Πώς να επιβιώσει το αυτοκίνητό σας στον καύσωνα (pics)
- Πάρτε προφυλάξεις
- Τα σημεία επαφής με το δρόμο
- Ενυδάτωση κάθε είδους
- Φτιάξτε κλίμα
- Όλα σε πρόγραμμα
- Φυσική κατάσταση
Προβληματίζεστε που ο υδράργυρος φλερτάρει στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας με τους 40 βαθμούς Κελσίου; Σκέφτεστε από τώρα τις μετακινήσεις που πρέπει να κάνετε εντός αστικού τοπίου όταν εύκολα ψήνεις αυγά μάτια στο οδόστρωμα; Ή πονοκεφαλιάζετε για το αγαπημένο σας αυτοκίνητο που υπομονετικά αλλά μάταια περιμένει να το βγάλετε από την ακινησία;
Μη σκάτε, σας έχουμε τις λύσεις για να βγείτε αλώβητοι των ακραίων συνθηκών! Τόσο εσείς, όσο και το αυτοκίνητό σας. Ας δούμε πρώτα τον τετράτροχο σύντροφό σας, καθώς και οι λαμαρίνες έχουν ψυχή!
Πάρτε προφυλάξεις
Ξέρεις πως τις επόμενες ημέρες η Ελλάδα δεν θα έχει πολλά να ζηλέψει από την επιφάνεια του Άρη. Το αμάξι σου το έχεις και κάθεται, προστάτεψέ το! Εφόσον δεν υπάρχει κλειστός χώρος στάθμευσης, προσπάθησε να το βολέψεις σε ένα σημείο όπου τις μεσημεριανές ώρες δεν θα το βλέπει ο ήλιος.
Είτε τα καταφέρεις, είτε όχι, η οικονομική λύση μίας ηλιοπροστασίας θα καθυστερήσει την αύξηση της θερμοκρασίας στη καμπίνα, πράγμα που θα προστατεύει και τα πλαστικά του ταμπλό. Αν πάλι υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθεί εξωτερικό κάλυμμα, ακόμα καλύτερα! Η θερμοκρασία στο εσωτερικό θα διατηρείται χαμηλότερα αφού το ηλιακό φως δεν θα έχει διαπεράσει τα κρύσταλλα.
Τα σημεία επαφής με το δρόμο
Μπορεί στο μυαλό των περισσότερων το σημείο μηδέν για αλλαγή ελαστικών να είναι πριν τα πρωτοβρόχια, όμως αντίστοιχα ολισθηρό μπορεί να γίνει το οδόστρωμα και τους καλοκαιρινούς μήνες σε περίπτωση που συναντήσετε σκόνη ή λάδια. Τα φθαρμένα ελαστικά θα οδηγήσουν σε «τσουλήθρα» και άσχημες συνέπειες.
Επίσης όταν το οδόστρωμα βράζει, αυξάνονται οι πιθανότητες κλαταρίσματος ενός ταλαιπωρημένου ελαστικού. Κάπου εδώ μπαίνει στο παιχνίδι και ο παράγοντας οδηγός, μιας και παραδοσιακά είμαστε πιο ανέμελοι όταν πάμε για μπάνιο ή κάνουμε καλοκαιρινές βόλτες.
Πολύ σημαντικό είναι επίσης να τσεκάρουμε τις πιέσεις των ελαστικών – ακόμα και της ρεζέρβας. Σκέψου να τη χρειαστείς μέσα στο λιοπύρι και να τη βρεις πιο επίπεδη κι από το ελαστικό που θες να αλλάξεις…
Ενυδάτωση κάθε είδους
Καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες δεν δυσκολεύουν μόνο ανθρώπους, ταλαιπωρούν και τις μηχανές, τσεκάρουμε ανά τακτά διαστήματα τις στάθμες. Ξεκινώντας από αυτή του ψυκτικού υγρού στο ψυγείο του κινητήρα, πράγμα που μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για την πορεία του καλοκαιριού σου, αφού ενδεχόμενη υπερθέρμανση μπορεί να φέρει πονοκεφάλους. Τσεκάρουμε λοιπόν τη στάθμη κι όποτε χρειάζεται, συμπληρώνουμε ψυκτικό υγρό. Όμως προσοχή: όχι για χόρταση – μέχρι το ύψος που προτείνει ο κατασκευαστής!
Ένας τρόπος να παραμένουν οι θερμοκρασίες εντός φυσιολογικού πλαισίου λειτουργίας, είναι η επαρκής ποσότητα λαδιού στον κινητήρα. Αν στερέψει, θα στερέψουν και οι λύσεις. Γι’ αυτό ελέγχουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα τη στάθμη και τηρούμε ευλαβικά τα προβλεπόμενα διαστήματα συντήρησης.
Κάπου εδώ πρέπει να αναφερθούμε και σε οδηγό/επιβάτες. Μη προσπαθείτε να αναβιώσετε μετααποκαλυπτικές σκηνές τύπου Mad Max, ένα μπουκάλι δροσερό νερό στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητο αν κάνετε μεγάλες αποστάσεις. Δεν είναι μόνο θέμα ευεξίας αλλά ασφάλειας, αφού η αφυδάτωση επηρεάζει αρνητικά την αυτοσυγκέντρωση του οδηγού.
Φτιάξτε κλίμα
Θα το πούμε γιατί πρέπει: η ορθή διαδικασία μπαίνοντας στο αυτοκίνητο, ακόμα κι όταν το θερμόμετρο δείχνει 40+, είναι να… μην ενεργοποιήσουμε αμέσως το σύστημα κλιματισμού. Πρέπει πρώτα να ανοίξουμε τα παράθυρα, να πάει στο καλό ο θερμός αέρας της καμπίνας και μετά να κυνηγήσουμε ανάσες δροσιάς.
Θα το πούμε επίσης γιατί πρέπει: το να στρέψετε όλους τους αεραγωγούς πάνω σας, δεν θα φέρει ομοιόμορφη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος.
Επειδή ξέρουμε πως οι περισσότεροι, όπως διαβάσατε τα παραπάνω, έτσι και επιλέξατε να τα ξεχάσετε, κρατήστε έστω το παρακάτω – είναι ίσως το σημαντικότερο. Όταν στον αέρα η θερμοκρασία φλερτάρει με τους 40, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να ρυθμίσετε το air condition στους 16. Δεν είστε Εσκιμώοι, δεν θα καταφέρετε να το κάνετε Ιγκλού. Η ιδανική θερμοκρασία είναι στους 22-24.
Προσοχή σε κάτι ακόμα. Όταν ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό, επιλέξτε την ανακύκλωση του αέρα της καμπίνας, σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει λόγος να δώσετε πρόσβαση και σε περισσότερο θερμό εξωτερικό αέρα. Όταν το σύστημα πάρει μπρος και οι θερμοκρασίες αρχίσουν να πέφτουν, τότε μία εναλλαγή για να ανανεώνεται και λίγο το οξυγόνο που αναπνέετε, δεν βλάπτει.
Όλα σε πρόγραμμα
Ακόμα κι αν είστε άνθρωπος που ζει τη στιγμή, παιδί του αυθορμητισμού και λοιπά γλυκανάλατα, προσαρμοστείτε στις συνθήκες. Εκεί έξω σκάει ο τζίτζικας, θα σας βοηθούσε σημαντικά να ρυθμίσετε όσες υποχρεώσεις μπορούν να ρυθμιστούν, ώστε να μη μετακινείστε τις ώρες τις ημέρας με τις υψηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό δεν αφορά μόνο τα πέρα-δώθε στους δρόμους της πόλης αλλά και τα ταξίδια αφού το να οργώνετε την Ελλάδα σε πύρινες ώρες, μπορεί μεταξύ άλλων να προκαλέσει κόπωση και υπνηλία. Επικίνδυνα συμπτώματα. Που σε ένα βαθμό, αντιμετωπίζονται με έναν καλό προγραμματισμό του ταξιδιού, με συχνές στάσεις ανασυγκρότησης και ενυδάτωσης.
Βέβαια προσοχή στις στάσεις. Δεν αφήνουμε παιδιά, σκυλιά, γατιά μέσα στο αυτοκίνητο αφού με σβηστό κινητήρα/κλιματισμό, πέντε λεπτά θα ισοδυναμούν με εφιαλτική αιωνιότητα.
Φυσική κατάσταση
Πείτε αλήθεια, απορήσατε τι γράφει ο τρελός. Όχι, δεν θα σας ζητήσουμε να κάνετε βαράκια πριν οδηγήσετε αλλά απαιτείται ρεαλισμός. Όσο καλύτερη είναι η φυσική μας κατάσταση, τόσο καλύτερη αντοχή έχουμε στις δύσκολες συνθήκες – ειδικά στην αφόρητη ζέστη.
Επίσης, αποφεύγουμε την οδήγηση, ειδικά τις μεγάλες αποστάσεις, αν έχουμε φάει πολύ ή αν νιώθουμε κουρασμένοι.
Κάπως έτσι, συνδυάζοντας όλα τα παραπάνω, εξασφαλίζουμε πως άνθρωπος και μηχανή θα λειτουργήσουν ιδεατά παρά τις αντίξοες συνθήκες. Καύσωνας είναι, θα περάσει!
Φωτογραφίες: unsplash
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!