Χάμιλτον-Mercedes: Ο πιο επιτυχημένος συνδυασμός στην ιστορία της Formula 1 (pics & vid)
- Συνδυασμός που κερδίζει
- Πώς ξεκίνησαν όλα
- Το θαύμα της «υβριδικής» εποχής
- Το «μέταλλο» του Πρωταθλητή
- Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει
Ο Λιούις Χάμιλτον θα συνεχίσει να είναι οδηγός της Mercedes μέχρι το 2023, με την ανακοίνωση να έρχεται την παραμονή του GP Αυστρίας. Αυτό σημαίνει ότι αυτή η άκρως επιτυχημένη σχέση θα ξεπεράσει τα 10 χρόνια σε διάρκεια και οι πρωταγωνιστές της θα έχουν την ευκαιρία να σπάσουν ακόμα περισσότερα ρεκόρ.
Συνδυασμός που κερδίζει
Γιατί η ιστορία της Formula 1 έχει γράψει ότι αυτός ο συνδυασμός ανάμεσα στον Χάμιλτον και τη Mercedes έχει ήδη γίνει ο πιο επιτυχημένος στα χρονικά του σπορ, όχι μόνο όσον αφορά τους αριθμούς αλλά και με την ηγετική και κυριαρχική παρουσία τους στις πίστες του πρωταθλήματος.
Οι αριθμοί, ωστόσο, από μόνοι τους αρκούν για να εντυπωσιάσουν. Από το 2013 που ξεκίνησε η κοινή τους πορεία, ο Λιούις Χάμιλτον έχει κατακτήσει 6 Παγκόσμια Πρωταθλήματα (από τα 7 που έχει στο παλμαρέ του), έχει πάρει 77 νίκες (από τις 98 συνολικά στην καριέρα του), έχει βρεθεί 74 φορές στην pole position (από τις 100 που έχει ως οδηγός F1) και άλλα, πολλά στατιστικά, στα οποία είναι πρώτος ή μέσα στους πρώτους. Και όλα αυτά μέχρι το 2013 -ή και παρακάτω- θα γίνουν ακόμα περισσότερα, καθώς Χάμιλτον και Mercedes παρότι αυτήν τη στιγμή βρίσκονται πίσω από Φερστάπεν και Red Bull είναι μέσα στη διεκδίκηση των τίτλων.
Πώς ξεκίνησαν όλα
Ο Λιούις Χάμιλτον έχει κάνει ήδη μεγάλη αίσθηση στη Formula 1, όταν ως rookie το 2007 κοίταξε στα μάτια τον Φερνάντο Αλόνσο και τελικά τον κέρδισε στο τέλος της χρονιάς. Τα επόμενα χρόνια, κι αφού ο Αλόνσο μετά την πολύ περίεργη εκείνη χρονιά έφυγε για τη Renault, ο Χάμιλτον έγινε ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της McLaren, με την οποία κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών το 2008.
Περνώντας τα χρόνια όμως, άρχισε να δημιουργείται μια άισθηση στασιμότητας στη McLaren. Οι φιλοδοξίες του Χάμιλτον έδειχναν να μην καλύπτονται από τη βρετανική ομάδα και ο πρώτος που το κατάλαβε ήταν ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα. Ο Λάουντα είχε αναλάβει ρόλο μη εκτελεστικού προέδρου στην ομάδα της Mercedes και άρχισε να προσπαθεί να πείσει τον Χάμιλτον να ενταχθεί στην επίσης φιλόδοξη γερμανική ομάδα.
Έτσι, το 2013, τον έπεισε να μεταγραφεί στη Mercedes, για να αντικαταστήσει το μεγάλο Μίκαελ Σουμάχερ. Πολύς κόσμος τότε αντιμετώπισε με μεγάλο σκεπτικισμό αυτήν τη μετακίνηση. Η Mercedes εκείνη την εποχή ήταν μια ομάδα με καλές βάσεις και αρκετές φιλοδοξίες αλλά δεν έδειχνε να είναι ικανή να διεκδικήσει τίτλους. Άλλωστε, ήταν ακόμα σχετικά νεαρή ομάδα, καθώς υπήρχε μόλις από το 2010, όταν η Mercedes-Benz αποφάσισε να επιστρέψει στη Formula 1, ύστερα από απουσία δεκαετιών, και ανέλαβε τις τύχες της Bρawn GP.
Εκείνη τη χρονιά ο Χάμιλτον «έσπασε το ρόδι» με τη Mercedes, αφού πήρε την πρώτη του νίκη με την ομάδα, στο GP Ουγγαρίας, ενώ 5 φορές ξεκίνησε από την pole position και άλλες 5 φορές ανέβηκε στο βάθρο των νικητών.
Το θαύμα της «υβριδικής» εποχής
Αυτό που δεν γνώριζαν τότε, ήταν ότι η Mercedes είχε κάνει τεράστια επένδυση τόσο σε έμψυχο δυναμικό όσο και υλικό, για να προετοιμαστεί για τους νέους κανονισμούς, που θα έμπαιναν σε ισχύ από το 2014 και θα έφερναν τη Formula 1 στην υβριδική εποχή, Έτσι όταν ξεκίνησε το πρωτάθλημα του 2014 όλοι οι ανταγωνιστές της βρέθηκαν πάρα, μα πάρα πολύ πίσω.
Τα πρώτα χρόνια με τους νέους κανονισμούς η κυριαρχία της Mercedes και του Χάμιλτον ήταν απόλυτη. Το 2014 η γερμανική ομάδα κέρδισε τους 16 από τους 19 αγώνες, με 11 από αυτές τις νίκες να πιστώνονται στον Λιούις Χάμιλτον. Το 2015 επίσης η Mercedes κέρδισε 16 από τους 19 αγώνες, με τον Χάμιλτον να παίρνει 10 από αυτές τις νίκες. Το 2016 η Mercedes κυριάρχησε ξανά, με το πρωτάθλημα να περνάει στα χέρια του Νίκο Ρόσμπεργκ, ύστερα από μια ιδιαίτερα έντονη χρονιά, μέσα και έξω από την πίστα. Ο Ρόσμπεργκ στο τέλος της σεζόν ανακοίνωσε, προκαλώντας μεγάλο σοκ στη Formula 1, την αποχώρησή του από την ενεργό δράση.
Το «μέταλλο» του Πρωταθλητή
Τα επόμενα 4 χρόνια ο ανταγωνισμός ανέβηκε και η Mercedes δεν έκανε πια «περίπατο» στη Formula 1. Τότε όμως ήταν που τόσο η ομάδα όσο και ο Λιούις Χάμιλτον έδειξαν τη στόφα του πραγματικού πρωταθλητή. Παρότι σε πολλές περιπτώσεις χρειάστηκε να προσπαθήσουν σκληρά -πολύ πιο σκληρά από ό.τι είχε απαιτηθεί τα προηγούμενα χρόνια, κάθε χρόνο στο τέλος πανηγύριζαν και τους δύο τίτλους.
Για να γίνει αυτό, η Mercedes στα εργοστάσιά της στο Brackley και στο Brixworth, εκεί δηλαδή που κατασκευάζει σασί και κινητήρα αντίστοιχα, έστησε ομάδες-πρότυπα όσον αφορά τον τρόπο δουλειάς και την αποτελεσματικότητα. Ο Χάμιλτον από την άλλη οδήγησε καλύτερα από ποτέ. Ελαχιστοποίησε τα λάθη, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου και πάνω απ' όλα έδειξε μεγάλη ψυχική και πνευματική δύναμη.
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει
Κατά καιρούς εμφανίζονται διάφορες φήμες στα «πηγαδάκια« της F1 σχετικά με αποχώρηση από το σπορ είτε της ίδιας της Mercedes είτε του Τότο Βολφ είτε του Λιούις Χάμιλτον. Τίποτα από αυτά δεν έχει επαληθευτεί, όμως, και η πρόσφατη ανανέωση του Χάμιλτον για άλλα δύο χρόνια αποδεικνύει ότι υπάρχει ένας δεσμός πολύ ισχυρός. Το ταίριασμα είναι ιδανικό και οι δύο πλευρές το ξέρουν καλά αυτό. Μένει μόνο να δούμε πώς θα διαχειριστούν μια πιθανή ήττα, αν και όταν έρθει αυτή.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!