Η νέα Skoda Fabia διαθέτει την κορυφαία αεροδυναμική στην κατηγορία της

Η νέα Skoda Fabia διαθέτει την κορυφαία αεροδυναμική στην κατηγορία της
Η νέα Skoda Fabia διαθέτει την πιο αποδοτική αεροδυναμική στην κατηγορία της, έπειτα από ενδελεχείς και ατελείωτες ώρες εξέλιξης.

Η τέταρτη γενιά της Skoda Fabia είναι εδώ και διαθέτει τα πιο εξελιγμένα αεροδυναμικά αμαξώματα στην ιστορία του μοντέλου. Μάλιστα, στη Skoda πιστεύουν πως η νέα Fabia διαθέτει την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση στην κατηγορία των hatchback.

Για να το πετύχει αυτό, η Skoda πραγματοποίησε πάνω από 3.000 προσομοιώσεις στο εργοστάσιό της, ώστε να επιτευχθεί η άρτια αεροδυναμική απόδοση. Παράλληλα σχεδιάστηκε ένα «έξυπνο» σύστημα ψύξης, το οποίο μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Οι προσομοιώσεις επιβεβαιώθηκαν και στις δοκιμές εξέλιξης του μοντέλου που πραγματοποιήθηκαν.

Skoda Fabia

Η αεροδυναμική εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,28 και ξεπέρασε την προηγούμενη γενιά που είχε 0,32. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάστηκε να συνεργαστούν πολλαπλά τμήματα ειδικών, ώστε η βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση να συνδυαστεί με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

 

Skoda Fabia

Ο υπεύθυνος ανάπτυξης της αεροδυναμικής της νέας Skoda Fabia, Βιτ Χουμπάτσεκ δήλωσε: «Μπορεί η νέα Fabia να είναι λίγο μεγαλύτερη από την προκάτοχό της, για παράδειγμα είναι 3% μεγαλύτερη στο εμπρός μέρος, αλλά έχουμε μειώσει το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 10%. Από μόνο του αυτό σημαίνει μείωση εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα κατά 3 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Για να επιτευχθεί αυτό, πραγματοποιήσαμε χιλιάδες προσομοιώσεις σε έναν υπερυπολογιστή. Φανταστείτε πως αυτή η διαδικασία σε έναν απλό υπολογιστή θα είχε διάρκεια πάνω από 2.000 χρόνια».

Ο ρόλος της αεροδυναμικής στα αυτοκίνητα δρόμου έχει γίνει πιο σημαντικός τα τελευταία χρόνια. Η Skoda ολοκλήρωσε τις δοκιμές εξέλιξης της Fabia σε μόλις τρία χρόνια και τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά. Εκτός από την απόδοση των αυτοκινήτων, η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές.

Skoda Fabia

Ένα μυστικό της Skoda Fabia αποτελεί το σύστημα ψύξης στο εμπρός μέρος. Το σημείο όπου εισέρχεται ο αέρας στο χαμηλότερο σημείο της μάσκας διαθέτει ένα ενεργό σύστημα το οποίο ανοίγει και κλείνει τους θόλους.

Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, τότε κλείνουν οι εισαγωγές αέρα βελτιώνοντας τόσο την αεροδυναμική αλλά και την κατανάλωση. Οι «κουρτίνες αέρα» όπως τις ονομάζει η Skoda ανοίγουν όταν χρειάζεται η ψύξη του αυτοκινήτου ή όταν είναι ακινητοποιημένο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!