Οδηγούμε στην Ελλάδα το Audi Q4 e-tron (pics & vid)

Κώστας Παστρίμας
Οδηγούμε στην Ελλάδα το Audi Q4 e-tron (pics & vid)
Το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό SUV της Audi είναι εδώ και κάναμε την πρώτη γνωριμία μαζί του

Η Audi συνεχίζει ταχέως την πορεία της προς τον εξηλεκτρισμό, διευρύνοντας την γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων με το Q4 e-tron. Το νέο SUV των γερμανών, μαζί με το αδελφάκι του, το Q4 e-tron sportback, είναι τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά SUV στην γκάμα της Audi και ξεχωρίζουν για τη σχεδιάση, τις τεχνολογίες που ενσωματώνουν και για την υψηλή πρακτικότητα.

q4

Όμορφο, σύγχρονο και πρακτικό

Με διαστάσεις που το κατατάσσουν στην καρδιά των C-SUV, το Q4 e-tron εκμεταλλεύεται τα χαρακτηριστικά που του δίνει η σχεδίασή του ως ηλεκτρικό στην εξωτερική του εμφάνιση. Ένα από τα πρώτα πράγματα που προσέχει κανείς είναι η εντελώς κάθετη μάσκα με τη μεγάλη, χαρακτηριστική της Audi γρίλια, που όμως δεν είναι γρίλια αφού δεν υπάρχει ανάγκη εισαγωγών αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Πολύ χαρακτηριστικός είναι επίσης ο μικρός εμπρός πρόβολος.

q4

 

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, που είναι ενωμένα μεταξύ τους με μια λωρίδα που επίσης φωτίζεται στις περισσότερες εκδόσεις, ενώ υπάρχει ανάγλυφο e-tron στο Singleframe και στον πίσω προφυλακτήρα. Στο πλάι συναντάμε τις δυναμικές γραμμές πάνω από τους τροχούς, που υπάρχουν στα περισσότερα SUV της Audi.

q4

Ποιότητα και τεχνολογία

Στο εσωτερικό η απτή ποιότητα βρίσκεται σαφώς στο επίπεδο των αυτοκινήτων της Audi και δεν μπορεί να γίνει ιδιαίτερη κριτική. Ο σχεδιασμός του ταμπλό επίσης «φωνάζει» Audi και αυτό μόνο κακό δεν είναι. Οι ψηφιακές οθόνες φυσικά κυριαρχούν – μία που περιέχει τον πίνακα οργάνων (10,25”) και άλλη μία, για το χειρισμό του MMI, στο κέντρο της κονσόλας (10,1 ή 11,6 ιντσών). Αμφότερες πολύ καθαρές και ευανάγνωστες. Τέλος, το τιμόνι είναι επίπεδο στο πάνω και στο κάτω μέρος του.

q4

Υπάρχει επίσης Head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας ως πρωτοποριακή καινοτομία. Τα σύμβολα πλοήγησης που «επιπλέουν» στο δρόμο διευκολύνουν την καθοδήγηση διαδρομής, οι δυναμικές επικαλύψεις των συστημάτων υποβοήθησης υπερτίθενται στον πραγματικό κόσμο έξω και διευκολύνουν την προβολή ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

q4

Η ευρυχωρία είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Audi Q4 e-tron. Ο μικρός εμπρός πρόβολος έχει επιτρέψει να μεγαλώσει ο χώρος των επιβατών μέσα στην καμπίνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο εσωτερικός χώρος του Q4 συγκρίνεται απευθείας με εκείνον του μεγαλύτερου Q5. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο χώρο μέσα στην καμπίνα για μικροαντικείμενα, που ξεπερνά τα 28 λίτρα. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μεγάλος και φτάνει στα 520 λίτρα.

q4

Οι εκδόσεις

Οι εκδόσεις του Audi Q4 e-tron αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με την ονοματοδοσία της γερμανικής εταιρείας; είναι οι 35, 40 και 50. Τα Q4 35 e-tron και Q4 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με ισχύ 170 ίππων και 204 ίππων αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, υλοποιώντας ηλεκτρική τετρακίνηση quattro. Η μέγιστη ισχύς των 299 ίππων εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα. Η αυτονομία του Q4 35 e-tron μπορεί να φτάσει έως τα 341 χλμ, του Q4 40 e-tron μέχρι τα 520 χλμ ενώ του Q4 50 e-tron μέχρι τα 488 χιλιόμετρα.

q4

Στο δρόμο το Q4 e-tron δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Audi. Ως ηλεκτρικό έχει τη «σπιρτάδα» που προσφέρει η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, χωρίς να είναι υπερβολικά «εκρηκτικό». Είναι ιδιαίτερα αθόρυβο και μάλιστα έχει δοθεί τόσο μεγάλη προσοχή σε αυτόν τον τομέα που στην πίσω πόρτα έχει τοποθετηθεί αποσβεστήρας για να μειώσει τους θορύβους που μπορεί να μεταφέρονται στην καμπίνα από το υποπλαίσιο.

q4

Συνολικά, η πρώτη εντύπωση από το Q4 e-tron κρίνεται αναμφίβολα θετική. Πρόκειται για ένα εμφανίσιμο, ιδιαίτερα ποιοτικό και προσεγμένο SUV, που συνδυάζει την πρακτικότητα με την ευκολία κίνησης και την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Με αυτά τα δεδομένα, και με τιμές που ξεκινούν από 44.900 ευρώ (39.469 μετά την επιδότηση) είναι και καλά τιμολογημένο, για να διαγράψει πολύ καλή πορεία στην αγορά.

q4

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!