταξη ήταν στις τελευταίες θέσεις της 10άδας, όπου οι Ρικιάρντο και Νόρις πέρασαν διαδοχικά τον Αλόνσο.
Ώρα για pit stop
Η πρώτη ομάδα που έκανε την κίνησή της ήταν η Ferrari, με τον Λεκλέρ να μπαίνει στα pit για να αλλάξει τα μεσαία ελαστικά με ένα σετ σκληρών στον 15ο γύρο. Στους επόμενους γύρους το pit lane έγινε το πιο πολυσύχναστο μέρος της πίστας, με όλους τους οδηγούς που ξεκίνησαν με τη μεσαία γόμα να μπαίνουν για να αλλάξουν ελαστικά.
Όταν η σκόνη από όλον αυτόν τον οργασμό δραστηριότητας κατακάθισε, ήρθε η ώρα να δούμε τους κερδισμένους και τους χαμένους από αυτήν τη διαδικασία. Ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Μαξ Φερστάπεν, που μπήκε στα pit ένα γύρο νωρίτερα από τον Χάμιλτον και όταν ο Βρετανός της Mercedes επέστρεψε στην πίστα βρήκε τον Ολλανδό της Red Bull μπροστά του.
Ανελέητο κυνηγητό
Έτσι, μετά τα pit stop των πρωτοπόρων, ο Πέρεζ βρέθηκε στην κορυφή, καθώς ακολουθούσε άλλη στρατηγική ενώ ο Φερστάπεν δεχόταν ασφυκτική πίεση από τις δύο Mercedes που τον ακολουθούσαν σε πολύ μικρή απόσταση. Η κατάσταση δεν άλλαξε όταν ο Πέρεζ έκανε το pit stop του και έπεσε 4ος.
Για τους επόμενους γύρους ο Μαξ Φερστάπεν ένιωθε καυτή την ανάσα του Λιούις Χάμιλτον, που βρισκόταν σε κάθε γύρο μέσα στη ζώνη DRS αλλά δεν μπορούσε να προσπεράσει τον πρωτοπόρο, ενώ λίγο πιο πίσω ο Μπότας παρακολουθούσε από κοντά τις εξελίξεις για να εκμεταλλευτεί τυχόν ευκαιρίες που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν.
Η στρατηγική και πάλι στο προσκήνιο
Καθώς ο αγώνας πλησίαζε προς το τελευταίο κομμάτι του, το ερώτημα ήταν αν τα ελαστικά θα άντεχαν μέχρι το τέλος ή θα χρειάζονταν αλλαγή. Στον ασύρματο ο Φερστάπεν έλεγε στην ομάδα ότι δεν πίστευε ότι θα αντέξουν και αυτήν τη γνώμη είχαν οι Χάμιλτον και Μπότας. Πιο πίσω οι McLaren κέρδιζαν θέσεις και οι Ferrari έχαναν θέσεις, ιδιαίτερα με τον Λεκλέρ, που ήταν ο πρώτος που έκανε αλλαγή ελαστικών στο 14ο γύρο.
Η Red Bull έκανε την πρώτη κίνηση αυτήν τη φορά, καλώντας τον Φερστάπεν στα pit 20 γύρους πριν από το τέλος ,για να αλλάξει τα ταλαιπωρημένα σκληρά ελαστικά του με ένα σετ μεσαίων. Η Mercedes από την άλλη προτίμησε να κρατήσει τους Χάμιλτον και Μπότας στην πίστα, για να προσπαθήσουν να τερματίσουν τον αγώνα με το ίδιο σετ ελαστικών και να κρατηθούν έτσι μπροστά από τον Φερστάπεν
Με το γκάζι στο πάτωμα
Στους επόμενους γύρους ο Φερστάπεν έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να γράφει πολύ γρήγορους γύρους, κυνηγώντας τις δύο Mercedes. Μπροστά του είχε και τον Πέρεζ, που τον άφησε φυσικά να περάσει χωρίς να τον καθυστερήσει.
Πιο πίσω, ο Πέρεζ έκανε καλό αγώνα στην 4η θέση και είχε σχηματίσει τεράστια διαφορά από όσους ακολουθούσαν. Οι δυο McLaren είχαν ανέβει στην 5η και 6η θέση, με τον Νόρις μπροστά από τον Ρικιάρντο, ο Γκασλί ήταν 7ος, ο Αλόνσο έκανε καλύτερο δεύτερο μισό του αγώνα και ήταν 8ος και οι Σάινθ και Φέτελ έκλειναν τη 10άδα.
Έμεναν 10 γύροι για το τέλος του αγώνα όταν ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε πίσω από τον Βάλτερι Μπότας. Τα ελαστικά του Φινλανδού όμως ήταν «τελειωμένα» και παρά την προσπάθειά του δεν κατάφερε να αμυνθεί αποτελεσματικά απέναντι στον Ολλανδό, που ένα γύρο αργότερα βρισκόταν μπροστά του και στο κυνήγι του Χάμιλτον.
Διεκδικητής VS Πρωταθλητή
Όση ώρα ο Φερστάπεν προσπαθούσε να «εξαφανίσει» τη διαφορά και να φτάσει τον Χάμιλτον, ο Πρωταθλητής έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα από όλους. Χωρίς να κάνει συμβιβασμούς στο ρυθμό του, διατηρούσε τα ελαστικά του σε όσο μπορούσε καλύτερη κατάσταση για να μπορεί να αμυνθεί στους τελευταίους γύρους.
Ενώ περιμέναμε τη μεγάλη μάχη, ο Σέρχιο Πέρεζ είχε φτάσει πίσω από τον Μπότας και τον πέρασε για να πάρει την 3η θέση και να ανέβει στο βάθρο για δεύτερο αγώνα στη σειρά. Πιο πίσω οι Aston Martin των Φέτελ και Στρολ μπήκαν στους βαθμούς, ανεβαίνοντας στην 9η και 10η θέση.
Δύο γύρους πριν από το τέλος ο Φερστάπεν έφτασε τον Χάμιλτον και μπήκε μέσα στη ζώνη DRS. Το τέλος της ευθείας κατάφερε να περάσει στην πρώτη θέση και ένα γύρο αργότερα είδε την καρό σημαία να πέφτει μπροστά του και να παίρνει μια σπουδαία νίκη, που ανήκει κατά το ήμισυ στην αλάνθαστη οδήγησή του και κατά το άλλο μισό στην καταπληκτική στρατηγική της ομάδας του. Ο Λιούις Χάμιλτον πήρε τη 2η θέση και ο Σέρχιο Πέρεζ ολοκλήρωσε το πολύ καλό ομαδικό αποτέλεσμα για τη Red Bull παίρνοντας την 3η θέση.
Μετά το τέλος του GP Γαλλίας η διαφορά ανάμεσα στον Φερστάπεν, που εξακολουθεί να προηγείται στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Οδηγών, και στον Χάμιλτον ανέβηκε στους 12 βαθμούς. Επόμενος αγώνας είναι το GP Αυστρίας, στην έδρα της Red Bull, σε μία εβδομάδα.
Αποτελέσματα GP Γαλλίας
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA | 131 |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 119 |
3 | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA | 84 |
4 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 76 |
5 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 59 |
6 | Charles Leclerc | FERRARI | 52 |
7 | Carlos Sainz | FERRARI | 42 |
8 | Pierre Gasly | ALPHATAURI HONDA | 37 |
9 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 34 |
10 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN MERCEDES | 30 |
11 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 17 |
12 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 12 |
13 | Lance Stroll | ASTON MARTIN MERCEDES | 10 |
14 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA | 8 |
15 | Kimi Räikkönen | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 |
16 | Antonio Giovinazzi | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 1 |
17 | George Russell | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
18 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 0 |
19 | Nikita Mazepin | HAAS FERRARI | 0 |
20 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
1 | RED BULL RACING HONDA | 215 |
2 | MERCEDES | 178 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 110 |
4 | FERRARI | 94 |
5 | ALPHATAURI HONDA | 45 |
6 | ASTON MARTIN MERCEDES | 40 |
7 | ALPINE RENAULT | 29 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 2 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!