Η VW ανακοίνωσε τη στρατηγική της για το μέλλον με το όνομα «New Auto»
- SSP: Η νέας γενιάς κλιμακωτή πλατφόρμα
- To Λογισμικό ως βάση της Αυτόνομης Οδήγησης
- Μπαταρίες και ταχεία φόρτιση
- Η Αυτόνομη Οδήγηση θα αλλάξει το τοπίο
Η Volkswagen είναι η επόμενη εταιρεία που ανακοινώνει τη στρατηγική της για το μέλλον. Ο κόσμος της αυτοκίνησης αλλάζει ταχέως και αναμένεται το τοπίο να είναι πολύ διαφορετικό μέχρι το 2030. Η VW προετοιμάζεται για αυτήν τη μελλοντική νέα πραγματικότητα, ονομάζοντας το στρατηγικό της σχέδιο: «New Auto – Mobility for Generations to Come», δηλαδή «Νέο Αυτοκίνητο – κινητικότητα για τις επόμενες γενιές».
Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, η Volkswagen θα μετασχηματιστεί από κατασκευαστής αυτοκινήτων σε ένα κορυφαίο, εστιασμένο στο λογισμικό, πάροχο κινητικότητας. Η βασική αρχή της VW θα είναι η ανάπτυξη βιώσιμων, συνδεδεμένων ασφαλών και προσωποποιημένων λύσεων για τις μετακινήσεις των επόμενων γενεών.
Στη VW πιστεύουν ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να παίζουν κεντρικό ρόλο στην αυτοκίνηση του μέλλοντος αλλά με πολύ διαφορετικό τρόπο. Τα έσοδά τους θα προέρχονται πλέον όχι από τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλά από ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών, από τις υπηρεσίες λογισμικού και από την εξάπλωση της αυτόνομης οδήγησης.
Ο Χέρμπερτ Ντις, CEO της VW συνόψισε την παρουσίαση λέγοντας: «Το αυτοκίνητο και η αυτοκίνηση έχουν λαμπρό μέλλον. Με τις πρωτοποριακές μάρκες και τις πλατφόρμες που περιλαμβάνουν τεχνολογίες αιχμής, η Volkswagen προετοιμάζεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον νέο κόσμο των μετακινήσεων».
SSP: Η νέας γενιάς κλιμακωτή πλατφόρμα
Από το 2026 η Volkswagen θα ενοποιήσει όλες τις μελλοντικές τεχνολογίες της στη νέα μηχανοηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ονομνάζεται Scalable Systems Platform (SSP). Η SSP θα είναι η νέας γενιάς πλατφόρμα, πλήρως ψηφιακή και με εκτεταμένες δυνατότητες κλιμάκωσης. Όλα τα μοντέλα από όλες τις μάρκες του Ομίλου θα «χτίζονται» πάνω σε αυτήν την πλατφόρμα – πάνω από 40 εκατομμύρια οχήματα στη διάρκεια ζωής της.
Το πλεονέκτημα της πλατφόρμας SSP είναι ότι θα δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσφέρει γρήγορα και αποτελεσματικά νέες λειτουργίες στα οχήματα των πελατών της. Αυτό είναι το κλειδί για την αυτόνομη οδήγηση, στην οποία βασίζεται μεγάλο μέρος της στρατηγικής της VW. Ταυτόχρονα, επιτυγχάνεται μεγάλη οικονομία κλίμακας καθώς μειώνεται η περιπλοκότητα και το κόστος εξέλιξης.
Η Audi θα ξεκινήσει πρώτη να χρησιμοποιεί μέρη της πλατφόρμας SSP ήδη από το 2025 με το πρότζεκτ Artemis. H Volkswagen θα παρουσιάσει το 2026 το πρώτο της μοντέλο μαζικής παραγωγής που θα βασίζεται στην πλατφόρμα SSP με το πρότζεκτ Trinity.
To Λογισμικό ως βάση της Αυτόνομης Οδήγησης
O όμιλος Volkswagen έχει δημιουργήσει τη δική του εταιρεία λογισμικού, που ονομάζεται CARIAD. Μέσα στα επόμενα χρόνια η CARIAD θα εξελίξει μια νέα γενιά λογισμικού αναπτύσσοντας συνεργίες με όλες τις μάρκες. Το λογισμικό αυτό θα αποτελέσει τη βάση για τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, που θα βασίζονται σε συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, και επίσης για την επιπέδου 4 (level 4) αυτόνομη οδήγηση.
Το νέο αυτό λογισμικό θα σχηματίσει ένα ολόκληρο οικοσύστημα, που θα επιτρέπει στους πελάτες να επιλέξουν μέσα από ένα μεγάλο σύνολο υπηρεσιών. Μέχρι το 2030 η VW περιμένει ότι θα βγάλει στους δρόμους 40 εκατομμύρια οχήματα που θα τις χρησιμοποιούν. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία θα έχει στη διάθεσή της μεγαλύτερη ποσότητα δεδομένων και με αυτά θα βελτιώνει συνεχώς τα προϊόντα της.
Μπαταρίες και ταχεία φόρτιση
Μέχρι το 2040 το 100% των οχημάτων της Volkswagen θα είναι «κλιματικά ουδέτερα», δηλαδή δεν θα εκπέμπουν ρύπους. Αυτό σημαίνει ότι οι μπαταρίες και η γρήγορη φόρτισή τους έχουν θεμελιώδη σημασία. Οι υπηρεσίες παροχής ενέργειας θα αποκτήσουν επίσης μεγάλη σημασία.
Το μεγαλύτερο κόστος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η μπαταρία. Η εσωτερική παραγωγή μπαταριών, συμπεριλαμβανομένης της επισκευής και της ανακύκλωσης, μειώνει σημαντικά αυτά τα κόστη. Εκεί διαδραματίζει κεντρικό ρόλο το νέο «ενοποιημένο στοιχείο» (unified cell). Από το 2023, ένα στοιχείο - και όχι πολλά διαφορετικά - θα χρησιμοποιείται στα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου. Οι υψηλές οικονομίες κλίμακας μειώνουν επίσης το κόστος.
Η Volkswagen επεκτείνει την εκτεταμένη υποδομή φόρτισης με ισχυρούς συνεργάτες και δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό οικοσύστημα, με το αυτοκίνητο στην καρδιά του. Το ίδιο το αυτοκίνητο θα γίνει μια κινητή, έξυπνη τράπεζα ισχύος. Το αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι κλιματικά ουδέτερο εξαρτάται 100% από την πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Και εδώ, η Volkswagen προσφέρει τη δική της λύση. Με τη θυγατρική Elli, διαθέτει εσωτερικό πάροχο ενεργειακών υπηρεσιών.
Η Αυτόνομη Οδήγηση θα αλλάξει το τοπίο
Μέχρι το 2030, ο Όμιλος Volkswagen θα έχει αναπτύξει ένα σύστημα με δυνατότητες για αυτόνομους στόλους μεταφοράς. Θα διαθέτει επίσης ορισμένους στόλους και θα επεκτείνει το φάσμα των υπηρεσιών κινητικότητας και των επιλογών χρηματοδότησης. Η κινητικότητα ως υπηρεσία και η μεταφορά ως υπηρεσία, πλήρως αυτόνομη, θα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του New Auto. Tέσσερα είναι τα βασικά επίπεδα: το σύστημα χωρίς οδηγό, την ενσωμάτωσή του σε οχήματα, η διαχείριση στόλου και μια πλατφόρμα κινητικότητας για τους πελάτες.
Ο Όμιλος VW, μαζί με τον στρατηγικό εταίρο ARGO AI, ήδη εξελίσσουν ένα σύστημα χωρίς οδηγό για αυτόνομα λεωφορεία. Η CARIAD θα εξελίξει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης 4ου επιπέδου για επιβατικά οχήματα. Με αυτόν τον τρόπο ο Όμιλος θα δημιουργήσει το μεγαλύτερο νευρωνικό δίκτυο οχημάτων στον κόσμο.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!