Test Drive Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 (pics & vid)
Αν κάτι μας αρέσει με τη Citroen είναι ότι δεν ευαγγελίζεται ιδιότητες για τα αυτοκίνητά της, οι οποίες απλώς δεν υπάρχουν. Πιστέψτε με, αυτό δεν είναι διόλου σύνηθες. Έτσι, όταν διαπιστώνουμε μια ταύτιση όσων ανακαλύπτουμε σε ένα μοντέλο με αυτά που η ίδια η εταιρεία ήθελε να προσφέρει στο δυνητικό κοινό της, τότε έχουμε μια καλή τουλάχιστον βάση ειλικρίνειας αλλά και ξεκάθαρης στόχευσης.
Ευτυχώς το νέο Citroen C5 Aircross διαθέτει το DNA καινοτομίας της Citroen. Τόσο αισθητικά, όσο και τεχνολογικά. Το κορυφαίο SUV της γαλλικής μάρκας χαρακτηρίζεται από την κομψή και πολύ ξεχωριστή σχεδίαση του αμαξώματος, που αποπνέει μια εκλεπτυσμένη και ταυτόχρονα δυναμική προσωπικότητα.
Η αισθητική πρωτοτυπία μάλιστα συνδυάζεται ιδανικά με προηγμένα μηχανικά μέρη, όπως την πρωτοποριακή ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions. Αυτή, σε συνδυασμό με τα μοναδικά καθίσματα Advanced Comfort, εξασφαλίζει μια νέα εμπειρία άνεσης στις μετακινήσεις για όλους τους επιβάτες, απόλυτα συμβατή αλλά και χαρακτηριστική της φήμης που συνοδεύει τη γαλλική μάρκα σε αυτό τον τομέα.
Στόχος επιτεύχθηκε και ξεπεράστηκε
Δεν θα βαρεθώ να υποστηρίζω ότι ο ρόλος ενός SUV δεν είναι αυτό που λέει το πρώτο συνθετικό του ονόματός του κατά λέξη, δηλαδή Sport. Στην ουσία είναι ένα Utility Vehicle και η έκφραση σπορ αναφέρεται στη χρήση από τον αγοραστή, όχι στο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Δεν είναι δυνατόν ένα αυτοκίνητο 19 εκατοστά πάνω από το έδαφος, με βάρος αρκετά άνω των 1.5 τόνων και αεροδυναμική μεζονέτας, να συμπεριφέρεται ως πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Αν δε κάποιος κατασκευαστής το καταφέρει αυτό, απλώς θα στερήσει όλα τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά άνεσης, πρόσβασης σε άσχημα οδοστρώματα, χαλαρωτικών ταξιδιών κ.λ.π.
Για τους παραπάνω λόγους λοιπόν, η επιλογή της Citroen να αφήσει κατά μέρος τις έωλες υποσχέσεις δυναμισμού, συγκινήσεων στην οδήγηση και εντυπωσιακών επιδόσεων στην περίπτωση του Citroen C5 Aircross, μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους. Και, μπαίνοντας στο εσωτερικό του, ανακαλύπτουμε την ουσία του πραγματικού SUV.
Χώροι, πρακτικότητα και άνεση για όλους
Παρότι το μήκος του Citroen C5 Aircross περιορίζεται στα 4,5 μέτρα, η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού αλλά και η ευρυχωρία κλέβουν την παράσταση. Τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και ανακλινόμενα πίσω καθίσματα διαθέτουν ρυθμιζόμενη πλάτη, ενώ ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα από 580 έως 720 λίτρα, ξεπερνάει κάθε προσδοκία και αποτελεί τον κορυφαίο στην κατηγορία του.
Τα πίσω καθίσματα διαθέτουν το ίδιο πλάτος, παρέχοντας την αντίστοιχη άνεση και στους τρεις επιβάτες της δεύτερης σειράς. Η δυνατότητα αυτόνομης μετακίνησης του καθενός εμπρός και πίσω για παραπάνω από 150 χιλ., επιτρέπει τη διαμόρφωση της καμπίνας και του χώρου αποσκευών κατά το δοκούν, απογειώνοντας την πρακτικότητα. Τέλος, χάρη στην ανεξάρτητη αναδίπλωση τους, δίνεται η δυνατότητα φιλοξενίας 2 παιδικών καθισμάτων με παράλληλη φόρτωση του χώρου αποσκευών με μακριά ή μεγάλα σε μέγεθος αντικείμενα.
Πληρότητα σε άνεση και ασφάλεια
Η πλουσιοπάροχη προσφορά του Citroen C5 Aircross σε επίπεδο χώρων και πρακτικότητας συνεχίζεται και στον εξοπλισμό. Μεταξύ πολλών άλλων στοιχείων διατίθεται οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα infotainment στην κεντρική κονσόλα με σύστημα πλοήγησης και κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και δυνατότητες διαμόρφωσης, το πολύ χρήσιμο Grip Control με Hill Assist Descent, πρόγραμμα οδήγησης Eco και Sport, μαζί φυσικά με ψηφιακό κλιματισμό δύο ζωνών και πολλά ακόμα στοιχεία άνεσης.
Στην κορυφαία έκδοση Shine της δοκιμής μας βρίσκουμε μια πληρέστατη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως Active Safety Brake, Active Blind Sport Monitoring System, Active Lane Keeping Assist, Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Collision Risk Alert, Coffee Break Alert, Driver Attention Alert, Traffic Sign Recognition και φυσικά το Highway Driver Assist. Το πρακτικό αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η μέγιστη διάκριση των πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων, του Euro NCAP.
Diesel χωρίς φόβο και πάθος
Η ελευθερία που προσφέρει το Citroen C5 Aircross σε επίπεδο επιλογών μηχανικών συνόλων είναι μεγάλη, καθώς προσφέρεται με σύνολα εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel, αλλά και ως plug-in hybrid. Το μοντέλο της δοκιμής μας διαθέτει την BlueHDi 130 EAT8 διαμόρφωση, που μεταφράζεται σε τετρακύλινδρο κινητήρα diesel 1.5 λίτρων, με ισχύ 130 ίππων, ροπή 300 Nm και μετάδοση στους εμπρός τροχούς, μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.
Με βάρος 1.430 κιλών, το αμάξωμα κινείται πολύ άνετα από το σχετικά μικρό diesel μοτέρ και αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις πολύ καλές επιδόσεις. Για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται 10.6 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 186 χλμ./ώρα. Το εξαιρετικό σε λειτουργία και απόκριση κιβώτιο με τις 8 σχέσεις βοηθά τον κινητήρα να εργάζεται πάντα στο ιδανικό εύρος στροφών, ανάλογα πάντα και με το πρόγραμμα λειτουργίας που επιλέγει ο οδηγός (Normal, Eco ή Sport). Ταυτόχρονα, οι επιλογές του Grip Control διαφοροποιούν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά λειτουργίας τόσο του κιβωτίου, όσο επίσης του κινητήρα και του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς, ώστε οι εμπρός τροχοί να έχουν τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε ένα μεγάλο εύρος σεναρίων κίνησης εντός και εκτός ασφάλτου.
Αυτό που εντυπωσιάζει συνολικά είναι η ποιότητα λειτουργίας του σύγχρονου κινητήρα, καθώς και η χαμηλή του κατανάλωση, που σε πραγματικές συνθήκες κυμαίνεται μεταξύ 6 και 7 λίτρων/100 χλμ. Μια εξαιρετική τιμή, με βάση τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, όλα περιστρέφονται γύρω από την κορυφαία άνεση. Μάλιστα, με βάση αυτή, περιμένεις μεγάλη κλίση στις στροφές και μια σχετικά χαλαρή αίσθηση. Ωστόσο αυτές οι ανησυχίες δεν βρίσκουν πεδίο εφαρμογής, καθώς ο έλεγχος του αμαξώματος είναι πολύ καλός, το επίπεδο πρόσφυσης υψηλό χάρη στους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών και το σχετικά χαμηλό βάρος δεν δημιουργεί έντονη τάση υποστροφής.
Το SUV όπως μας αρέσει
Κατά τα δικά μας πρότυπα, το C5 Aircross η Citroen αγγίζει τη χρυσή τομή των SUV. Πέρα από τα κορυφαία χαρακτηριστικά άνεσης, ευρυχωρίας και πρακτικότητας, το μοντέλο διαθέτει μεγάλες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου χάρη στο Grip Control και τα 23 εκατοστά απόστασης από το έδαφος που είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία του.
Με τον υπέρ πλήρη εξοπλισμό της έκδοσης Shine, το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 36.800 ευρώ. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από 24.970 ευρώ με κινητήρα βενζίνης και με 5 χρόνια εγγύηση, το Citroen C5 Aircross κερδίζει επάξια μια θέση στο δικό μας short list της κατηγορίας των μεσαίων SUV.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!