Η Red Bull θέλει να καθυστερήσουν οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες

Η Red Bull θέλει να καθυστερήσουν οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες
Η Red Bull επιθυμεί να σχεδιαστοπυν από λευκό χαρτί και να καθυστερήσουν ένα χρόνο οι νέες κινητήριες μονάδες της Formula 1, που είναι προγραμματισμένες για το 2025.

Οι νέοι κινητήρες αναμένεται να κάνουν την εμφάνιση τους στη Formula 1 το 2025, όμως η Red Bull μέσω του επικεφαλής της, Κρίστιαν Χόρνερ θέλει να καθυστερήσουν ακόμα περισσότερο. Οι υβριδικοί turbo κινητήρες παρουσιάστηκαν το 2014, αλλάζοντας την εικόνα της Formula 1 για πάντα.

Οι τωρινοί κινητήρες 1.6 λίτρων έχουν χαρακτηριστεί αρκετά περίπλοκοι για τους κατασκευαστές, με το κόστος τους να είναι πολύ μεγάλο για την εξέλιξη. Η Honda έγινε ο μοναδικός κατασκευαστής που εισήλθε μετά την εφαρμογή των νέων κανονισμών, όμως αποχωρεί στο τέλος του 2021. Ως αποτέλεσμα απομένουν και πάλι μόνες τους οι Mercedes, Ferrari και Renault, με τη Red Bull ωστόσο να φτιάχνει το δικό της κινητήρα.

Το όραμα του Χόρνερ

Ο επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, μιλά για την επιθυμία της Red Bull να καθυστερήσουν τώρα οι επόμενης γενιάς κινητήρες στη Formula 1. «Πρέπει να ξεκινήσουμε από λευκό χαρτί. Θα προτιμούσα να πάρουμε περισσότερο χρόνο και να παρουσιάσουμε κάτι εντυπωσιακό, διαφορετικό με το σήμερα και σχετικό με την τεχνολογία, όπου συνάδει με κριτήρια κόστους, απόδοσης και θα προσφέρουν υγιή ανταγωνισμό. Δεν μπορούμε επίσης να μην λάβουμε υπόψη τον ήχο. Σε αυτά τα κριτήρια πρέπει εστιάσουμε και είναι κρίμα να συνεχίσουμε με έναν πολύ ακριβό κινητήρα τον οποίο θα προσπαθήσουμε να τον κάνουμε πιο φθηνό. Υπάρχει μια μεγάλη ευκαιρία, ειδικά αν πρόκειται για το 2026, να είχαμε έναν κινητήρα, ο οποίος θα είναι βιώσιμος, φιλικός προς το περιβάλλον και θα λειτουργεί με βιοκαύσιμο».

Η F1 το 2020 παρουσίασε πλάνο στο οποίο επιθυμεί να κάνει το σπορ ακόμα πιο φιλικό στο περιβάλλον. Τα βιοκαύσιμα και η ηλεκτρική ενέργεια θα αποτελέσουν βασικό πυλώνα του νέου κινητήρα. Οι συζητήσεις για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η F1 ξεκίνησαν το περασμένο σαββατοκύριακο στο πλαίσιο του GP Αυστρίας.

 

Επιπλέοι στόχοι

Ο Χόρνερ πιστεύει πως η F1 πρέπει να αποφύγει το ενδεχόμενο να αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος εξέλιξης όπως έγινε με τους τωρινούς κινητήρες. «Εάν υπάρχουν ορισμένα στάνταρ κομμάτια για όλους, τότε το κόστος ελέγχεται. Φυσικά οι τωρινοί κινητήρες είναι πολύ ακριβοί και δεν έχω δει κάποια λύση στις συζητήσεις έως τώρα που είχα. Δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί κάποιου είδος έλεγχος κόστους, είναι αρκετά δύσκολο στους κινητήρες. Εάν ξεκινήσουμε από λευκό χαρτί στο οποίο μπορεί να ελέγχεται η εξέλιξη στο δυναμόμετρο για παράδειγμα ευνοεί την εφευρετικότητα. Πρέπει επίσης να υπάρχει και ένα δίχτυ ασφαλείας εάν ένας κατασκευαστής ακολουθήσει λάθος πορεία να μπορέσει να βελτιωθεί».

Η Red Bull με την αποχώρηση της Honda αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της τμήμα κινητήρων στο εργοστάσιό της στο Milton Keynes. Η αυστριακή ομάδα, σε περίπτωση που της δοθεί η δυνατότητα, θα εξελίξει μόνη της τον κινητήρα της επόμενης γενιάς.

Image credit: Honda

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!